منو

رهبر معظم انقلاب: اسلام سیاسی آماج حملات دشمن است

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در تبلیغات دشمنان از چیزی به نام اسلام سیاسی نام آورده می‌شود؛ اسلام سیاسی همینی است که در نظام سیاسی ایران تحقق پیدا کرده و امام بزرگوار ما انجام دادند و اسلام سیاسی آماج حملات دشمنان است.

۲۱ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم (ص) فرمودند: بعثت به معنی برانگیختگی پیغمبر است. این برانگیختگی با ارسال کتاب الهی و دستور حکمرانی الهی به پیغمبر همراه است و مفاد این حکمرانی را پیغمبر خدا اعمال و اجرا و راهبری می‌کند.

وی تصریح کرد: دین با این نگاه گسترده وقتی که نگاه می‌کنیم عبارت است از مدیر مجموعه زندگی انسان یعنی دین یک برنامه جامع است، نه برنامه‌های صرفا عبادی و فردی انسان که بعضی خیال می‌کنند دین فقط متکفل برنامه‌های فردی است و مسائل گوناگون اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و غیره از حوزه دین خارج است.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه دین جامعیت دارد و طبعا دین با این نگاه مورد دشمنی هم قرار می‌گیرد، گفت: در همه زمان‌ها اشرار عالم با یک چنین دینی مخالفت کرده‌اند.

وی افزود: شما امروز هم مشاهده می‌کنید در تبلیغات دشمنان از چیزی به نام اسلام سیاسی نام آورده می‌شود. اسلام سیاسی همینی است که در نظام سیاسی ایران تحقق پیدا کرده و امام بزرگوار ما انجام دادند و آماج حملات آنها اسلام سیاسی است. اسلام سیاسی یعنی همین اسلامی که توانسته با تشکیل حکومت، دستگاه‌های گوناگون نظام های اقتصادی اجتماعی سیاسی نظامی و … به وجود بیاورد و یک هویت دینی و اسلامی را برای یک ملت ایجاد بکند.  

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که خط مستمر بعثت نبوی را در این دوران با ابتکار و شجاعت و اندیشه بلند و فداکاری خود پررنگ و نمایان کند، گفت: امام بزرگوار توانست همان خط بعثت را که در طول زمان کمرنگ بود، پررنگ کند و جامعیت اسلام را در عمل نشان بدهد و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری این موضوع که امام ابعاد اجتماعی و سیاسی دین را که به فراموشی سپرده شد بود، احیا کرد و به یاد آورد، تصریح کرد: این انقلاب به پیروی از بعثت نبوی، بر ضد ظلم و استبداد و استکبار و طرفدار محرومان، مستضعفان و مظلومان از هر آئین و دین و مسلک و ملتی بود.

وی افزود: وقتی این انقلاب تشکیل شد و نظام جمهوری اسلامی را به وجود آورد، همان حادثه ای که برای پیغمبران پیش می آمد، تکرار شد یعنی اشرار عالم در مقابل این انقلاب صف کشیدند؛ همچنانی که در مقابل پیغمبران صف می‌کشیدند.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه از روز اول انقلاب توطئه ها علیه جمهوری اسلامی شروع شد، گفت: بیش از همه آمریکا و بعد هم دیگران توطئه کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزود: دو عنصر مهم برای مواجهه با این دشمنی لازم است. دو عنصر مهم که بنده همیشه توصیه کردم و بازهم توصیه می‌کنم: بصیرت و صبر. چنانچه این دو عنصر وجود داشت، دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند. دشمن هیچ توفیقی با مواجهه و مقابله با نظام اسلامی به دست نمی‌آورد.

وی با بیان اینکه بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن، گفت: بصیرت یعنی اینکه در غبارآلودگی فتنه‌ها انسان بتواند راه را پیدا کند و بفهمد راه درست چیست و صبر یعنی استقامت در این راه، زاویه پیدا نکردن با این صراط مستقیم و پای فشردن بر حرکت در این صراط مستقیم.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از راه هایی که این دو خصوصیت را بتوان در جامعه حفظ کرد عبارت است از تواصی؛ همانی که در سوره والعصر هست؛ مردم یکدیگر را تواصی کنند. این زنجیره تواصی، توصیه کردن یکدیگر؛ هم توصیه به راه حق کنند و هم توصیه به صبر بکنند؛ این، همه را نگه می‌دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه اگر چنانچه صبر و تواصی به حق و بصیرت در جامعه وجود داشته باشد این جامعه به آسانی دستخوش تحرکات دشمن نخواهد شد، گفت: اگر چنانچه این جریان تواصی که زنجیره محافظت مومنان است قطع شود، قطعا خسارت خواهد رسید.

رهبر انقلاب با بیان اینکه کار دیگر دشمن، وارونه‌نمایی حقیقت و دروغگویی در باب حقیقت است، خاطرنشان کرد: آنقدر هم با جرئت و قاطعیت این دروغ را می‌گویند که هر کسی گوش کند خیال می‌کند که این راست می‌گوید؛ خیلی خونسرد و محکم و قاطع حقیقت را ۱۸۰درجه وارونه نشان می‌دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: مثلا فرض بفرمایید که الان ۶  سال است که همدست عربستان، آمریکا دارد مردم مظلوم یمن را در خانه و خیابان و بیمارستان و مدرسه‌شان بمباران می‌کند؛ آنها را محاصره اقتصادی کرده از رسیدن غذا و دارو و نفت مانع می‌شود و این البته با چراغ سبز خود دولت آمریکا اتفاق افتاده و آن موقع هم دولت دموکرات بر سر کار بود؛ چراغ سبز دادند و این دولت قصی‌القلب و سنگدل و ظالم عربستان متاسفانه با مردم یمن دارد اینطور رفتار می‌کند.

وی با اشاره به این موضوع که یمنی‌ها توانستند برای خودشان وسایل دفاعی به وجود بیاورند یا تهیه کنند یا خودشان بسازند و به این بمباران‌های  ۶ساله جواب دهند، خاطرنشان کرد: به مجرد اینکه از طرف یمنی‌ها کاری انجام می‌گیرد فریاد تبلیغات اینها بلند می‌شود که آقا حمله شد … ترور شد … همه‌شان می گویند، سازمان ملل هم می‌گوید. واقعا زشتی کار سازمان ملل در این زمینه از کار آمریکا بدتر است. آمریکا خب یک دولت مستکبر ظالم است سازمان ملل چرا. آن را به خاطر ۶ سال بمباران محکوم نمی‌کنند این را به خاطر اینکه در مواقعی دفاعی از خودش کرده و این دفاع کارگر شده ملامت می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه آمریکا بزرگترین زرادخانه اتمی دنیا را دارد، افزود: تنها دولتی که بمب اتم را تا حالا به کار برده، دولت آمریکا است؛ ۲۲۰ هزار نفر را در یک ساعت در یک‌روز قتل عام کردند؛ آن وقت فریاد می‌زنند که ما ضد توسعه‌ سلاح‌های اتمی هستیم.

حضرت آیت الله خامنه ای گفت: آمریکا از مجرمی که مخالف خودش را با اره تکه‌تکه می‌کند، حمایت می‌کند و بعد می‌گوید که من طرفدار حقوق بشر هستم یعنی وارونه نمایی حقیقت تا این حد با این شکل.

وی با یادآوری این موضوع که داعش را آمریکا ایجاد کرد، افزود: این را دیگر خود آمریکا اعتراف کرد این را ما نمی‌گوییم هم آن‌کسی که ایجاد کرده بود، گفت هم آن‌کسی که رقیب او بود، گفت. خودشان ایجاد می‌کنند، اما به بهانه وجود داعش در عراق و سوریه پایگاه نظامی درست می‌کنند که ما می‌خواهیم با داعش مخالفت کنیم.

رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: امکانات رسانه‌ای مدرن و پول در اختیار داعش می‌گذارند و اجازه می‌دهند که نفت سوریه را ببرند و بفروشند و از پولش استفاده کنند و در عین حال می‌گویند که ما داریم با داعش مبارزه می‌کنیم، این کارهایی است که آنها می‌کنند: خلاف‌واقع‌نمایی.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + ده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.