منو

گزارش اختصاصی ایستار/ چهره های شاخص انتخابات رفسنجان و انار پس از ثبت نام چه گفتند؟

۲۰ آذر ۱۳۹۸

مهلت نام نویسی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس به پایان رسید. در مدت ۷ روز ستاد انتخابات، مستقر در فرمانداری رفسنجان میزبان ۴۵ چهره ای بود که برای نشستن بر کرسی نمایندگی ملت به آن جا مراجعه کردند. عمده این افراد چهره های ناشناخته و کمتر شناخته شده ای بودند که خود را شایسته قرار گرفتن در معرض رای مردم دانستند. اما در این میان چهره های شناخته شده، به نسبت افراد ثبت نامی بسیار پایین بود. علی اکبر پورغلامعلی، حسین جلالی، مجید کهنوجی و احمد انارکی ۴ چهره شاخص در میان لیست ۴۵ نفره بودند. در حالی که سه نفر اول با خاستگاه اصول گرایی وارد شدند،که تنها چهره شاخص اصلاح طلب، نماینده کنونی مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی است. اما این چهره ها چه گفتند؟

علی اکبرپورغلامعلی: در قالب های تنگ حزبی و جناحی محصور نیستم

علی اکبر پورغلامعلی، سیاست مدار اصول گرایی که دبیری حزب موتلفه اسلامی رفسنجان را بر عهده دارد. وی که در دوره قبل به نفع برادر خود از دور رقابت ها انصراف داد، اما این بار بدون برادر آن هم در نخستین ساعت ثبت نام پا به عرصه انتخابات رفسنجان و انار گذاشت.

پورغلامعلی پس از ثبت نام پشت تریبون رفت و پس از بیان اهمیت جایگاه مجلس، صحبت های خود را با انتقاد شدید از دولت آغاز کرد. وی با این که دولت کنونی ناکارآمدترین و ضعیف ترین دولت ها پس از انقلاب است، اظهار داشت: این دولت دارای دستپاچگی و عدم انسجام فکری است و به همین دلیل به حاشیه سازی روی می آورد.

اما وی تنها منتقد دولت نبود، بلکه عملکرد مجلس کنونی را نیز زیرسوال برد و با بیان این که نماینده های کنونی وکیل دولت هستند و نه وکیل مردم، خاطرنشان کرد: نمایندگان ما اختیار ندارند، و ریاست مجلس اختیار را از نماینده ها گرفته است.

پورغلامعلی همچنین با اشاره به این که مجلس کنونی، قدرت استیضاح و سوال را ندارد، اظهار داشت: باید تحول ساختاری در نهاد قانون گذاری و اجرایی رخ دهد. باید از بیگانگان قطع امید کرد و جوان ها را پای کار آورد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی رفسنجان در پاسخ به سوالات خبرنگاران برنامه خود را پیگیری جدی تحول ساختاری با نگاه فراجناحی عنوان کرد و یادآورد شد:‌ بنده خودم را در قالب های تنگ حزبی و جناحی محصور نمی دانم. و از گذشته منادی وحدت بودم و روزنه هایی برای حصول وحدت نیز وجود دارد.

 وی با بیان این که وابستگی های سیاسی مضرات زیادی داشته است عنوان کرد: بنا دارم تا آخر انتخابات بمانم، اما متعهد به مصلحت، نظرسنجی ها و آراء عمومی نیز هستم.

حسین جلالی: مجلس بعدی باید زمینه ساز ظهور حضرت مهدی باشد

حسین جلالی، روحانی قم نشینی که ۲۰ سال ردای ریاست دفتر آیت الله مصباح یزدی را بر عهده دارد. وی که در سال ۹۰ در حوزه انتخابیه کرمان و راور به عرصه انتخابات ورود کرد، این بار در پی به آزمون گذاشتن شانس خود در رفسنجان برآمد. به همین دلیل وی از قم به فرمانداری رفسجان مراجعه کرد و نام خود را به عنوان دهمین نامزد انتخابات رفسنجان و انار در لیست ثبت نام های روز چهارشنبه افزود.

حسین جلالی پس از ثبت نام پشت تریبون رفت و سخنان خود را، که از نظر زمانی از همه ۴۵ نامزد بیشتر بود، آغاز کرد. جلالی که علارغم اینکه به عنوان روحانی و سخنور کلام استواری داشت، اما پیوستگی در کلامش مشهود نبود. و صحبت هایش بیشتر ناظر بر برنامه های انتخاباتی و نقد احوال روز بود.

رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی در قم، شرکت در انتخابات یازدهم را در تراز بیانیه گام دوم معرفی کرد و اظهار داشت مجلس بعدی باید مجلس ظهور باشد. مجلسی که متناسب با بیانیه گام دوم حرکت کند و زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم کند.

وی نخستین شاخص نمایندگی مجلس را تخصص گرایی دانست و با انتقاد از دولت، اقدامات پر هزینه دولتمردان را ناشی از عدم توجه به تخصص گرایی عنوان کرد. وی در ادامه به مسئله مس سرچشمه پرداخت و فقدان سیاست گذاری مدون در مجموعه مس را مورد نقد قرار داد.

جلالی با بیان اهمیت مس اظهار داشت: در آینده مس سهم مهمی بعد از نفت خواهد داشت و ممکن است حتی جایگزین نفت شود. جلالی در حالی که موضوع مس را به پایان نرسانیده بود، به عدم وجود رشته پسته در دانشگاه رفسنجان انتقاد کرد و در ادامه وضعیت وخیم پسته و از بین رفتن بازارهای جهانی را مورد اشاره قرار داد.

رئیس دفتر مصباح یزدی، در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت شایسته سالاری اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ما در رفسنجان گرفتار خط بازی و جناح بازی شده ایم. ما از ثبات مدیریت محرومیم و مدیریت ما جناحی است.

وی در ادامه به برنامه های خود در عرصه ورزش اشاره کرد، و با بیان این که نباید در ورزش تبعیض وجود داشته باشد، از ضرورت وجود پیست سوارکاری، پیست موتورسواری، پیست ماشین سواری، پیست دوچرخه سواری و پست جیپ سواری در رفسنجان سخن گفت و عنوان کرد، این موارد برای نظام مفید خواهد بود.

حسین جلالی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در مقام نامزدی برای شورای شهر ظاهر شد و از ساخت ۹۷۵ بوستان گل، و هدیه آنان به هر یک از خانواده های شهدا و نیز غرص ۱۰ درخت به یاد هر شهید در رفسنجان خبر داد.

حسین جلالی در پایان و در پاسخ به ماندن تا پایان انتخابات اظهار داشت: پیش بینی می کنیم، جریان انقلابی در رفسنجان به یک کاندیدای شاخص و مطرح خواهد رسید و وحدت خوبی شکل خواهد گرفت.

مجید کهنوجی: تا آخر ایستاده ام

مجید کهنوجی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به عنوان سیزدهمین نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار نام نویسی کرد. وی پس از ثبت نام در عصر چهارشنبه، پشت تریبون رفت. اما سخنرانی وی از همان ابتدا، با چالش آفرینی برخی از رسانه ها همراه بود. رسانه هایی که با طرح سوالات مکرر سعی در عصبانی کردن وی داشتند. اما کهنوجی سخنان خود را آغاز کرد و فارغ از به هم ریختگی تمرکزش، به سخنان خود که در قالب یک بیانیه تنظیم شده بود ادامه داد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اشاره به دلایل حضور خود در انتخابات اظهار داشت: اولین و مهم ترین دلیل حضور من میدان دادن به جوانان متخصص و نخبه است. جوانانی که سهمشان از مدیریت های کلان و میانی بسیار ناچیز است. وی دومین دلیل حضور خود را حل مهم ترین مشکل مردم رفسنجان و انار، یعنی مشکل اشتغال دانست. وی این کار را شدنی دانست و اظهار داشت:  شاهد مثال این قضیه فعالیتی است که بنده و همکارانم در طی چند سال گذشته در منطقه ویژه اقتصادی انجام دادیم و توانستیم با همت وپشتکار تا کنون ۱۴ کارخانه را راه اندازی کنیم و تا یک سال آینده ۱۴ پروژه دیگر هم راه اندازی می شود.

این نامزد دوره یازدهم مجلس در ادامه به انگیزه  های خود اشاره کرد و گفت:آن روزی که یک برگ کاغذ مجوز تاسیس منطقه ویژه اقتصادی را تحویل بنده دادند، هیچ نبود. یک بیابان برهوتی که نه آب داشت و نه برق و گاز و هیچ امکاناتی، اما همه همت وتلاش مان را برای  آبادانی منطقه گذاشتیم،  و توانستیم در طی 5 سال و در اوج تحریم ها ۲۷۰۰ میلیارد تومان  جذب سرمایه گذاری داشته باشیم.

کهنوجی در پایان این بخش از صحبت هایش گفت: تلاش ما در صحنه جدید هم این است، که همان همت و تلاش و پشتکار را به کار ببندیم و رفسنجان و انار را همچون منطقه ویژه اقتصادی، منطقه  رونق کار و تلاش و اشتغال کنیم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در پاسخ به چیستی گرایش سیاسی خود اظهار داشت: بنده علی رغم اینکه عقاید سیاسی و اجتماعی خاص خود را دارم، اما عملکردمان در طی سال های گذشته نشان دهنده این مساله بوده که ما عقاید و دیدگاه مان را در کار و فعالیتمان دخالت نداده ایم.  همه تلاش و همت من در این سال ها این بوده که به هر نحو -حتی گاهی خواهش و التماس-سرمایه گذار جذب منطقه ویژه اقتصادی کنیم. چون به ارزش سرمایه گذاری واقف بودیم، چون مشکلات و مراجعات پدران و مادران برای اشتغال فرزندانشان و شرمندگی خودمان را با گوشت و پوست، دیده و احساس کرده بودیم. حالا اگر این سرمایه گذار دیدگاه سیاسی کاملا متفاوتی هم با بنده داشته من همان تلاش و خواهش را داشته ام. و نمونه آن افرادی هستند که در منطقه ویژه سرمایه گذاری کرده اند.

وی در خصوص برنامه های خود با اعلام اینکه مشکلات حل شدنی است خاطر نشان کرد: ما مشکل برنامه نداریم مشکل اراده و عمل داریم.

کهنوجی در پایان در پاسخ به ماندن تا پایان انتخابات اظهار داشت: من با شعار کافیست بخواهیم، وارد میدان شده ام و تا پایان رقابت می ایستم.

احمد انارکی محمدی: شعار من توسعه پایدار از مسیر همدلی است

نماینده کنونی رفسنجان جز آخرین نفراتی بود که برای ثبت نام به ستاد انتخابات رفت. وی که در سال ۹۴ نخستین بار جواز حضور در بهارستان را از مردم رفسنجان و انار اخذ کرد برای بار دوم حضور خود را در عرصه انتخابات اعلام نمود.

محمدی انارکی پس از ثبت نام پشت تریبون رفت و در جمع خبرنگاران بیشتر از دستاوردهای دوره خود به عنوان نماینده مجلس سخن گفت. وی در این باره اظهار داشت: در طول این مدت سعی من این بود، که برای منافع ملی کشور و منافع منطقه ای مردم گام بردارم و برای مردم خدمتی را انجام داده باشم.

وی با بیان این که از همه گروه های سیاسی در طول این چهار سال استفاده کرده ام، اظهار داشت: از نخبگان، کشاورزان، کارگران، فرهنگیان، دانشگیاهان، کارآفرینان، صنعتگران  فارغ از مسائل سیاسی بهره بردم و یک همدلی بین مسئولین و مردم ایجاد شد و این همدلی است که باعث توسعه و پیشرفت رفسنجان و انار می شود.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: با همه سختی هایی که این مسیر دارد امیدوارم وحدتی را برای منافع ملی و منطقه ای ایجاد کنم، و الگویی که من در این مدت داشته ام این بود که با تمام مناطق حوزه انتخابیه رفسنجان و انار ارتباط داشته باشم و امروز نیز خودم را در معرض رای مردم قرار می دهم.

وی اظهار داشت: خدمت در چهار سال اخیر در نمایندگی مردم یک توفیق بود و این اعتماد مردم به من بود. تنها سرمایه زندگی ام آبرویم است که در معرض انتخاب دوباره مردم می گذارم. همیشه مردم را دوست دارم و با کسی بداخلاقی نداشته ام و امیدوارم این همدلی بوجود آمده در شهرستان های حوزه انتخابیه که بوجود آمده و از همه چیز بهتر است تداوم یابد.

انارکی محمدی، همچنین با اشاره به این که‌ شعار انتخاباتی من «توسعه پایدار از مسیر همدلی» است در خصوص ماندن تا پایان انتخابات گفت: خود را وابسته به خرد جمعی می دانم و اگر بدانم، ماندنم برای منافع مردم و شهر و حوزه انتخابیه ام مفید است قطعا تا آخر می مانم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =

مطالب مرتبط
رهبر انقلاب: رفتار آمریکا در قبال دانشجویان حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رفتار وحشیانه و بی‌رحمانه سگ هار صهیونیستی را باعث اثبات حقانیت موضع جمهوری اسلامی و ملت ایران بیان کردند و رفتار آمریکا و دستگاه‌های مرتبط با آنها را در قبال «اعتراض بدون خشونت و تخریب» دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، دلیل دیگری بر اثبات موضع جمهوری اسلامی ایران در بدبینی به دولت آمریکا دانستند

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
مشارکت 1040 نوجوان دهه هشتادی در مدیریت شهری

سید عباس حسینی معاون هنری شهرداری رفسنجان در آیین آغاز بکار شهرداران نوجوان دهه هشتادی گفت: ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم در رفسنجان داریم که هر کدام از آن‌ها برخوردار از یک تیم ۹ نفره در حوزه های مختلف شهری هستند که در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی از امروز فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز می‌کنند.

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت : دهه هشتادی‌ها، نسل پیشران و تمدن‌ساز انقلاب هستند

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.