منو

پیش بینی برداشت ۲۵هزار تن محصول پسته در ۱۴۰۰

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: میزان محصول پسته امسال نسبت‌ به سال گذشته كمتر خواهد بود و همچنین پیش بینی می‌شود  امسال ۲۵ هزار تن محصول پسته برداشت شود.

۱۰ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش ایستار مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان درجمع خبرنگاران اظهار کرد:هرسال با شروع فصل برداشت پسته ورود كارگران فصلی به شهرستان رفسنجان  با حاشیه خاصی همراه است که مسئولین باید  تمهیدات خاصی را داشته باشند که با شیوع بیماری کرونا  باید به این مطلب توجه ویژه  شود .

هرندی با توجه به اینکه در سال گذشته برای برداشت محصول پسته روزانه ۲۵ هزار کارگر نیاز بود که در مدت ۴۵روز محصول تمام شه‍رستان برداشت شود بیان کرد:میزان محصول پسته امسال نسبت‌ به سال گذشته كمتر خواهد بود کارگران فصلی که قصد مهاجرت به شه‍رستان  را دارند باید این موضوع را مدنظر داشته باشند وهمچنین پیش بینی می‌شود  امسال ۲۵ هزار تن محصول پسته برداشت شود.

فرماندار رفسنجان‌ تاکید کرد : سال گذشته هم در شهر و بخش‌های تابعه قرار شد مکانی را برای اسكان موقت کارگران فصلی در نظر بگیریم که در حال حاضر در شهر رفسنجان در محل میدان امام حسین (ع) این مکان آماده است و شهرداری از ورود آنها به شهر جلوگیری می‌کند و کسانی که نیازمند نیروی کار هستند به این میدان مراجعه و نیروی کار خود را دریافت کنند.

وی با توجه به اینکه در زمینه دوربین‌های پایش نظارتی در بخش مرکزی اقدامات خوبی انجام شده است افزود: دادستان شهرستان هفته گذشته بازدید كرده است  و جلساتی در بخش‌های نوق و کشکوئیه برگزارشد که توصیه‌های لازم برای امنیت در این مدت را ابلاغ شود .امیدواریم  امسال  باهمکاری نیروهای نظامی و بسیج موارد سرقت در حد صفر باشد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد:مالکین در بحث فرآوری، برداشت و نگهداری محصول پسته باید حداقل های مسائل امنیتی را رعایت کنند و نگهبانی را که کاملا میشناسند استفاده  كنند  و آنها را به مراجع مربوطه معرفی تا از صلاحیت آنها اطمینان حاصل شود.

وی افزود:با توجه  به شرایط حاکم بر جامعه بر اثر ویروس منحؤس کرونا خانواده هایی که برای برداشت محصول پسته در یک مکان جمع می شوند تاکید می کنیم که حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.