منو

عقیم سازی۱۶۵۷ قلاده سگ ولگرد در رفسنجان

شریفی معاونت خدمات شهری شهرداری رفسنجان بیان کرد:درسال گذشته ۴۱۵۶ قلاده سگ و از ابتدای سال ۱۴۰۰تا کنون نزدیک به ۱۶۵۷ قلاده سگ توسط تیم صیاد در سطح شهرستان رفسنجان صید و عقیم سازی شده اند.

۱۵ تیر ۱۴۰۰

مسلم شریفی معاونت خدمات شهری شهرداری رفسنجان در زمینه ی گلایه مندی شهروندان از سگ های ولگرد در گفت و گو با خبرنگار ایستار عنوان کرد:در سال ۱۳۹۶ شهرداری رفسنجان به عنوان اولین شهرداری در سطح استان طرح کنترل سگ های ولگرد را از طریق عقیم سازی آغاز کرد و در ابتدا از شهر هایی از جمله مشهد که در این زمینه پیشرفته تر بودند پیمانکار آوردیم و بعد گذشت ۶ ماه با آموزش نیروهای بومی برای خفت گیری سگ ها فعالیت صید سگ های ولگرد کاملا توسط نیروه های رفسنجانی انجام میشود .

مسلم شریفی افزود :سگ های ولگرد در شب توسط تیم صیاد، صید میشوند و به پردیس به مساحت ۱۳۲۰ متر مربع واقع در جاده کرمان تحویل داده میشود که در آنجا غربالگری سگ ها انجام میشود.

معاونت خدمات شهری شهرداری رفسنجان تاکید کرد:سگ ها پس از انجام غربالگری درمان ،واکسیناسیون و عقیم سازی میشوند در نهایت پس از گذشت دوره ی درمان انها بعد از عقیم سازی در سایت زباله واقع در جاده سرچشمه رها میشود .

وی در ادامه گفت: در شهرستان رفسنجان حذف سگ های ولگرد انجام نمیشود بلکه جمعیت آنها از طریق عقیم سازی کنترل میشود و دوباره به قلمرو خود برمیگردند به همین علت شهروندان این تفکر را دارند که فعالیتی در زمینه کنترل جمعیت سگ های ولگرد انجام نمیشود.

شریفی بیان کرد:باتوجه به اینکه محدوده شهری به روستا منتهی میشود و دهیاری ها و بخشداری ها در زمینه ی کنترل جمعیت سگ های ولگرد از طریق عقیم سازی فعالیت انجام نمیدهند در محدوده ی شهری با مشکل مواجه میشویم زیرا زمانی که تیم صیاد سگ های یک منطقه را صید میکنند قلمرو سگ های در آن منطقه خالی میشود و سگ ها از روستاهای اطراف به این قلمرو تزریق میشوند.

وی در آخر گفت:درسال گذشته ۴۱۵۶ قلاده سگ و از ابتدای سال ۱۴۰۰تا کنون نزدیک به ۱۶۵۷ قلاده سگ توسط تیم صیاد ،صید و عقیم سازی شده اند از شهروندان در خواست دارم در جهت کنترل جمعیت سگ ها در سطح شهرستان زباله های خود در ساعت معین در جلوی ساختمان ها قرار دهند و از غذا دادن به سگ ها خودداری کنند زیرا زمانی که غذای کافی در دسترس آنها باشد تولید مثل انجام میدهند .


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.