منو

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان:امام جماعت در محله نقش گسترده ای دارد

حجت الاسلام حسنی:هر مسجد در هر محله نیاز به امام محله دارد امام محله فقط نقش برگزاری نماز جماعت را ندارد بلکه نقش های گسترده تری دارد و باید به گونه ای عمل کند که زمانی برای مردم مشکلی به وجود می آید اول به امام محله مراجعه کنند و مشکل خود را مطرح کنند .

۰۲ تیر ۱۴۰۰


به گزارش ایستار،حجت الاسلام حسنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در سال ۱۳۶۰ رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمان به تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی دادند و رسالت اصلی سازمان تبلیغات نشر خوبی ها است.انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین محصول تبلیغات است که یکی از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی حفظ و نشر ارزش های انقلاب اسلامی است ‌.

وی افزود:سند تحول تبلیغات در شهرستان رفسنجان تنظیم شده است و امروز شهرستان همگام و همراه با ایران اسلامی است و الویت طرح های فرهنگی در سال ۱۴۰۰ به گونه ای برنامه ریزی انجام شده است که همه ی مردم در تمام سنین از ان طرح بهره ببرند.

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد:یکی از برنامه ها ی الویت دار در سال ۱۴۰۰ تنظیم شناسنامه تبلیغی برای مساجد شهرستان است زیرامساجد یکی از پایگاه های اصلی برای نشر خوبی ها در سطح جامعه هستند و ۱۶۰ مسجد فعال در سطح شهرستان را با توجه به ظرفیت هایشان سطح بندی و ظرفیت بندی کنیم .

وی ادامه داد: دوره های آموزشی برای ارتقای سطح کیفی ائمه جماعات برگزارخواهد شد که امام های جماعت مساجد نقاط قوت و آسیب های اجتماعی محله ها که نیاز به درمان دارد را متوجه شوند با توجه به مسائل روز آنها را رفع کنند.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان رفسنجان بیان کرد:هر مسجد در هر محله نیاز به امام محله دارد امام محله فقط نقش برگزاری نماز جماعت را ندارد بلکه نقش های گسترده تری دارد و باید به گونه ای عمل کند که زمانی برای مردم مشکلی به وجود می آید اول به امام محله مراجعه کنند و مشکل خود را مطرح کنند .

وی تاکید:یکی از عواملی که باعث موفقیت طرح بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی شد حضور روحانیون و امام های جماعت مساجد بود که باعث تسریع در امر بیماریابی در محلات میشدند .

حجت الاسلام حسنی اظهار کرد:در طرح امام محله یک حرکت جهادی برای رفع مشکلات مردم محله انجام شد که نگرش مردم نسبت به مسجد و امام جماعت تغییر کند .

وی گفت:طرح مهرواره محله همدل با محوریت امام مسجد محله پیرامون شناسایی و رفع مشکلات و تغییر حال و اوضاع مردم در رفسنجان اجرا شد و بسیاری از مشکلات محله دسته بندی و ثبت و برای آنها راهکار داده شده است.

در اخر یادآور شد.بیش از ۱۶۰ مسجد، ۲۶۰ هیئت مذهبی، ۷ حوزه علمیه و ۵۰۰ مداح آموزش دیده در رفسنجان که در سامانه طوبی ثبت شده اند فعا‌ل هستند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.