منو

پور محمدی :پرونده های ورودی به دادگستری رفسنجان کاهش یافته است

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان عنوان کرد:در سال هزار و سیصد و نود و نه ۴۷۷۰۰پرونده به دادگستری رفسنجان وارد شده است که نسبت به سال ۱۳۹۸ که ۵۰۰۰۰ پرونده وارد دادگستری رفسنجان شده با کاهش ورودی پرونده در دادگستری شهرستان رو به رو بودیم .

۰۶ تیر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ،صبح امروز پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در نشست خبری به مناسب هفته قوه قضاییه ضمن گرامی داشت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام کبیر انقلاب اسلامی درهفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ اظهارکرد:امروز ششم تیرماه مصادف است با ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران که منجرب به جراحت دست راست ایشان شد و در روایات امده است که در نزدیک به ظهور امام زمان کسی که حکومت ان به ظهور متصل میشود در دست راست آن خللی وجود دارد امیدواریم این روایت تطبیق پیدا کنند .

پور محمدی افزود:شهید بهشتی یک انسان فیلسوف ،متفکر ، اسلام شناس و یک اخوند واقعی بود که ایستادگی بر سر حق داشتند و یک سر گردن از تمام یاران و انصار امام کبیر انقلاب اسلامی بالاتر بودند که شهادت ایشان نقاب را از چهره ی نفاق منافقین برداشت.

رئیس دادگستری رفسنجان با بیان اینکه هجمه های فضای  مجازی امروز عیله آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب من را یاد اتهام های آن زمان علیه شهید بهشتی  می اندازد تاکید کرد:دوستان شهید بهشتی به ایشان گفته بودند چرا به امام نمیگویید که از شما دفاع کنند که ایشان فرمود: قرار بر این نیست امام سپربلای ما شوند بلکه ما باید سپر بلای ایشان شویم و قرار بر این نیست امام برای دفاع از ما خرج و هزینه شود .امیدواریم همه ی ما ادامه دهنده ی راه این شهید بزرگوار باشیم .

وی ضمن تبریک به آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب مردم تصریح کرد: آیت الله رئیسی شخصیتی هستند که مردم و نظام به ایشان افتخار میکنند وهیچ گونه نقطه سیاهی در زندگی ایشان وجود ندارد که اگر یک انحراف مالی در زندگی ایشان وجود داشت  در بوق و کرنا کرده بودند و چندین کتاب منتشر کرده بودند .

رئیس دادگستری رفسنجان در ادامه گفت:پاک دستی ،با برنامه بودن ،غیرت ،مدیرتحول گرا و جهادی و مردمی بودند از جمله صفات ایشان است که انقلاب اسلامی به یک مدیر انقلابی ،جهادی ،با نشاط و تحولگرا نیازمند بود.

وی افزود :ایشان بدون هیچ گونه تشریفات و مقدماتی به بسیاری از استان های کشور باهواپیماهای مسافر بری سفرکردند ودر میان صنعتگران ،تولیدکنندگان و مردم تهی دست صحبت میکردند.

محمد پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان یاد آور شد :قوه قضاییه کشور به سمت قوه قضاییه الکترونیک میرود مانند همه ی دنیا که به سمت الکترونیک میرود درست است که دولت الکترونیک نداریم اما در بعضی از بخش به سمت الکترونیک رفته ایم .در قوه قضاییه سیستم های جدیدی تعبیه شده است کسانی که میخواهند شکایت کنند و دادخواست ارائه دهند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه میکنند . در سامانه ثنا میتوانند تمام ابلاغ ها ی مربوط به خود را مشاهد کنند و لوایح های خود را در این سامانه ثبت کنند که با وجود این سامانه نیاز به مراجعه حضوری نیست .

وی ادامه داد:کسانی که میخواهند به مجموعه دادگستری مراجعه کنند میتوانند از طریق سیستم الکترونیک نوبت بگیرند و به دادگستری مراجعه کنند .در استان کرمان بعد از شهر کرمان  بیشترین استفاده از سیستم نوبت دهی و نوبت گیری در شهرستان رفسنجان توسط مردم در دادگستری شهرستان انجام میشود .

محمد پور محمدی تصریح کرد:برای دریافت عدم سوپیشینه میتوانند از طریق سامانه ثنا اقدام کنند و در مدتی کوتاهی گواهی عوم سوپیشینه خود را دریافت کنند.دادگستری رفسنجان در حال حاضر با دادگستری ها و زندان های کل کشور میتوانند ارتباط ویدئو کنفرانسی برقرار کند.

وی افزود:قوه قضاییه یک سامانه برای ارزیابی برخورد قاضی ها و کارمندان قوه قضاییه با مردم دارد که هر کسی به دادگستری مراجعه میکند در کمتر ۲۴ ساعت برایش پیامکی ارسال میشود که برخورد مجموعه دادگستری با شما چگونه بوده است . باوجود اینکه همیشه ۵۰ درصد مراجعه کنندگان به دادگستری رای بر علیه انها صادر میشود  ۷۰ درصد مراجعه کنندگان ازشیوه برخورد در دادگستری رضایت مندی داشتند.تمام خدمات الکترونیک قوه قضاییه در سایت www.adliran.ir تعبیه شده است و قابل ارائه است .

محمد پور محمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با اشاره به کاهش پرونده های ورودی به دادگستری شهرستان  عنوان کرد:در سال هزار و سیصد و نود و نه ۴۷۷۰۰پرونده به دادگستری رفسنجان وارد شده است که نسبت به سال ۱۳۹۸  که ۵۰۰۰۰ پرونده وارد دادگستری رفسنجان شده با کاهش ورودی پرونده در دادگستری شهرستان رو به رو بودیم .

وی با اشاره به اجرای طرح مصلحین و حکمین قرآنی  مطرح کرد:در دو سال گذشته که دوران تحول در قوه قضاییه در گام دوم انقلاب اسلامی بوده است یکی از کارهای خوب و مفید در قوه قضاییه اجرای طرح مصلحین و حکمین قرآنی بوده است که  در هر شهرستان  ۸ نفر توسط رئیس دادگستری انتخاب میشوند و به مرکز استان معرفی میشوند اموزش میبینند .

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان بیان کرد:افراد اموزش دیده در شهرستان باید ۵۰ نفر را جذب کنند و اموزش دهند که هم اکنون در شهرستان رفسنجان ۲۵۰ نفر در طرح مصلحین و حکمین قرآنی تمام روستا ها و بخش ها را پوشش میدهند و به صلح و سازش بین افراد اقدام میکنند که بیشترین سازش ها در اتباع انجام میشود .

وی ادامه داد:۹۰ درصد از پرونده های اختلافات خوانوادگی به صورت ریشه ای در طرح مصلحین و حکمین قرانی منجر به صلح میشوند که باعث کاهش پرونده ها ی ورودی به دادگستری میشود .


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.