منو

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان : پروژه ی احداث تصفیه خانه مرکزی رفسنجان ۱۸ ماهه به بهره برداری خواهد رسید

چرخ انداز:پروژه ی احداث تصفیه خانه آب ۸۰۰۰۰ متر مکعبی مرکزی رفسنجان در مدت ۱۸ ماه به اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان با سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۹۹ آغاز شده است.

۰۹ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ،چرخ انداز رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان در نشست خبری پیرامون وضعیت اب شهرستان عنوان کرد:۱۳۳۴۶۰ تعداد اشتراکات اداره اب و فاضلاب شهرستان رفسنجان است که ۳۵۴۶۹ آن اشتراک روستایی و ۹۷۹۹۱ آن اشتراک شهری است .شبکه توزیع اداره اب و فاضلاب شهرستان رفسنجان ۱۱۱۱کیلومتر آن شبکه داخلی روستایی است و ۱۶۷۰ کیلومتر آن شبکه شهری است .۵۸۲ کیلومتر از خطوط انتقال اب شهرستان خطوط روستایی است .

وی افزود:۱۹ ایستگاه پمپاژ آب در شهرستان رفسنجان وجود دارد . صد هزار و چهارصد و ده متر مکعب مجموع مخازن آب شهرستان است که ۷۵ هزار متر مکعب آن مخازن روستایی است.در سال ۱۳۹۹ شش چاه اب حفر و تجهیز شده است و همچین با راه اندازی سیستم کنترل از راه دور هوشمند چاه ها و مخازن آب در اداره اب شهرستان کیفیت و کمیت های چاه ها در سطح شهرستان کنترل میشود .

رئیس اداره اب و فاضلاب شهرستان رفسنجان تصریح کرد: پروژه ی احداث تصفیه خانه آب۸۰۰۰۰ متر مکعبی مرکزی رفسنجان در مدت ۱۸ ماه به اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان و پروژه ی مخزن ذخیره ی آب ۴۰۰۰۰ متر مکعبی شهرستان با سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۹۹ آغاز شده است .در سال گذشته ۲۲۰۰۰ کیلو متر از شبکه روستایی اب رفسنجان بازسازی شده است .

وی در ادامه گفت : ۹۷ کیلومتر شبکه اب شهرستان در سال ۱۳۹۹ توسعه یافته است .در تمام تاسیسات شبکه ی اب و فاضلاب رفسنجان دوربین مدار بسته نصب شده است .ساختمان اب و فاضلاب صفائیه به مساحت ۱۴۸ متر مربع در سال گذشته به بهره برداری رسیده.

چرخ انداز تصریح کرد:برای گذر از بحران کم ابی در حومه غربی مخزن ذخیره اب ۳۰۰۰ متر مکعبی ساخته شده و وارد مدار شده است، مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در داوران احداث شده و به بهره برداری رسیده است و مخزن ذخیره اب ۵۰۰ متر مکعبی کبوتر خان از هفته اینده وارد مدار خواهد شد.

وی گفت :برای گذر از بحران کم آبی ۱۴۰۰ مجوز حفر چهار حلقه چاه اب در شهرستان رفسنجان داشتیم .با حفر چاه اب در کبوتر خان حومه شرقی با تنش کم آبی کمتری رو به رو خواهد بود.

چرخ اندازه عنوان کرد:باتوجه به پایین رفتن سطح اب زیر زمینی برای گذراندن بحران اب ۱۴۰۰ مردم شهرستان اب شرب برای ابیاری فضاهای سبز استفاده نکنند ،سایه بان برای کلر های ابی نصب کنند ، برای ساختمان سازی از اب شرب استفاده نکنند و از نصب پمپ بر روی شبکه مستقیم اب خود داری کنند و میتوانند با نصب مخزن آب در منازل از پمپ اب استفاده کنند .


برچسب ها:

یک پاسخ به “رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان : پروژه ی احداث تصفیه خانه مرکزی رفسنجان ۱۸ ماهه به بهره برداری خواهد رسید”

  1. علیرضا م گفت:

    چه عجب معدن مس رفسنجان یک کار در رفسنجان انجام داد البته اگر بودجه را تا اخر کار بدهند , و کرمانی ها دوباره لابی نکنند و چپاول را شروع نکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.