منو

نرم نرمک می رسد فصل حساب: نقدی بر شهر فروشی شورای شهر پنجم

بر طبق اخبار واصله شورای شهر پنجم در آخرین روزهای مأموریتش و با عجله ای غیر قابل توجیه به دنبال خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری از محل فروش ده ها قواره زمین تحت مالکیت شهرداری است.

۲۲ تیر ۱۴۰۰


تارنمای خبری ایستار// بر طبق اخبار واصله شورای شهر پنجم در آخرین روزهای مأموریتش و با عجله ای غیر قابل توجیه به دنبال خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری از محل فروش ده ها قواره زمین تحت مالکیت شهرداری است.


به زبان ساده این بدان معنا است که شورای پنجم همه فعالیت تجهیز ناوگان شهری را موکول کرده به روزهای آخر مسولیت آن هم از محل فروش سرمایه های شهر و شهرداری.


اینکه چه شده از بودجه 1200 میلیارد تومانی مصروف شده در دوره ۴ ساله عمر شورای پنجم چرا به اندازه ۴۰ میلیارد تومان جایی برای نوسازی ناوگان شهری نبوده سوال مهمی است که حتماً اعضا شورای شهر رفسنجان چون مابقی پرسش های مهم در خصوص عملکرد این شورا بی پاسخ خواهند گذاشت.


این که چرا در آخرین روزها مسوولیت شورا آن هم با فروش زمین بدنبال خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری است ماحصل سیاست گذاری شکست خورده ای است که به مدت ۴ سال بر شورای شهر رفسنجان حاکم بوده است.


اینکه اولویت هزینه کردها به امور روبنایی و نمایشی و به عبارتی رنگ مالی داده شود نتیجه ای جز این نخواهد داشت که به منظور مثال چندین میلیارد تومان برای برگزاری یکسری جشن پر هزینه صرف شود اما با خوردن کفگیر به ته دیگ برای خرید امر واجبی چون وسایل حمل و نقل عمومی رو به زمین فروشی بیاوریم.


اینکه منتقدان عملکرد شهرداری رفسنجان مرتبا گوش زد می کردند که روزی خواهد آمد که برنامه های نمایشی شهرداری به آخر خواهد رسید و رفسنجان خواهد ماند و نیازهای حیاتی مفغول مانده اش پیش بینی امروز حال روز شهرداری بود.


شورایی که به جای آنکه بدنبال به اتمام رساندن طرح های نیمه تمام ۴ سال گذشته باشد با زیاده خواهی تمام طرح های پر هزینه ای را آغاز کرده که شورای آینده را به گروگان خواهد گرفت.


لازم آن بود که اعضا محترم شورا به ویژه ریاست آن به جای فرار رو به جلو و قهرمان سازی از خود در خصوص عملکر ۴ ساله شان صحبت می کردند و به این پرسش پاسخ می دانند که با 1200 میلیارد بودجه چه کرده اند که امروز باید برای تامین نیاز اساسی شهر مجبور به فروش زمین شوند؟


سوالی که البته حتما با توجه به سابقه شورای پنجم بی جواب خواهد ماند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − نوزده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.