منو

پاسخ رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) به اظهارات نماینده مجلس

دکتر رنجبر عکسری در گفت و گو با ایستار به حاشیه های ایجاد شده در خصوص الحاق دانشگاه حضرت نرجس واکنش نشان داد

۱۵ تیر ۱۴۰۰

تارنمای خبری ایستار/ یگانه شجاعی: حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت دانشگاه نرجس در اظهاراتی عنوان کرده است: مدیریت دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان علی‌رغم تذکرمعاونین وزارت علوم، نماینده رفسنجان، امام جمعه محترم و دلسوزان و دغدغه مندان عرصه علم و دانش و خانواده های معزز شهدا، با تصمیم بر ادغام دانشگاه نرجس (س) با دانشگاه ولی عصر(عج) کمر به نابودی دانشگاه دخترانه حضرت نرجس در اواخر دولت بسته اند که این تصمیم نگران کننده است. از این رو برای بررسی وضعیت دانشگاه نرجس و صحت دیدگاه های حجت الاسلام جلالی با دکتر حسن رنجبرعسکری ریاست دانشگاه ولیعصر به گفت و گو نشستیم.

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) در پاسخ به سوال خبرنگار ایستار مبنی بر ادعای حجت الاسلام جلالی مبنی بر این که رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان علارغم تذکرات نماینده، باعث ادغام دانشگاه حضرت نرجس به دانشگاه ولی عصر(عج) شدند اظهار کرد: من تابع وزارت علوم هستم و از این وزارت خانه دستور میگیرم  و نمی توانم به حرف فرد دیگری چشم بگویم. بنده به ایشان گفتم که از وزارت علوم نامه بیاورند. اگر امروز نامه بیاورید من فردا الحاق  دانشگاه حضرت نرجس به دانشگاه ولی عصر(عج) را لغو خواهم کرد.

رنجبر عسکری افزود:گفتند شما لغو کنید نامه هم می رسد و اکنون دوماه از آن تاریخ گذشته است و نامه ای که در مدت زمان سه ثانیه از وزارت علوم به دانشگاه ارسال می شود فرستاده نشد. آقای جلالی نامه ای را نشان دهند که در آن آمده باشد الحاق دانشگاه حضرت نرجس متوقف شود اگر مدرکی وجود دارد نشان دهند .

وی با اشاره به سخن رهبر کبیر انقلاب اسلامی تاکید کرد: زمانی که از وزارت علوم به بنده ابلاغ می کند که الحاق دانشگاه حضرت نرجس به دانشگاه ولی عصر(عج) را انجام دهید بنده نمیتوانم خلاف قانون انجام دهم .

رنجبر عسکری تصریح کرد:زمانی در رسانه های رفسنجان خواندم که الحاق دانشگاه حضرت نرجس لغو شده، با دکتر رحیمی معاون پژوهشی وزارت علوم تماس گرفتم و گفتم رسانه های رفسنجان نوشته اند که الحاق دانشگاه حضرت نرجس لغو شده است ایشان به بنده گفت: آیا از وزارت خانه علوم به شما نامه ای ارسال شده است ؟ گفتم:خیر و ایشان تاکید کردند با قاطعیت الحاق را انجام دهید . شما اگر جای ما بودید آیا تابع قانون بودید یا به حرف فلان کس گوش می کردید؟!

وی افزود: دانشگاه ولی عصر(عج)هیچ گونه نقشی در زمینه الحاق دانشگاه حضرت نرجس نداشته است و الحاق دانشگاه حضرت نرجس به جز زحمت چیزی برای ما نخواهد داشت .

رنجبر عسکری در زمینه اینکه نماینده ی مردم رفسنجان و انار بیان کرده  که رئیس دانشگاه ولی عصر (عج)رفسنجان کمر به نابودی دانشگاه حضرت نرجس بسته است عنوان کرد:ما همچین برنامه ای نداریم و ایشان را به خدای خودشان می سپاریم . دانشگاه حضرت نرجس به دانشگاه ولی عصر(عج) الحاق شده است یعنی همچنان ماهیت آن دخترانه است و مستقل خواهد بود تنها فرق آن نسبت به گذشته این است که زیر نظر دانشگاه ولی عصر(عج) فعالیت خواهد کرد. من اگر می خواستم این دانشگاه نابود شود برای دانشگاه حضرت نرجس رئیس خانم و کارمند خانم انتخاب نمی کردم.

وی ادامه داد:ما اعلام کردیم که هرگونه امکانات رفاهی برای دانشگاه ولی عصر بوده است به دانشگاه حضرت نرجس هم می دهیم. دانشگاه نرجس رشته کارشناسی ارشد نداشته است که در خواست آن را به وزارت خانه علوم ارسال کردیم  و دانشگاه ولی عصر (عج) همواره در فکر توسعه و پیشرفت دانشگاه حضرت نرجس بوده است  زیرا این دانشگاه در شهر رفسنجان قرار دارد و ارزشمند است .

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با توجه به بیان مقام معظم رهبری که فرمودند در مراکز علمی حاشیه سازی ایجاد نشود اظهار کرد: هر چه گفتند سکوت کردم و جواب ندادم. زمانی که وزارت علوم در زمینه الحاق دانشگاه های کشور به مجلس شورای اسلامی نامه ارسال کرده بود این افراد کجا بودند که کاری انجام ندادند .

وی ادامه داد:دکتر رحیمی معاون پژوهشی وزارت علوم پس از بازدید از دانشگاه های استان کرمان در بهمن ماه سال ۱۳۹۹  متوجه شدند که پس ۸ سال دانشگاه حضرت نرجس پیشرفت نداشته است در فروردین ماه ۱۴۰۰ نامه الحاق دانشگاه حضرت نرجس را به دانشگاه ولی عصر (عج)ارسال کردند و ماهیچ گونه نقشی در الحاق نداشتم اگر نمیخواستیم دانشگاه حضرت نرجس پا بگیرد که به آن کمک نمیکردیم .

رنجبر عسکری در پایان با اشاره به جمله نماینده مردم رفسنجان و انار که انشالله رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) به آرزوی توهی خود نرسد اظهار داشت: خدا داند بس است.

گفتنی است روابط عمومی دانشگاه ولیعصر نیز در این خصوص بیانیه ای به شرح زیر صادر کرده است:

پيرو اخبار منتشره در رسانه‌ها و شبكه‌هاي مجازي در خصوص دانشکده دخترانه نرجس(س)؛ لازم است  نكاتي خصوص الحاق دانشکده دخترانه نرجس(س) به دانشگاه ولي عصر(عج) رفسنجان به اطلاع مردم عزيز رسانده شود:

الف: دانشكده نرجس از ابتداي تأسيس تاكنون همواره مورد حمايت مسؤولين دانشگاه ولي‌عصر(عج) قرار داشته است که می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

• رؤسای دانشکده نرجس(س) تا کنون از اعضای هیأت علمی دانشگاه ولی‌عصر(عج) بوده و با وجود مأموریت ایشان، حقوق و مزایا از سوی دانشگاه ولی عصر(عج) پرداخت شده است.

• محل اولیه استقرار دانشکده نوپای دخترانه نرجس(س)، ساختمان موزه بود که از مکان‌های متعلق به دانشگاه ولی‌عصر (عج) بوده و بدون دریافت هیچ گونه هزینه‌ای چندین سال در اختیار دانشکده دخترانه نرجس(س) بوده است.

• هیأت ممیزه، هیأت امنای دانشگاه ولي‌عصر(عج) و دانشکده دخترانه نرجس(س) به صورت مشترک بوده و تمامی همکاری‌های لازم با آن‌ها انجام می‌شده است.

ب: دانشگاه ولی‌عصر(عج) هیچگونه نقشی در الحاق دانشکده دخترانه نرجس(س)، به دانشگاه ولی‌عصر(عج) نداشته است و براساس دستور وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و تائید شورای انقلاب فرهنگی صورت گرفته است.

•   تصویب الحاق دانشکده دخترانه نرجس(س)، به دانشگاه ولی‌عصر(عج) در جلسه 926 در 28/2/1399 در شورای گسترش  و برنامه‌ریزي آموزش عالی؛

•  بازدید دكتر رحيمي معاون محترم پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري كه مسئول ساماندهي مؤسسات آموزش عالي هم هستند از دانشکده دخترانه نرجس(س) و فعالیت‌های نه ساله دانشکده دخترانه نرجس(س) در بهمن 1399،

• ابلاغ الحاق دانشکده دخترانه نرجس(س) به دانشگاه ولي‌عصر(عج) در فروردين ماه 1400 ،

•  اعلام طرح آمایش و ساماندهی آموزش عالی به دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  و طرح در کمیسیون آموزش عالی در تاریخ اردیبهشت 1400.

•  تأکید بر اجرایی کردن الحاق پس از چندین بار تماس با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و حتی در نشست رؤسای دانشگاه‌های مجری الحاق در خرداد 1400.

یعنی با توجه به تاریخچه بالا،  دانشگاه ولی عصر(عج) نزدیک به یکسال پس از تصویب در شورای گسترش  و برنامه‌ریزي آموزش عالی در جریان الحاق قرارگرفت؛

ج: براساس دستور وزارت علوم، تحقيقات و فناوري؛ دانشکده نرجس(س) به دانشگاه ولی‌عصر(عج) الحاق می‌شود نه ادغام. يعني دانشكده دخترانه حضرت نرجس (س) زير نظر دانشگاه ولي‌عصر(عج) با حفظ ساختار دخترانه بودن و توسعه کیفی وکمی هدفمند به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

د: نقش دانشگاه ولی عصر(عج) در توسعه دانشکده دخترانه نرجس(س)(بعد از الحاق):

1-  رشته‌هايي در دانشکده دخترانه نرجس(س) ايجاد شده است كه در دانشگاه ولي‌عصر(عج) هم وجود دارد (زبان و ادبيات فارسي؛ مترجمي زبان انگليسي و علوم قرآن و حديث) و بازار كار ندارد و از طرفي به علت عدم وجود بازار كار، بيشتر دانشجويان اين رشته‌ها در دانشگاه ولي‌عصر(عج)، خانم‌ها هستند. لذا چهار رشته ذیل به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري پیشنهاد شده است که با استفاده از اعضای هیأت علمی دانشگاه ولي‌عصر(عج)، نسبت به پذیرش دانشجو اقدام شود. امید است که با اخذ مجوز در این رشته‌ها، شاهد توسعه هدفمند دانشکده دخترانه نرجس(س) باشیم.

• رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک در مقطع کارشناسی،

• رشته روانشناسی ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد،

•رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی،

• رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی.

2- علیرغم عدم پذیرش دانشجوی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده دخترانه نرجس(س)، با استفاده از سهمیه دانشگاه ولي‌عصر(عج) به هر عضو هیأت علمی دانشکده دخترانه نرجس(س)، حداقل دو دانشجوی ارشد مرتبط داده شده است.

3- معرفی یکی از اعضای هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده دخترانه نرجس(س) برای ماموریت یکساله کرسی ادبیات فارسی به خارج از کشور؛

4- اقدام جهت برگزاری همایش علوم قرآن و حدیث با پیشنهاد یکی از اعضای هیأت علمی دانشکده دخترانه نرجس(س) 

5-   استفاده کارکنان دانشکده دخترانه نرجس(س) از امکانات دانشگاه ولی عصر(عج).


برچسب ها:

2 پاسخ به “پاسخ رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) به اظهارات نماینده مجلس”

  1. سیده سعیده سعیدی گفت:

    هزاران بار باید تأسف خورد برای اجرای این ادغام که یک دانشگاه کاملا دخترانه منحل شد و تأسف بارتر اینکه یک آدم غیر منصف و غیر حرفه‌ای از روابط عمومی دانشگاه ولی عصر که کاملا نقش مخرب آن در امور آموزشی و حتی بخش توسعه آیی مشخص و هویدا است، به عنوان روابط عمومی پیام میده و از این حرکت غیر انسانی رعیس دانشگاه دفاع میکنید.
    اگر رعیس دانشگاه به فکر توسعه دانشگاه های رفسنجان است چرا دانشگاه علامه جعفری که مال خودشان است را به دانشگاه ولی عصر الحاق نمیکند که مانند دانشگاه نرگس توسعه یابد؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.