منو

مسافرت عامل انتقال ویروس کرونای انگلیسی به رفسنجان/ با احتمال بالا این ویروس در حال چرخش در این شهر است

کاهش استفاده از ماسک، حضور در مراکز تجمعی مانند مراکز خرید و از همه مهمتر رفتن به مسافرت و دورهمی های خانوادگی از دلایل مهم افزایش موارد بیماری و پیدا شدن کرونای جهش یافته( انگلیسی) است.

۱۴ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دکتر احمد جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: متاسفانه در روزهای گذشته بر اساس بررسی های میدانی میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در شهر و بخصوص در برخی از روستاها به شدت کاهش یافته، از همه مهمتر رفتن به مهمانی و دورهمی های خانوادگی زیاد شده و به نوعی عادی انگاری را می بینیم.
وی افزود: این موضوع ما را به شدت نگران میکند، نگران این هستیم که عید سختی را در پیش رو داشته باشیم.

جمالی زاده به کشف اولین مورد کرونای جهش یافته (انگلیسی) در رفسنجان اشاره کرد و گفت: در سالگرد شناسایی کرونا در رفسنجان در سال گذشته اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی نیز کشف شد، با این وجود این شهرستان با خطر جدی روبروست، طی چند هفته گذشته بر اساس شواهد ما منتظر این ویروس جهش یافته بودیم .
وی با بیان اینکه شیوع بالای بیماری در خانواده ها، مشاهده موارد شدید بیماری و سیر سریع علایم در مبتلایان و همچنین ابتلای کودکان و نوجوانان بعنوان شواهدی مبنی بر وجود این ویروس ‌ جهش یافته در رفسنجان است تصریح کرد: کاهش استفاده از ماسک، حضور در مراکز تجمعی مانند مراکز خرید و از همه مهمتر رفتن به مسافرت و دورهمی های خانوادگی از دلایل مهم افزایش موارد بیماری و پیدا شدن کرونای جهش یافته( انگلیسی) است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطر نشان کرد: این زنگ خطر جدی برای همشهریان است، از همه مردم انتظار داریم همچون گذشته و حتی خیلی بیشتر از گذشته به شیوه نامه های بهداشتی توجه کنند .
وی ادامه داد: این ویروس هم سرعت انتشار بیشتری دارد و هم باعث مرگ و‌ میر بیشتری می شود.
جمالی زاده گفت: با توجه به اینکه انجام تست برای نوع جهش یافته بصورت محدود انجام می‌شود قطعا موارد بیماری خیلی بالا است و این بیماری مانند کوه یخی است که ما قسمت کوچکی از آن را مشاهده می‌کنیم.

وی بیان کرد: نکته ای که در موارد مثبت از نظر ویروس انگلیسی شاهد هستیم سابقه سفر خود فرد و یا مسافرت یکی از نزدیکان و یا همکاران ایشان است، لذا در این ایام توصیه میشود حتی المقدور از مسافرت های غیر ضرور پرهیز شود.
دکتر جمالی زاده گفت: احتمال اینکه ویروس در سطح شهرستان در حال چرخش باشد بسیار زیاد است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.