منو

معرفی بیش از ۳۳۰نفر از مددجویان کمیته امداد رفسنجان به سازمان بیمه تأمین اجتماعی

رئیس کمیته امداد شهرستان رفسنجان تصریح کرد:تاکنون بیش از ۳۳۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به سازمان بیمه تأمین اجتماعی معرفی شدند که پرداخت حق بیمه این افراد با کمیته امداد است.

۲۳ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ،حسین فداکار رئیس کمیته امداد شهرستان رفسنجان  با اشاره  به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶ نفر از  مددجویان کمیته امداد رفسنجان از تسهیلات کم بهره با نرخ  4درصد  ۱۰۰ میلیون تومانی بهره مند شدند بیان کرد: تسهیلات بانکی اشتغال زایی به منظور خودکفا شدن و افزایش عزتمندی مددجویان در قالب کارگشایی و اشتغال به متقاضیان اعطا می شود.

حسین فداکار با توجه به اینکه ایجاد شغل برای افرادی که هیچگونه منبع درآمدی ندارند ضروری و از بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه پیشگیری می کند افزود: عمده ایجاد اشتغال با تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان را در حوزه مشاغل خانگی، دامداری، کشاورزی، امور خدماتی و … است .

رئیس کمیته امداد شهرستان رفسنجان  با توجه به اینکه  از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷۲ میلیارد ریال کمک های به صورت نقدی و غیرنقدی به مددجویان بی بضاعت رفسنجان انجام شده است اظهار کرد: آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد رفسنجان را هشت هزار و ۳۷ نفر در قالب پنج هزار خانوار است.

فداکار با توجه به اینکه بیش از ۳۳۰ به از مددجویان تحت پوشش این نهاد به سازمان بیمه تأمین اجتماعی معرفی شدند اظهار داشت: پرداخت حق بیمه این افراد با کمیته امداد است چنانچه طی ۶ ماه اخیر بیش از پنج میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال بابت حق بیمه بانوان بی سرپرست در رفسنجان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به میزان پرداختی مستمری به ۲۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در رفسنجان گفت: در نیمه ابتدایی سال جاری در مجموع بیش از ۹۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال مستمری ( برای هر شخص ۳۵۰ هزار تومان) به حساب مستمری بگیران رفسنجان واریز شده است.

طرح تکریم ایتام رفسنجان با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال حمایت شد

فداکار با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۰۵ خیر کودکان بی سرپرست و یتیم تحت حمایت کمیته امداد شهرستان رفسنجان هستند عنوان کرد: حامیان از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال به کودکان یتیم و بی سرپرست رفسنجان کمک کرده اند. تعداد کودکان بی سرپرست و یتیم رفسنجان را ۹۶۱ نفر است که  از این تعداد ۳۰۰ کودک یتیم و ۶۶۱ کودک بچه طلاق هستند و با مادران خود زندگی می کنند.

حسین فداکار در زمینه ی کمک های  این نهاد حمایتی در حوزه درمان  اظهار کرد:کمیته امداد فرانشیز درمان مددجویان تحت پوش بیمه سلامت و بیمه تأمین اجتماعی را پرداخت می کند.تاکنون به یکهزار و ۱۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد رفسنجان به میزان هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال فرانشیز پرداخت شده ضمن اینکه در ایام ماه محرم امسال نیز بیش از چهار هزار پرس غذای گرم متبرکی بین مددجویان این نهاد توزیع شده است.

تحویل سبد کالا به کودکان دارای سوتغذیه و مادران شیرده

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان با اشاره به اینکه ۳۲ میلیون تومان در قالب سبد کالا به ۱۵۴ نفر شامل کودکان و مادران باردار و شیرده رفسنجان که از سو تغذیه رنج می بردند اعطا شده است تاکید کرد: درآمد حاصل از صندوق های صدقات نیز امسال بیش از ۱۲ میلیارد ریال جمع آوری شد.مردم می توانند از طریق  کد دستوری *۸۸۷۷*#۳۴۵  صدقه روزمره یا ماهانه خود را پرداخت کنند.

فداکار با توجه به اینکه بیشتر محصول کشاورزی رفسنجان پسته است و شامل زکات واجب نمی شود عنوان کرد:در زمینه پرداخت زکات مستحبی از ناحیه درآمد پسته امسال بیش از ۲.۶ میلیارد ریال جمع آوری و صرف امور خیر برای تهیه جهیزیه، کمک به دانش آموزان، بیماران و مددجویان شد.

 ۸۰ سری جهیزیه در رفسنجان توزیع شد

وی اظهار داشت امسال به ۸۰ زوج بی بضاعت رفسنجانی که در تشکیل زندگی با مشکل مواجه بودند جهیزیه اعطا شد و برای خرید هر سری جهیزیه مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال در مجموع ۸.۶ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

فداکار با بیان اینکه امسال زنان بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد در پرداخت اجاره مسکن بضاعت مالی ندارند هزینه اجاره پرداخت کردیم گفت: این هزینه در کل به میزان ۱۲۸ میلیون تومان بوده و در حوزه وجوهات امانی شامل کفاره و فطریه هم امسال ۳۳۵ میلیون تومان جمع آوری و در اطعام مددجویان صرف کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال خشکسالی ها موجب شد تا مددجویانی که در شغل پرورش دام سبک و سنگین مشغول هستند نتوانند علوفه و جوی دام های خود را تأمین کنند لذا کمیته امداد با خرید علوفه از شهرستان قزوین به آن ها کمک کرد.

فداکار گفت: ۲۹ تن علوفه از قزوین با اعتبار ۸۳۰ میلیون ریال و ۱۰ تن جو با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال تهیه و بین مددجویان کمیته امداد رفسنجان به منظور تغذیه دام توزیع شد.

وی همچنین با بیان اینکه بحران کرونا مانع از تحصیل بیش از یک میلیون دانش آموز در مدارس کشور در سال گذشته شد خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱۳ تبلت و گوشی بین  دانش آموزان نیازمند رفسنجان که بخشی از هزینه خرید آن توسط خیران پرداخت شده، توزیع کردیم.

فداکار از مردم و خیران خواست امسال نیز با تقبل بخشی از هزینه تهیه یک موبایل یا تبلت و یا خرید این وسایل به کمک دانش آموزان بی بضاعت بشتابند تا آن ها بتوانند در صورت مجازی شدن تحصیل در فضای مجازی و شبکه شاد درس خود را ادامه دهند.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 17 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.