منو

موقوفات کرمان به کمک «مسکن ملی» می‌آیند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: آماده همکاری با سرمایه‌گذران استان کرمان در زمینه مسکن هستیم؛ به‌دلیل اینکه ما در استان کرمان برخوردار از برخی زمین‌هایی هستیم که باید تغییر کاربری داده شوند، این فرصت خوبی برای کمک به مسکن ملی است.

۱۳ مهر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار به نق فارس ؛ حجت‌الاسلام علی جلالی امشب در نشست خبری به‌مناسبت دهه وقف در امامزاده محمد اظهار داشت: استان کرمان به‌دلیل داشتن مردم مؤمن، محب اهل‌بیت (ع) و ولایی، در سطح کشور جزو ۶ استان برتر در زمینه تعداد و تکثر موقوفات است.

مدیرکل اموقاف و امور خیریه استان کرمان عنوان کرد: عمده نیات خیران در بحث موقوفه‌ها در استان کرمان؛ مذهبی، اجتماعی، درمانی، فرهنگی، قرآنی و به‌ویژه تعزیه‌داری اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

جلالی بیان داشت: امروز نیاز داریم که وقف در زمینه‌های معیشت، اسکان، ازدواج، دانش‌بنیان‌ها، درمانی، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و …صورت گیرد.

با اشاره به برنامه‌های دهه وقف در سه بخش تصریح کرد: یک بخش برنامه‌های شهرستانی، یک بخشی برنامه‌های استانی و یک‌سری برنامه‌ها به‌صورت کشوری برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: بیش از ۸۶ هزار بسته میان وعده به‌عنوان تیرماه حسینی در قالب طرح شمیم حسینی به هیئت‌های مذهبی استان تقدیم کردیم و به هیئت‌های شاخص استان کمک نقدی صورت گرفته است.

جلالی افزود: طی یکسال گذشته همراه سراسر کشور در پی لبیک گفتن به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مؤمنانه، اداره کل اوقاف استان و شهرستان‌ها تا کنون ۱۴ مرحله کمک‌های مؤمنانه در استان کرمان همراه با سراسر کشور تهیه و توزیع شده است.

وی ابراز داشت: در کنار بسته‌های معیشتی؛ طی دو مرحله سال گذشته و امسال بسته‌های مهر تحصیلی را در مناطق که مردم در آنجا از نظر مالی مشکلات بیشتری داشتند، توزیع شد.

جلالی با اشاره به دستور نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مبنی بر صرف 50 درصد درآمد موقوفات در زمینه سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: ما طرح زنجیره تولید را در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان شکل دادیم که بخش عمده آن در زمینه دامداری، کشاورزی و آبزیان است.

جلالی ادامه داد: برای اولین‌بار در استان کرمان از محل سرمایه‌گذاری موقوفات، دامداری راه‌اندازی کرده‌ایم که به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود و در ابتدا برای این ‌دامداری ۲ هزار راس دام گوشتی پیش‌بینی شده که یک گوشه از نیازهای استان در زمینه مواد پروتئینی را حل کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: فاز اول این دامپروری با ۶۰۰ راس دام افتتاح شده و در شهرستان بم محصولات زارعی مورد نیاز این دامپروری در حال تهیه است.

وی تصریح کرد: موقوفات کرمان از باغات پسته خوبی برخوردار هستند و این مسأله موجب شده ما هم در جهت بهینه‌سازی مصرف آب در باغات و هم به جهت روی آوردن به پرورش آبزیان چهار استخر راه‌اندازی کنیم که سه استخر به بهره‌برداری رسیده است.

جلالی ابراز داشت: در زمینه بحث انرژی خورشیدی به‌جد در موقوفات دنبال هستیم و دو مرحله یکی ۸۰ و دیگری ۷۰ کیلو وات در محله مدرسه فخریه راور از محل موقوفه فخر جهان راور به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: آماده همکاری با سرمایه‌گذران استان کرمان در زمینه مسکن هستیم؛ به‌دلیل اینکه ما در استان کرمان برخوردار از برخی زمین‌هایی هستیم که باید تغییر کاربری داده شوند و این فرصت خوبی برای کمک به مسکن ملی است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.