منو

ارائه ۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان و معلولین بهزیستی در رفسنجان

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان عنوان کرد:در زمینه ی اشتغالزایی سال گذشته به ۱۶۰ نفر از معلولین و مدد جویان بهزیستی ۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کردیم و در طرح الگو با همکاری بانک رسالت به ده نفر ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات دادیم .

۲۷ تیر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ،صبح امروز عباس بلندی رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد:بهزیستی یکی از بزرگترین سازمان های خدماتی و همایتی دولتی است که در کشور رسالت پیشگیری(آسیب های اجتماعی و معلولیت ها) و توانمند سازی(اقتصادی ،اجتماعی،تحصیلی وبهداشتی)  را انجام میدهد .

وی افزود :جامعه هدف سازمان بهزیستی همه ی افراد جامعه است زیرا کسی وجود ندارد که به گونه ای با خدمات بهزیستی مرتبط نشود .شعار امسال هفته بهزیستی ؛ هوشمندسازی، محله‌محوری، سلامت اجتماعی در خانواده است  زیرا اگر خانواده اصلاح شود جامعه اصلاح خواهد شد.

عباس بلندی عنوان کرد: رسالت پیشگیری سازمان بهزیستی در سه سطح انجام میشود سطح اول نباید بگذاریم معلولیت و آسیب اجتماعی ایجادشود ، سطح دو در صورت به وجود آمدن معلولیت و آسیب اجتماعی از پیشرفت آن جلو گیری کنیم و در سطح سه افرادی که دچار معلولیت و آسیب اجتماعی شدند به جامعه برگردانیم .

وی ادامه داد:برای ایجاد نشدن معلولیت در جامعه مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج و بارداری را ارائه میدهیم و در مواقع مورد نیاز زوج ها را برای انجام آزمایش ژنتیک معرفی میکنیم که از به دنیا آمدن فرزند معلول پیشگیری شود.و در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی  مشاوره های روانشناختی قبل از ازدواج را انجام میدهیم  که خانواده ی متشنجی در جامعه تشکیل نشود.در حال حاضر ۱۳ مرکز مشاوره و چهار مرکز ترک اعتیاد در شهرستان رفسنجان فعالیت میکنند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان افزود: به خانواده هایی که دو یا بیش از دو معلول داشته باشند اداره راه و شهر سازی در شهر و بنیاد مسکن در روستا زمین رایگان و سازمان بهزیستی کمک هزینه ساخت مسکن میدهد و به خانواده های تک معلولی در حال حاضر کمک هزینه ساخت مسکن ارائه میشود.

عباس بلندی بیان کرد: در سال گذشته ۱۳۹۴ تماس به خط ۱۲۳اورژانس اجتماعی  شهرستان رفسنجان گرفته شده است که شامل مسائلی از جمله؛ کودک آزاری،سالمند آزاری ،همسرآزاری و….میشود .

وی افزود:۱۸۶۰معلول جسمی و حرکتی ،۱۳۹۰معلول ذهنی ،۶۳۰معلول شنوایی ،۶۲۰ معلول بینایی ،۴۰۰ معلول روانی ، ۲۰ معلول گفتاری در شهرستان رفسنجان داریم . ۴۰۰ زن سر پرست خانوار در شهرستان وجود دارد که در ۱۵ گروه زنان همیار در زمینه های شیرینی پزی ،خیاطی ، آرایشگری و…  فعالیت میکنند که به آنهای تسهیلات بلا عوض  و کم بهره ارائه میشود و بسیار موفق هستند .

بلندی گفت:در زمینه ی اشتغالزایی سال گذشته به ۱۶۰ نفر  از معلولین و مدد جویان بهزیستی ۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کردیم و در طرح الگو با همکاری بانک رسالت  به ده نفر ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات دادیم .

وی ادامه داد:در سال ۱۳۹۹ به کار فرمایانی که از مدد جویان و معلولین بهزیستی نیرو (نه نفر) گرفتند ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم .در سال گذشته سند مناسب سازی محیط معلولین ، سند سالمندی (پنج ساله) و سند اشتغال ویژه معلولین شهرستان رفسنجان را تنظیم کردیم .

در اخر گفت:۱۱مرکز مثبت زندگی (مراکز خدمات بهزیستی)در رفسنجان، نوق، کشکوئیه و قاسم آباد  افتتاح کردیم که دسترسی افراد جامعه به خدمات بهزیستی آسان تر شده است که در هر مرکز ۳ مددکار‌ فعالیت میکند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.