منو

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان: نامزدهای انتخاباتی قانون را رعايت كنند

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان با تاكيد بر رعايت قانون از سوی نامزدها و طرفداران آن ها در فرايند تبليغات انتخاباتی گفت: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی در انجام فرايند تبليغات، قانون را ملاك عمل قرار دهند و از همین ابتدا قانونمند باشند.

۱۹ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش ایستار به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان محمد رفیعی ضمن درخواست از ستادهای کاندیداهای انتخابات برای بهره گیری از فضاهای در نظر گرفته شده برای تبلیغات و جلوگیری از آلودگی بصری سطح شهر، بر لزوم پایبندی نامزدها و طرفداران آنها بر نصب پوسترهاي تبليغاتي در مکانهای در نظر گرفته شده از سوی شهرداری رفسنجان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: در زمان تبلیغات انتخاباتی، حجم زيادي از تبليغات رنگارنگ بدون رعايت ضوابط قانوني، اماكن دولتي، خصوصي و مكان هاي تعيين شده براي الصاق تبليغات را می پوشاند و بخش بزرگي از اين اقلام نيز بر روي زمين و سنگفرش پياده روها و خيابان ها ريخت و پاش می شود

رفیعی تصریح کرد: يكي از نخستين اولويت هايي كه در شعارهاي نامزدهاي شوراي اسلامي شهر گوشزد و تاكيد مي شود، رفتار بر اساس قانون است درحالي كه در ایام تبلیغات، مصاديق زيادي از زير پا گذاشتن مفاد قانون انتخابات در ابعاد و اندازه تبليغات، مكان هاي مجاز و شيوه هاي تبليغي ديده مي شود.

معاون شهردار رفسنجان خاطرنشان کرد: در قانون تبليغات محيطي انتخابات، به وضوح مكان هاي معيني را براي نصب پوستر توسط شهرداری مشخص شده و برابر تبصره ۲ ماده ۶۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها موظف هستند نقاطی را برای تبلیغات محیطی نامزدها در سطح شهر پیش بینی کنند.

وی ادامه داد: اما بسیاری از نامزدهايي كه همگي شعار كارآمدي مديريت شهري را سر مي دهند به موضوع تكليف قانوني در حوزه تبليغات بي توجه هستند و تصور مي كنند هر چه اقلام تبليغي بيشتري در منظر شهري منتشر کنند در راي آوري به نفعشان است.

رفیعی با اشاره به بي قانوني برخی نامزدها در نصب پوسترهاي تبليغاتي در تمام نقاط شهر، ابراز کرد: پاكسازي تصاوير و رنگ آميزي مجدد معابرو همواره برگرداندن نمای شهری به حالت پیش از انتخابات ماه ها به طول مي انجامد وهزینه گزافی روی دست شهرداری‌ گذاشته بدون اینکه نامزدهای انتخابات پاسخگوی ضرر و زیانی که به شهر وارد کرده اند، باشند

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان گفت: 11 نقطه در شهر رفسنجان براي تبليغات نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر تعيين شده و نامزدهاي انتخاباتي بايد براي تبليغات محيطي از اين مكان ها استفاده كنند.

وی تصریح کرد: این مکان ها شامل سه راه پست، میدان شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی، سه راه شهید نوری، تقاطع خیابان حجت و مطهری، ابتدای بلوار مطهری، میدان ذکریا، میدان قدس، میدان ابراهیم، تقاطع خیابان امیر کبیر و امام، تقاطع خیابان ثارالله و خیابان امام و میدان علی بن ابی طالب(ع) هستند.

رفیعی هدف از تعیین مکان های خاص برای تبلیغات انتخاباتی را جلوگيري از آسيب رسيدن به منظر شهري عنوان و اظهار كرد: نصب هرگونه پوستر بر روي تابلوها و نماد هاي شهري و اماكن خصوصي مردم ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین نامزدها و طرفداران آنان از الصاق هرگونه اقلام تبليغاتي در معابر، ديوارها، اموال خصوصي و مبلمان شهري پرهيز كنند؛ الصاق پوستر و نمادهاي تبليغاتي در اماكن غيرمجاز و ممنوعه، علاوه بر نازيبايي چهره شهر، موجب مخدوش شدن و آسيب المان و نمادهاي شهري مي شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان با بیان اینکه هرگونه تبليغات محيطي غيرمجاز انتخاباتي با هماهنگي دستگاه ها و عوامل مربوطه، جمع آوري مي شود، گفت: پايبندي به اخلاق و قانون و خودداري از تخريب در انتخابات پيش رو از سوي نامزدها و هواداران آنان بايد محور امور باشد و نامزدي كه به حريم قانون و مولفه هاي اخلاقي پايبند نباشد براي تصاحب كرسي شورا مناسب نيست چرا كه پايه تصميم سازي در پارلمان هاي منطقه اي احترام به قانون است.

وی عنوان کرد: رفتارهاي تبليغي نامزدها و شيوه هاي معرفي و پرهيز از ريخت و پاش هاي غيرضروري و ايجاد بي نظمي در محيط شهري از مولفه هايي است كه مردم بايد در سنجش صلاحيت نامزدها و انتخاب آنان براي راهيابي به شوراهای شهر به آن توجه كنند.

رفیعی همچنین تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی را مورد تأکید قرار داد و افزود: بهترین شیوه تبلیغاتی مورد پسند عامه در شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا، استفاده از فضای مجازی است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.