منو

انار میزبان جشنواره قرآنی مدهامتان

۲۰ آذر ۱۳۹۸

به گزارش ایستار به نقل ازباشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: قرآن کریم برای مومنان شفا است و برای کسانی که نفس ظالم دارند، چیزی جز خسران نصیب آن‌ها نمی‌شود.

اوبا اشاره به اینکه کسانی که در طول تاریخ با اولیاء خدا دشمنی کردند، قرآن را زیر بغل داشتند، افزود: آن‌ها تنها قرآن را زمزمه می‌کردند و این کلمات جان آن‌ها را متحول نکرده بود.

گرجی با بیان اینکه قرآن یک متن مقدس است که می‌توان از طریق آن جامعه اسلامی و انسانی را به قله‌های معرفت رساند، تصریح کرد: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله توانست با قرآن در جامعه یک تعادل و توازن ایجاد کند و ایشان تبیین و تشریح قرآن را وظیفه می‌دانست.

او بیان کرد: پیامبر اسلام به وسیله آیات قرآن جریان سازی رسالت خود را آغاز کرده و تمام تلاششان این بود جامعه به بهبودی و سلامت نفس برسد و هم ظاهر جامعه نشان دهد این جامعه جامعه اسلامی است و هم نشانه‌های قرآنی در آن متبلور باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمان گفت: یک حرکت ظاهری درباره قرآن کریم داریم که ظاهر قرآن در کجای زندگی ما نقش دارد و نقش دیگر نقش باطنی قرآن است که اخلاق و رفتار جامعه باید از بطن قرآن کریم باشد.

اوافزود: وجه تمایز افراد جامعه تقوا است و این یکی از رسالت‌های قرآن است که این مسئله برای تعادل و توازن جامعه کفایت می‌کند.

گرجی گفت: اندیشه انسان مهم است و هر چه اندیشه پاک‌تر و الهی‌تر باشد، در حوزه رفتار متعادل‌تر خواهد بود و پیامبر روی اندیشه مردم کار و فکر مردم را عوض کرد و این فکر را توسط قرآن کریم تغییر داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان در ادامه تصریح کرد: مبنای انقلاب اسلامی ما قرآنی است و امام خمینی (ره) حرکت خود را بر مبنای آیات قرآن و سیره پیامبر آغاز کرد و در فرآیند انقلاب می‌بینیم این حرکت‌ها از خاستگاه عظیمی مانند مسجد که مردم احترام زیادی برای آن قائل هستند، بوده است.

او بیان داشت: بعد از شکل گیری نظام اسلامی به نهاد‌هایی پرداخته شد که فعالیت آن‌ها به قرآن کریم گره خورده و کانون‌های مساجد در زیرمجموعه وزارت ارشاد است که ربع قرن از فعالیت آن‌ها می‌گذرد.

گرجی با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآنی استانی مدهامتان بیان کرد: این جشنواره یک حرکت و جنبش قرآنی در جامعه و از سوی دیگر یکی از رسالت‌های کانون‌های مساجد در حوزه قرآنی است که باید نگاه ویژه‌ای به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها داشته باشیم.

اوبا بیان اینکه یکی از حوزه‌های فعالیت‌های کانون‌های مساجد مسابقات قرآنی است، افزود: چهاردهمین جشنواره قرآنی استانی “مدهامتان” از امروز تا ۲۲ آذرماه جاری در شهرستان انار برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان بیان کرد: شناسایی و ارتقاء سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقمند به قرآن کریم و فرهنگ غنی اسلامی، حضور پرشور و با نشاط اعضای کانون‌های مساجد در فعالیت‌های قرآنی، کشف و شناسایی استعداد‌های برتر قرآنی در حوزه محلی و منطقه ای، آشنایی بیشتر مردم و مسوولان با استعداد‌ها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ایجاد بستر مناسب و برگزاری دوره‌های آموزشی برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات فنی و تخصصی قرآنی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی است.

او با تاکید بر اینکه جشنواره در قالب مسابقه‌ای، هنری، خانواده‌های قرآنی با محور مفاهیم و دو بخش حضور و غیرحضوری برگزار می‌شود اظهار کرد: همچنین جشنواره در بخش مفاهیم در پنج رده سنی ویژه خانم‌ها و آقایان و بخش هنری در خوشنویسی و تواشیح برای رده سنی زیر ۱۶ سال برگزار می‌شود.

گرجی تصریح کرد: ۶۵۰ نفر برای حضور در جشنواره امسال ثبت نام کرده اند که ۴۳۰ نفر از شهرستان انار و ۲۲۰ نفر از سایر شهرستان‌های استان هستند. ضمن اینکه در سال گذشته ۲۹۶ نفر برای شرکت در جشنواره ثبت نام کرده بودند که امسال رشد خیلی خوبی داشته است


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.