منو

فرماندار رفسنجان:۳۱ شعبه اخذ رای در رفسنجان افزایش یافت

مجید فصیحی هرندی گفت:نسبت به سال گذشته ۳۱ شعبه اخذ رای به علت ویروس کرونا افزایش یافته است و در مجموعه ۵۲۲ صندوق روستایی و شهری در سطح شهرستان وجود دارد که ۱۴۸ نامزد در انتخابات شوراهای شهر و روستا باهم رقابت خواهند کرد.

۱۷ خرداد ۱۴۰۰


به گزارش ایستار،مجید فصیحی هرندی صبح امروز در نشست خبری با محوریت انتخابات عنوان کرد:انتخابات از موهبت های نظام جمهوری اسلامی است البته در همه ی نظام های دموکراتیک ابزار انتقال قدر ت انتخابات و صندوق رای است که از دست آورد های مهم بشر است . کلیه ی ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران توسط مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم انتخاب میشوند .

وی افزود : مردم در اداره کشور ارتباط مستقیم و یکی از موهبت هایی است که باید آن را پاس بداریم .حق هر فردی است که نسبت به جامعه ی خود مسئولانه ورود پیداکند و رای دهد .از همه ی مردم دعوت میکنم در روز ۲۸ خرداد با حضوری گرم حق خود را پاس بدارند و کسی را که میتواند امور کشور و شهر را بهتر اداره کند انتخاب کنند.

هرندی تصریح کرد:ثبت نام داوطلبان شورا های از تاریخ ۲۰ /۱۳۹۹/۱۲آغاز شد و به مدت هفت روز ادامه یافت و همزمان هیات اجرایی شهرستان تشکیل شد و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان با ارسال مداراک داوطلبان به مراجعه چهارگانه(وزارت اطلاعات،دادگستری ،نیرو انظامی و ثبت احوال )شروع شد.

وی گفت:در شهرستان رفسنجان ۹۹ نفر ،کشکو ئیه ۱۹ نفر ،صفائیه ۸ نفر ،بهرمان ۱۰ نفر ،جوادیه الهیه ۱۴ نفر و سرچشمه ۱۷ نفر در انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کردند که در زمان رسیدگی به صلاحیت ها ۱۰ نفر انصراف دادند .

هرندی بیان کرد:پس انجام رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط هیات اجرای شهرستان در رفسنجان ۳ نفر ،جوادیه الهیه ۲ نفر و سر چشمه دو نفر رد صلاحیت شدند و با رسیدگی های هیات نظارت شهرستان ۱۰ نفر در شهرستان رفسنجان ، دو نفر در کشکوئیه ،یک نفر در صفائیه، یک نفر در بهرمان و یک نفر در جوادیه الهیه رد صلاحیت شدند .

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: و افراد رد صلاحیت شده پس از اطلاع از وضعیت خود چهار روز فرصت داشتن به هیات نظارت استان اعتراض داشته باشند که اعتراض ها انجام شد و هیات نظارت استان از ۲۲ نفر رد صلاحیت شده تعداد شش نفر در شهرستان رفسنجان ،یک نفر در کشکوئیه ،یک نفر در بهرمان و یک نفر در جوادیه الهیه را تایید صلاحیت کرد.

مجید فصیحی گفت:و مابقی داوطلبین رد صلاحیت شده اعتراض خود را به هیات نظارت مرکزی ارسال کردند که سه نفر در این مرحله تایید صلاحیت شدند. و از هفدهم خرداد تا نوزدهم خرداد ماه زمان داریم اسامی نامزده های شورای شهر را منتشر کنیم که نامزدها از بیستم خرداد تا ۲۶ خرداد به مدت یک هفته میتوانند تبلیغات انجام دهند و پس از پایان این تاریخ تبلیغات جرم محسوب میشود.

وی ادامه داد:رای گیری از ساعت ۷:۰۰صبح روز ۲۸ خرداد آغاز و تا ساعت ۲:۰۰بامداد ادامه خواهد داشت که این مدت زمان طولانی بخاطر شرایط حاکم بر جامعه بر اثر ویروس کرونا است .

هرندی تاکیدکرد:۲۲۸ شعب اخذ رای ثابت و سیار در سطح شهرستان داریم که در رفسنجان و بخش مرکزی ۱۷۸ ،کشکوئیه ۲۰ ،نوق ۱۳ و فردوس ۱۷ شعبه اخذ رای داریم که ۵۰ شعبه ی سیار در کارخانه ها، زندان،بیمارستان ها ،روستاها و مناطق کم جمعیت رای گیری انجام میدهند .

وی در پایان عنوان کرد: نسبت به سال گذشته ۳۱ شعبه اخذ رای به علت ویروس کرونا افزایش یافته است و در مجموعه ۵۲۲ صندوق روستایی و شهری در سطح شهرستان وجود دارد که ۱۴۸ نامزد در انتخابات شوراهای شهر و روستا باهم رقابت خواهند کرد.


برچسب ها:

یک پاسخ به “فرماندار رفسنجان:۳۱ شعبه اخذ رای در رفسنجان افزایش یافت”

  1. علیرضا م گفت:

    آقای فرماندار لطفا یک فکر اساسی برای رفسنجان بکنید این شهر ستان سالیانه حدود 4 میلیارد دلار درامد ارزی برای کشور دارد (به تنهایی اندازه 6 استان) وهمچنین به نسبت جمعیت بیشترین شهدا را تقدیم کرده است ولی متاسفانه از این درامد سرشار چیزی نصیب خود رفسنجان نمیشود و هر ساله به بهانه مسولیت اجتماعی معدن مس رفسنجان میلیاردها تومان از ثروت رفسنجان را در کرمان هزینه میکنند
    چطور سایر معادن کشور مثل گل گهر هیچ مسولیت اجتماعی در شهر دیگری ندارند و فقط رفسنجان شده قولکی برای کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هجده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.