منو

رفع بلاتکلیفی خانه حاج آقا علی رفسنجان در شش ماه آینده

مدیر عامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: در دو هفته گذشته یک تفاهم نامه با سازمان اوقاف امضا کردیم تا با همکاری های بین بخشی مسائل این بنا و هزاران بنای دیگر در سراسر کشور مرتفع شود وهمچنین خانه حاج آقا علی در شش ماه آینده به بخش خصوصی واگذار میشود .

۰۵ تیر ۱۴۰۰


به گزارش ایستار ،صبح امروز هادی میرزایی مدیر عامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در سفر به رفسنجان و بازدید از خانه حاج آقا علی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:خانه حاج آقا علی به مساحت ۱۴۰۰۰ مترمربع عرصه و ۷۰۰۰ متر مربع اعیانی بزرگ ترین خانه خشتی جهان است.در سال ۱۳۸۸ طبق مصوبه هیئت وزیران حق بهره برداری از این بنا به صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی واگذار شده است .

وی افزود: پس از بررسی ها و مرمت های انجام شده در دوران طرح پردیسان تا سال ۱۳۹۴ به دلیل وجود مالکیت اداره اوقاف این بنا مسکوت مانده بود و همچین امروز بنای خانه حاج آقا علی را در شرایط مشاهده میکنیم که نه بهره بردار دارد و نه در حوزه ی مرمت از شرایط خوبی برخورد دار است.

میرزایی اظهارکرد:در دو هفته گذشته یک تفاهم نامه با سازمان اوقاف امضا کردیم تا با همکاری های بین بخشی مسائل این بنا و هزاران بنای دیگر در سراسر کشور مرتفع شود .

وی ادامه داد:طی مذاکرات انجام شده با پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و فعالی مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان کرمان امیدواریم بتوانیم در شش ماه آینده این بنا را به عنوان یک بنای متمایز به بخش خصوصی واگذار کنیم ومنافع آن به اوقاف پرداخت شود .


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهارده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.