منو

اینجا 8 کیلومتری فاریاب/مدرسه «کپری» که با وعده مسؤولان فرسوده‌تر شد

۱۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش ایستار به نقل از خبرگزاری فارس :حجت‌الاسلام علی رفیعی امام جمعه فاریاب از تنها مدرسه کپری روستاهای پاریگ جیرفتی‌ها و پاریگ‌پلنگی این شهرستان به درخواست اهالی این دو روستا بازدید کرد.

وی با ابراز تأسف از وضعیت این مدرسه و فضای خاکی و کپرهایی که فرسوده شده وغیرقابل استفاده است، از مسئولان و خیران خواست به این مدرسه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه فاریاب تصریح کرد: با وعده مسئولان از یک سال قبل قرار بود این مدرسه ساخته شود و اکنون نه‌تنها ساخته نشده است بلکه کلاس‌های کپری نیز بسیار فرسوده و غیرقابل استفاده هستند.

وی در ادامه از خیران استان کرمان خواست مساعدت لازم را نسبت به ساخت این مدرسه به‌عمل آورند.

اوضاع وخیم دانش‌آموزان باوجود سرماخوردگی‌های فصلی

اسماعیل ترکستانی رئیس شورای اسلامی سلیمان‌آباد اظهار کرد: دانش‌آموزان چهار پارچه آبادی با جمعیتی بالغ بر 150 نفر همچنان در این مدرسه کپری مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: باتوجه به زمستان پیش رو و سردی هوا و با وجود سرماخوردگی‌های فصلی اوضاع این دانش‌آموزان رو به وخامت می‌رود.

گرجستانی عضو شورای اسلامی سلیمان‌آباد بیان کرد: بعضا دانش‌آموزان به‌دلیل نبود امکانات اغلب برای ادامه تحصیل به شهرستان فاریاب مهاجرت کرده وبه‌دلیل کمبود و گرانی سرویس اغلب خانواده‌ها رنج می‌برند.

وی عنوان داشت: از 150 دانش‌آموز، اکنون ۸۵ نفر در این کلاس‌های کپری مشغول تحصیل هستند و وضعیت اسفناک این آموزشگاه هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان بسیار ملال‌آور است.

عضو شورای اسلامی سلیمان‌آباد اضافه کرد: این مدرسه در هشت کیلومتری شهرستان فاریاب و از توابع بخش هور است و تاکنون چند پیمانکار برای ساخت آمدند ولی به‌دلیل نبود بودجه و عدم ثبات بازار مسکن فسخ قرارداد کرده‌اند.

شایان ذکر است؛ این مدرسه کپری فاقد سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی سالم و دارای حیاط بدون حصار و خاکی است که در زمستان و هنگام بارش باران زحمت معلمان ودانش‌آموزان را دوچندان می‌کند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.