منو

دبیرکل انجمن پسته ایران: بازار عرضه پسته با چالش همراه خواهد شد

حسین رضایی  دبیرکل انجمن پسته ایران عنوان کرد:امسال طبق پیش بینی های اولیه انجام شده نزدیک به ۱۵۰هزار تن محصول پسته در کشور برداشت خواهد شد که امیدواریم در نهایت ۱۰۰هزار تن محصول پسته در بازار عرضه شود که کنترل بازار عرضه در این شرایط بسیار سخت خواهد بود .

۲۷ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش ایستار،صبح امروز حسین رضایی  دبیرکل انجمن پسته ایران در ستاد پسته شهرستان رفسنجان عنوان کرد:سال گذشته در سراسر کشور ۲۱۰هزارتن محصول پسته برداشت شد و ۲۲هزار تن پسته از موجودی سال قبل باقی مانده بود که تا پایان مرداد ماه سال جاری ۲۱۳هزار تن محصول پسته صادر شد.

حسین رضایی با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۹عرضه محصول پسته نسب سال ۱۳۹۸بسیار خوب بوده است تاکید کرد:هر کیلو پسته را با هزینه ی تولید چهار دلار به قیمت شش دلار به فروش رساندیم و متاسفانه هزینه ی تولید پسته در کشور ایران رو به افزایش است که اگر نتوانیم این چالش را کنترل کنیم رقیب به صورت جدی وارد بازار عرضه خواهد شد .

دبیرکل انجمن پسته ایران با اشاره اینکه در سال جاری ۷۰هزار تن محصول پسته نسبت به سال گذشته کمتر برداشت خواهد شد بیان کرد:امسال طبق پیش بینی های اولیه انجام شده نزدیک به ۱۵۰هزار تن محصول پسته در کشور برداشت خواهد شد که امیدواریم در نهایت ۱۰۰هزار تن محصول پسته در بازار عرضه شود که کنترل بازار عرضه در این شرایط بسیار سخت خواهد بود .

وی افزود :در سال جاری به دلیل دمای بالای ۲۸درجه سانتی گراد در فروردین ماه و دمای زیر صفر درجه سانتی گراد در بعضی از نقاط کشور  نتواستیم محصول خوبی را مخصوصا در اقلام کله قوچی و فندوقی برداشت کنیم و حتی در سال آینده قطعا محصول خوبی نخواهیم داشت .

رضایی باتوجه به اینکه در  بیش از۵۰۰ هزار هکتار از باغات کشور  پسته کشت میشود گفت: هر  هکتار  زمین زیر کشت پسته ۵۰۰۰متر مکعب آب مصرف میکند که میانگین پوکی پسته در هر هکتار ۲۵ درصد است اما امسال باغ هایی که با سیستم قطره ای آبیاری شده اند فقط ۱۵ درصد پوکی داشته اند و همچنین انس پسته بالا رفته و پسته ریز تر شده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.