منو

مدیریت آبکی و تشنگی مهدی آباد

اهالی مهدی آباد نوق که قریب به یکسال است با معضل شدید آب شرب دست و پنجه نرم می کنند با طرحی از سوی دکتر جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر حفر چاه در شمس آباد و انتقال آن به روستایشان روبرو شدند. طرحی که با واکنش اهالی دهستان شمس آباد نیز روبرو شد .اما اهالی مهدی آباد نیز که ماه هاست، داغ بی آبی، تن و روح و زندگیشان را با مشکل روبرو کرده نیز چند روز گذشته برای اعتراض به این وضعیت و بدقولی مسئولین، آنها را ابتدا به مقابل فرمانداری و سپس به دفتر امام جمعه کشاند تا اعتراض خود را این گونه به گوش مسئولین برسانند.

۱۴ اسفند ۱۳۹۹

تارنمای خبری ایستار، یگانه شجاعی// آب این مایه حیات، روزگاری است که در رفسنجان سر ناسازگاری دارد و در سال های گذشته کم نبوده اند حجم اعتراضات، گلایه ها و تجمعات در خصوص کمبود آب در چه بعد شرب و چه در زمینه کشاورزی. آخرین نمونه این گلایه ها و مشکلات به جنجال آبی میان شمس آباد و مهدی آباد بر می گردد. اهالی مهدی آباد نوق که قریب به یکسال است با معضل شدید آب شرب دست و پنجه نرم می کنند با طرحی از سوی دکتر جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر حفر چاه در شمس اباد و انتقال آن به روستایشان روبرو شدند. طرحی که نه تنها از نگاه کارشناسان مردود بوده بلکه با واکنش اهالی دهستان شمس آباد نیز روبرو شد و آخرین روزهای بهمن آنها را به مقابل فرمانداری کشاند تا مانع اجرای این طرح و انتقال آب بشوند.
اما اهالی مهدی اباد نیز که ماه هاست، داغ بی آبی، تن و روح و زندگیشان را با مشکل روبرو کرده نیز چند روز گذشتته برای اعتراض به این وضعیت و بدقولی مسئولین در حل این مشکل که قرار بود شش ماه پیش حل شود آنها را ابتدا به مقابل فرمانداری و سپس به دفتر امام جمعه کشاند تا اعتراض خود را این گونه به گوش مسئولین برسانند.
در این خصوص به پای صحبت اهالی مهدی آباد نوق نشستیم تا گلایه ها و اعتراضات آن ها را در این خصوص بشنویم:
یکی از بانوان با روی گرفته و صدای حاکی از ناامیدی گفت» چندین سال است که در روستای مهدی آباد از آب اسیدی استفاده می کنیم که باعث نارسایی کلیوی و قلبی در میان اهالی روستا شده است و نزدیک به ۹ ماه است که در این شرایط کرونایی در بی آبی به سر میبریم.
وی افزود:از روستاهای دیگر به روستای ما اب میاورند اما به علت استفاده بعضی ها از پمپ به ما آب نمیرسد و حتی برای رفتن به سرویس بهداشتی نیز مشکل داریم.
بانوی دیگر که اهل روستای قائمیه بود اظهار کرد:دام های ما از بی آبی در حال تلف شدن هستند، فرماندار، نماینده مجلس و شورای روستا هیچکدام جوابگوی ما نبودند.

وی ادامه داد: بدبختی های جامعه، فقط برای ما روستایی ها است.


یکی دیگر از معترضین عنوان کرد: ما تقاضا داریم آب شیرین به شبکه اصلی آب مهدی اباد نوق متصل شود که اهالی حداقل بتوانند کار های روزانه خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: در بخش بالای اسماعیل اباد یک استخر مادر ساخته شده است که برای ورود آب از استخر مادر به استخر مهدی آباد ۷۰۰ متر لوله گذاری نیاز است که می توان با تامین لوله های مورد نیاز آب روستای مهدی اباد تقویت شود .
وی اظهار داشت:مسئولین به ما وعده دادند که با نصب شناور در چاه روستای اسماعیل اباد اب مازاد را به روستای ما انتقال می دهند اما با گذشت یک سال و نیم از این وعده و علارغم پیگیری های اهالی روستا، این کار انجام نشده است.
یکی از کشاورزان روستای مهدی آباد عنوان کرد: در مدت دوسالی که با کم آبی در روستا دست و پنجه نرم می کردیم هیچ کس به داد ما نرسید، تنها خواهش ما از مسئولین رفع مشکل کم ابی روستا است متاسفانه مسئولین در جهت رفع مشکل کم ابی روستا کاری انجام نمی دهد .
وی افزود :با تانکر آب اوردن به روستا مشکل کم آبی را رفع نخواهد کرد به ما گفتند هر خانه برای رفع این مشکل ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنند اما اهالی روستا یک میلیون تومان پرداختند اما باز بی آب هستیم .
کشاورز مهدی ابادی در پایان گفت :نماینده ی مردم رفسنجان و انار به ما قول دادند از اول مهر ماه مشکل بی ابی روستای ما رفع خواهد شد اما رفع نشد. شمارا به خداوند قسم میدهیم به داد مردم روستای مهدی اباد که اشکشان در امده است برسید.

آنچه مهم است این است که هم اهالی شمس اباد و هم اهالی مهدی آباد حق اعتراض و گلایه دارند و باید مشکل آنها حل شود. اگر چه طرح انتقال آب امری غیرکارشناسانه است اما این نباید جوازی برای تشنگی مهدی آباد باشد. از این رو مسئولین باید با نگاهی کارشناسانه به رفع این مشکل مبادرت ورزند و با مدیریت بخردانه آثار سوءمدیریت را بر روح و تن مردم را اندکی التیام بخشند.


برچسب ها:

یک پاسخ به “مدیریت آبکی و تشنگی مهدی آباد”

  1. علی گفت:

    مشکل این است که ابرشمس آباد هم اگر وصل کنند دوباره دهستان رضوان به مشکل برمیخورد..باید در ۱۰کیلومتری بعد از شمس آباد که هم آب خوبی دارد هم شیرین تر چاه بزنند ولی چون اونجا ارباب های گردن کلفتی دارد زورشان نمی رسد ..فقط مردم بیچاره.و‌حتی آب جوادیه فلاح خیلی بد تر از مهدی آباد است ..یا اگر کناربدبخت کوه بزنند. آب خوبی داره اونجا هم ارباب ها نمی گذارند. ..آخرش مردم بیچاره شمس آباد..خدای همین است با تشکر.از شما رسانه حق گوه..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + بیست =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.