منو

پادوی اصلاحات و نعل وارونه اخلاق

در جلسه چهارم کلاب هاوس ایستار با موضوع بررسی عملکرد شورای شهر پنجم رفسنجان، که در دهم خرداد ماه برگزار شد و گزارش آن نیز در سایت ایستار منتشر شد، پس از مدت ها، دست به قلم برد و در فرار رو به جلویی که قابل پیش بینی هم بود، اصالت گفتگوهای منتشر شده خود را از سوی ایستار، زیر سوال برده است.

۱۴ خرداد ۱۴۰۰

تارنمای خبری ایستار // یکی از فعالین اصلاح طلب رفسنجان، پس از انتشار خلاصه گفتگوهای صورت گرفته در جلسه چهارم کلاب هاوس ایستار با موضوع بررسی عملکرد شورای شهر پنجم رفسنجان، که در دهم خرداد ماه برگزار شد و گزارش آن نیز در سایت ایستار منتشر شد، پس از مدت ها، دست به قلم برد و در فرار رو به جلویی که قابل پیش بینی هم بود، اصالت گفتگوهای منتشر شده خود را از سوی ایستار، زیر سوال برده است. البته این قبیل اقدامات از منش شخصی و سیاسی ایشان دور از انتظار نیست اما به منظور تنویر افکار عمومی در خصوص این اظهارات به نکاتی اشاره می شود:

اول آنکه فایل صوتی کلیه مکالمات انجام شده در کلاب هاوس ایستار موجود و قابل انتشار است و تارنمای خبری ایستار در صورت پافشاری این چهره اصلاح طلب و وابسته به مدیران متخلف شهرداری، بر مطالب کذب خود، واهمه ای از انتشار این فایل ندارد.

دوم آنکه فضای کلاب هاوس با توجه به ساختار و شرایط بحث، یک فضای عمومی است و انتشار مطالب گفتگوهای آن در رسانه ها تابع قوانین مکالمات خصوصی نمی شود از این جهت نیازی به کسب اجازه از حاضرین در بحث وجود ندارد. کما اینکه نقل قول های بسیاری از اتاق های گفتگویی کلاب هاوس بدون نیاز به کسب اجازه از اشخاص حاضر در گفتگو در رسانه های عمومی کشور منتشر می شود.

نکته سوم رویه نخ نمای جریان اصلاحات در رفسنجان است که با فریب افکار عمومی بدنبال زیر سوال بردن اصل ماجرا هستند، کما اینکه در مورد مصاحبه انجام شده با شهردار سابق نیز تا مدت ها مدعی کذب بودن اصل مصاحبه بودند. اما در نهایت با اعلام انتشار فایل صوتی مصاحبه، منتقدین به یک باره به گوشه ای خزیدند و همگی سکوت اختیار کردند.

نکته چهارم آنکه این شخص که مدعی روزنامه نگاری هم هست، باید بهتر بداند که در فرآیند پیاده سازی گفتگو های صوتی، بسیاری از لغات و کلمات برای رسایی مطلب و تبدیل به نوشتار با حفظ اصالت محتوا، تغییر می کند و همچنین مجاز است برای اختصار در نوشتار، رئوس مطالب گفتگو کننده را منتقل کند، کما اینکه این رویه در مورد سایر حاضرین در این گفتگو ها نیز اعمال شده است.

نکته پنجم آنکه ترس اعضا شورای ورشکسته پنجم از مطالبه گری ایستار را می توان در این اقدام ناشیانه به خوبی مشاهده کرد، شورایی که علی رغم پیگیری مداوم پایگاه خبری ایستار حتی یکنفر از آنها حاضر به پاسخگویی و گفتگو در خصوص عملکرد چهار ساله خود نمی شود.

و نکته پایانی آنکه رفتار این فعال اصلاح طلب در خدشه بر فعالیت های پایگاه ایستار برای ما قابل درک و دور از انتظار نیست زیرا، ایستار با انتشار اسناد متقن در ماه های گذشته، ضربه مهلکی به منافع یکی از نزدیکان ایشان وارد آورده و از منظر ما اینگونه اقدامات تنها عقده گشایی های کودکانه برای مرهم گذاشتن بر سوز سر دل است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هشت =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.