منو

نقشه های مهلب، فتنه های ابن حر

۲۴ دی ۱۳۹۸

سرویس سیاسی ایستار: سبحان حسینی پور

تاریخ شاید هیچ گاه تکرار نشود اما برخی شرایط آن گاها با تکرار همراه می شود. حاج قاسم ترور می شود. ایران وعده انتقام می دهد. ترامپ تهدید می کند. ارتش آمریکا در بالاترین سطح هشدار قرار می گیرد. ایران نیز بالاترین درجه آماده باش را اعلام می کند. شرایط جنگی می شود. موشک ها در قلب عین الاسد فرود می آیند. پدافند ایران در اماده ترین حالت ممکن قرار می گیرد و ناکهان اتفاقی می افتد که نباید.

اما با اعلام انقلابی سپاه و قبول مسئولیت خطای انسانی، شبکه های معاند از دقایقی بعد از انتشار بیانیه ستاد کل، کار خود را آغاز کردند و خط رسانه ای فتنه و بلوا با هدف از بین بردن مشروعیت سپاه و وحدت ملی و در نهایت براندازی را در دستور کار خود قرار دادند. شنبه و یکشنبه تعدادی با شعارهای هنجارشکنانه که اصل نظام را نشانه رفته اند در برخی شهرها تجمع کرده اند شعارهایی که گاها هم اصل نظام را نشانه گرفت و هم قلب سپاه اسلام را. و رسانه های بیگانه تاختند خشمی را که در دو هفته اخیر مجبور به فروخوردن بودند.

شمه ای از تاریخ شاید در حال تکرار باشد. زبیریان که قصد کوفه و به زیر کشیدن مختار را داشتند ناتوان از رویارویی با قدرت مختار بودند. انتقام مختار و قدرت نمایی اش برایشان گران تمام شده بود از این رو دو سیاست ها در دستور قرار دادند، حیله  های مهلب برای فلج کردن قلب سپاه مختار و فتنه های ابن حر برای قلب کوفه و از بین بردن مشروعیت مختار.

این چند روز چه قدر شبیه این برهه از تاریخ شده است. نقشه های مهلبی که احتمالا دست به دست هم داد تا پروازها لغو نشود، نقشه هایی که با حمله سایبری، کروز را به جای بوئینگ در رادار نشان دهند. نقشه هایی که همه چیز را کنار هم نشاند تا بشود آنچه که می خواستند. تا سپاه را در مقابل مردم شرمنده کنند. تا حملات را بر علیه سپاه آغاز کنند. و فاز دوم این سیاست نیز فتنه های ابن حر بود. فتنه هایی که بلوا را در خیابان ها کلید زد. تا مشروعیت سپاه و نظام را به چالش بکشند. فریب خوردگانی را به میدان آوردند. شعارهایی که نباید، دادند. و نقشه ای بلند مدت کشیدند. خط رسانه های معاند مجدد راه کارهای جنگ خیابانی را بازنشر کردند. اما مردم ایران اهل کوفه نبودند و نیستند. سپاه مختار هم چنان در قلب مردم حکم می راند. سپاه مختار هنوز قیام انتقامی اش را آغاز نکرد است. سپاه مختار هنوز با تکیه بر یاران ایرانی اش در کمین یزیدیان هستند. در کمین انتقامی سخت از خون هایی که ریخته شد. 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 20 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.