منو

کمبودنیروی انسانی در اموزش و پرورش رفسنجان

در زمینه تأمین نیروی انسانی و متخصص در شهرستان رفسنجان از طرف استان و وزارتخانه کم لطفی شده است که به این دلیل با کمبود نیروی انسانی در شهرستان مواجه هستیم.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰


به گزارش ایستار،صبح امروز حسین تقوی رشیدی مدیر اموزش و پروش شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت با درگیری جامعه با ویروس کرونا فضای جدیدی را حس کرد که از ان فضا هیچ تجربه ای نداشت ،معلم ها تدریس را در شبکه اموزشی شاد شروع کردند و تصور ما این بود که فقط سال تحصیلی ۹۹_۹۸ تدریس مجازی خواهیم داشت که متاسفانه سال تحصیلی ۹۹_۱۴۰۰ را به جز چند هفته اول که نیمه حضوری بود مجازی گذراندیم که در این راه اولیا و معلمین سالی پر از مشکلات متعدد گذراندند و همه تدریس در گوشی و تبلت خلاصه شد .

وی افزود:هفته های پایانی سال تحصیلی ۹۹_۱۴۰۰را سپری میکنیم واز فردا امتحانات پایان سال شروع خواهند شد که پرونده تحصیلی ۹۹_۱۴۰۰ببندیم و پرونده سال تحصیلی جدید را با ساماندهی نیروهای انسانی باز میکنیم،در سال تحصیلی گذشته با تعطیل شدن اموزش های حضوری فعالیت اموزش پرورش نه تنها کم نشد بلکه زیاد شد و قطعا مجاهدت های خاموش معلمین در این دوران در تاریخ خواهد ماند.

حسین تقوی رشیدی بیان کرد:امتحانات پایه نهم و دوازدهم با تصمیم گیری ستاد ملی کرونا و وزارت اموزش پرورش به صورت حضوری برگزار خواهد شد،پایه دوازدهم به دلیل اینکه معدل در کنکور دانش اموزان تاثیر گذار است و تعدادی از دانشگاه ها براساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند و همچین پایه نهم به دلیل انتخاب رشته باید در یک ازمون یکنواخت شرکت کنند که مدیران با توجه به تجربه سال گذشته دقیقه فراهم کردند یک محیط بهداشتی را دارند .

وی ادامه داد: با ارائه لیست مدارس به معاونت بهداشت شهرستان تمام مدارس شهرستان بررسی خواهند شد که سلامت دانش اموزان در خطر قرار نگیرد و به مدیران اعلام کردیم بحث فاصله گذاری ،تحویه هوا و ضدعفونی محیط را به صورت جدی پیگیری کنند.

رشیدی تاکید کرد: اموزش و پرورش یک خانواده بزرگ با امکانات کم است که اگر همکاری خیرین و ارگان ها نبود در کار های اولیه اموزش و پرورش میماندیم .اگر بودجه های که در زمینه ی اسیب های اجتماعی صرف میشود در زمینه اموزش و پرورش سرمایه گذاری شود در جوانی و نوجوانی تاوان اسیب های اجتماعی نخواهیم داد و به نتیجه دلخواه نزدیک تر خواهیم شد.

وی افزود:مشارکت با اموزش پرورش کمک کردن به فرزندان خود و نیروهای اینده نظام و ایران اسلامی است ، دستم همیشه به سوی عزیزان برای شتاب به اموزش و پرورش دراز است که در نهایت اموزش و پرورش میدان دار خواهد بود .

تقوی رشیدی گفت: در شهرستان رفسنجان ۳۷ در صد مدارس غیردولتی هستند که ۳۲ درصد جمعیت دانش آموزان شهرستان را در این مدارس تدریس میکنند و در زمینه تأمین نیروی انسانی و متخصص در شهرستان رفسنجان از طرف استان و وزارتخانه کم لطفی شده است که به این دلیل با کمبود نیروی انسانی در شهرستان مواجه هستیم.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان عنوان کرد: ۸۱۱ میلیون ۹۰۰ هزار تومان در مدارس هیأت امنایی جمع آوری شده است که در قالب کمک‌های مؤمنانه بین دانش اموزان نیازمندان توزیع شد و همچنین ۲۸۰ تبلت و گوشی هم به آموزش و پرورش اهداء شد که مدیران مدارس با توجه به شناختی که از دانش آموزان نیازمند داشتند به آنها اهداء کردند.


وی افزود: آموزش و پرورش رفسنجان رتبه اول استان را در فعالیت‌های پژوهشی ، رتبه اول استان در الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و رتبه‌های برتر استان در مسابقات نقاشی، انشاء کسب کرده هست .

تقوی رشیدی عنوان کرد:دانش اموزان رفسنجانی در مسابقات فرهنگی هنری ۶۷ رتبه استانی و دو رتبه کشوری و در جشنواره نوجوان سالم با هدف پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر ۱۹ رتبه استانی کسب کردند.

وی گفت : با کمک خیرین مدرسه ساز ۶ مدرسه در حال ساخت و اتمام هستند وهمچنین هم اکنون تفاهم‌نامه مشارکت خیرین مدسه ساز برای ساخت ۴ مدرسه را امضاء شده است .

تقوی بیان کرد:در شهریور ۹۸ جلسه‌ای با مسئولان شهرستان و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان در خصوص دانشگاه فرهنگیان شعبه رفسنجان داشتیم که به ما گفتند ساختمانی را آماده کنید و به‌صورت خیلی اورژانسی ساختمانی را تعمیر و تجهیز کردیم.

وی ادامه داد: دو رشته و ۳۸ دانشجو به رفسنجان اختصاص پیدا کرد که البته قرار بود شروع کار به این شکل باشد و در ادامه پیگیری شود که دانشگاه فرهنگیان مستقل به کار خود ادامه دهد ولی هیچ اقدامی در خصوص مستقل شدن انجام نشد.

تقوی با اشاره به وظیفه‌ای خود اظهارکرد: به مسئولان مربوطه در شهرستان و استاندار به عنوان ریاست شورای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان نامه نوشتم و پیگیری کردم و این گلایه را از رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان دارم که موضوعی که سال‌ها پیگیر آن بودم میانه راه رها شد و نمی‌دانم اگر دوباره کلاس‌ها حضوری شروع شود آیا دانشجویان را داریم و امیدوارم این ظرفیت عظیم در رفسنجان نادیده گرفته نشود که دانشگاه فرهنگیان رفسنجان بتواند مستقل زیر نظر وزارتخانه فعالیت کنند .


برچسب ها:

یک پاسخ به “کمبودنیروی انسانی در اموزش و پرورش رفسنجان”

  1. علیرضا م گفت:

    بجای اینکه اینقدر معلم از شهرهای دیگر مثل شهربابک و بافت بگیرید از خود شهرستان رفسنجان معلم بگیرید

  2. سامان گفت:

    رفسنجان شده قلک برای بقیه استان
    اموال معدن رفسنجان را صرف بقیه استان میکنند شغل های رفسنجان را غیر بومی ها میگیرند مرغ و شیر وسیمان رفسنجان را به سایر نقاط استان میبرند و خود رفسنجان با کلی مشکلات و کمبودها مواجه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 18 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.