منو

نماینده مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان: باید دانش آموزان را به سمت پرسشگری وخلاقیت سوق داد

رئیسی تاکید کرد :اموزش و پرورش باید روی توانمندی و مهارت های اجتماعی دانش اموزان کار کند وهمچنین دانش آموزان را به سمت خلاقیت ،پرسشگری ،کنجکاوی و پژهشگری سوق دهد .

۰۳ مهر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ،صبح امروز عنایت الله رئیسی نماینده مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ در هنرستان شهید میرزا بیگی رفسنجان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد:سال تحصیلی جدید به سه شکل حضوری ،نیمه حضوری و غیرحضوری آغاز خواهد شد که امیداریم با تلاش های انجام شده در حوزه ی واکسیناسیون در آینده ی نزدیک (اوایل آبان ماه)شاهد بازگشایی کامل مدارس باشیم .

وی افزود: پیشرفت هر جامعه در حوزه های علمی ،اقتصادی ،اخلاق مداری و مهارت های اجتماعی به این دلیل است که آن جامعه الویت نخست خود را تعلیم و تربیت افراد جامعه قرار داده است همانطور که مشاهده میکنیم کشور ژاپن پس از شکست در جنگ جهانی دوم در مدتی زمان کوتاهی به یکی از قطب های صنعتی دنیا تبدیل میشود و همچنین در قانون مداری ،اخلاق مداری و وجدان کاری زبانزد است که بخاطر اهمیت این کشور به حوزه تعلیم و تربیت است .

عنایت الله رئیسی با اشاره به اینکه در کشور ایران به علت تحریم ها ،سختی و جنگ تعلیم و تربیت نتوانست در الویت حکومت قرار گیرد تاکید کرد:اموزش و پرورش باید روی توانمندی و مهارت های اجتماعی دانش اموزان کار کند وهمچنین دانش آموزان را به سمت خلاقیت ،پرسشگری ،کنجکاوی و پژهشگری سوق دهد .

نماینده مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد:آموزش و پرورش کار کردهای مختلفی در سطح جامعه دارد که تعدادی از این کار کردها پنهان است که معلمین باید توجه داشته باشند دانش آموزانی جامعه پذیر ،فرهنگ پذیر و نوآور به جامعه تقدیم کنند.

وی گفت:امیدوارم مهر ماه ۱۴۰۰ اخرین ماه تحصیلی غیر حضوری باشد که شاهد حضور دانش اموزان در کلاس ها باشیم و این دانش آموزان جامعه را به سمت موفقیت و رستگاری سوق دهند.

 

 حسین تقوی‌رشیدی مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در پایان این ایین اظهار کرد:امسال همه مسئولان به‌دنبال بازگشایی کلاس‌ها با رعایت مسائل بهداشتی هستند و مدارسی که زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند، با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که درشهرستان رفسنجان ۳۱ مدرسه زیر ۵۰ نفر داریم که اکثرا در روستاها هستند.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 19 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.