منو

مصطفی آخوندی نامزد انتخابات مجلس در گفت و گو با ایستار: پدرخوانده ها عادت کرده اند به جای مردم تصمیم بگیرند

۲۴ بهمن ۱۳۹۸

سرویس سیاسی ایستار، منیژه نوروزی:  نمای نزدیک عنوان سلسله مصاحبه های انتخاباتی ایستار است که با وارد شدن به مهلت قانونی تبلیغات انتخابات بر آن شدیم تا میهمانان خود را نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دهیم به همین منظور میهمان هشتمین گفت و گوی نمای نزدیک ایستار مصطفی آخوندی است. وی که به صورت مستقل وارد کارزار انتخابات شده است در این گفت و گو از خاندانی شدن انتخابات گلایه کرده و آن را نتیجه تصمیم پدرخوانده ها می داند.  مشروح این مصاحبه را در ادامه بخوانید

حضور شما در انتخایات قطعا دارای پیام است. پیامی چون ناکارآمدی وضع موجود و ناتوانی های موجود برای اصلاح  این وضعیت را چگونه ارزیابی می کنید. در واقع چه عواملی باعث حضور شما شده است؟

همانگونه که فرمودید متاسفانه سیاستهای دولت و خصوصا ریل گذاری مجلس، کارآمدی لازم برای حل مشکلات کشور را نداشته است. بعضا نه تنها مشکلی را حل نکرده اند بلکه مشکلی بر مشکلات افزوده اند. از طرف دیگر زندگی و تحصیل در استان های یزد، اصفهان، قم و تهران و مقایسه  شهرستان های مختلف با وضعیت فعلی شهرستانهایمان بنده را به این جمع بندی رساند که متاسفانه سرعت رشد شهرستانمان نسبت به سایر شهرستان ها کمتر بوده است. در سالهایی نه چندان دور جزو شهرستان های درجه یک کشور بودیم و اکنون شهرستان های درجه دو و سه به شهرستان های ما رسیده اند. آنقدر با ناکارآمدی انباشته روبرو هستیم که مردم از کمی تغییر در شهر شاد شده اند در حالی که وضعیت فعلی شهر با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد همه این موارد بنده را به این جمع بندی رساند تا در شهرستان حضور پیدا کنم تا اگر فرصتی فراهم شد از تجربیاتم برای پیشرفت شهرستان هایمان استفاده شود.

سوابق اجرایی و مدیریتی شما و توانندی شما برای حل مسائل چیست؟

بنده سالها در استانداری یزد، فرمانداری یزد، فرمانداری اردکان، فرمانداری تفت و فرمانداری مهریز مشغول به کار بوده ام، کار در شهرستان های مختلف با اولویت های مختلف موجب شده با زوایای مختلف مشکلات شهرستان ها آشنا شوم. خصوصا فعالیت در حوزه بازرسی این امکان را برای بنده به وجود آورد که بدون محدودیت از کلیه ادارات شهرستان بازرسی کنم و هر مدرکی که نیاز دارم برای فراهم شود. در کنار این موارد دسترسی به تیم های تخصصی در حوزه های مختلف فرهنگی و سبک زندگی اسلامی به عنوان پشتوانه نخبگانی بنده را یاری خواهد نمود. از نظر علمی نیز تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های کشور و کار مشترک علمی با پروفسور دانایی فرد(رئیس مرکز مطالعات مدیریت و توسعه فناوری ایران و رئیس گروه مدیریت دولتی دانشگاه تربیت مدرس تهران) که نتیجه آن در مجله مدیریت دولتی دانشگاه تهران به چاپ رسیده این امکان را برای بنده به وجود آورده تا بتوانم از این پشتوانه نخبگانی نیز برای حل مشکلات کشور و شهرستان بهره بگیرم.

مهمترین چالش رفسنجان از نظر شما چیست و در صورت پیروزی چه برنامه ای برای ان دارید؟

پاسخ به این سوال که مهمترین چالش شهرستان چیست کار ساده ای نیست زیرا در حوزه های مختلف با چالشهایی روبرو هستیم ولی فکر می کنم مهمترین چالش شهرستان که می تواند بسیاری از چالشها را حل کند، بحث اشتغال است. حل این چالش بیش از آنکه به نماینده مجلس مرتبط باشد جزو وظایف دولت است، با این وجود با توجه به تجاربی که داشتم برنامه جامعی برای حمایت از انواع اشتغال و سایر چالشها تدوین نموده ام که روزهای آینده از آن رونمایی خواهم کرد.

نظر و تحلیلتان از ساز و کار شورای ائتلاف اصولگرایان چیست؟ ایا شما در این ساز و کار بودید؟

ساز و کار شورای ائتلاف اصولگرایان دارای مشکلات فراوانی است و مختص شهرستان های ما نیست، بحث کشوری است. یکی از مهمترین اشکالات کار این است که می خواهد نقش یک جبهه فراگیر از احزاب را بازی کند ولی زیرساخت های لازم هنوز شکل نگرفته است. اگر بخواهیم ساز وکاری داشته باشیم که بتواند گزینه شایسته را انتخاب و به جامعه معرفی کند، باید ابتدا احزاب رسمی شکل بگیرند احزابی که به صورت مداوم فعال باشند نه اینکه فقط زمان انتخابات با آنها روبرو شویم. وقتی احزاب رسمی شکل گرفته باشند می توان از این احزاب برای تشکیل جبهه فراگیر استفاده کرد در غیر اینصورت هر ساز و کاری شکل بگیرد با حرف و حدیث روبرو خواهد بود و افراد ذی نفوذ می توانند با اعمال نفوذ منفعت گرایانه، ترکیب شورا را  بچینند تا در نهایت میوه آن را بچینند یعنی همان انتخاب نامزد نهایی. بنده نیز یکی از نامزدهایی بودم که به شورای ائتلاف اصولگرایان دعوت شدم ولی از همان اول شرط کردم درصورتی که انتخاب نامزد نهایی به بعد از چند روز تبلیغات، موکول شود جزیی از آن ساز وکار خواهم بود زیرا معتقد بودم بر اساس قانون فعلی انتخابات هرگونه تبلیغات زودهنگام غیرقانونی است و بدون تبلیغات نیز افراد کمتر شناخته شده که می توانند گزینه های شایسته ای باشند حذف خواهند شد ولی از آنجایی که دوستان شورا اصرار داشتند گزینه نهایی را قبل از زمان قانونی تبلیغات انتخاب کنند از حضور در مجمع نهایی انصراف دادم تا بتوانم به صورت مستقل در انتخابات شرکت کنم. البته اگر شورا همکاری کند هنوز هم دیر نیست و می توان به وحدت رسید.

الزامات جبهه انقلاب برای دوره جدید نمایندگی چیست؟

مقام معظم رهبری سالهاست مطالبه ای داشته اند و آن مطالبه تشکیل دولت اسلامی است، اگر دولت اسلامی شکل بگیرد به دنبال آن جامعه اسلامی و تمدن اسلامی هم شکل خواهد گرفت. در چنین دولتی دیگر با مفاسدی از قبیل اختلاس ها، رشوه ها و تبعیض ها روبرو نخواهیم بود. جبهه انقلاب برای دوره جدید نمایندگی باید تلاش کند با ریل گذاری و مطالبه گری خود فضای لازم برای این هدف را فراهم نمایند.

میزان کیفیت و کمیت حضور مردم در انتخابات پیش رو چگونه خواهد بود؟

بسیاری از مردم به آینده خود علاقمند هستند و انتخابات تاثیر زیادی بر آینده آنها دارد  پس مثل همیشه در انتخابات به صورت پرشور شرکت خواهند کرد. اما عده ای که علاقه ای به پیشرفت کشور ندارند با نا امید کردن مردم سعی می کنند، مانع حضور آنها در انتخابات شوند. مردم باید بدانند این افراد خیر خواه آنها نیستند و همچون همیشه نقش مهم خود را برای ساختن آینده ایفا کنند.

ایا از شخصیت ها ونهادها سیاسی رفسنجان در روند انتخابات گلایه ای دارید و یا کم کاری ای مشاهده کرده اید؟

بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان هایمان نتیجه  خاندانی کردن انتخابات هاست و سالها ضربه اش را خورده ایم. متاسفانه بازهم برخی از شخصیت های سیاسی شهرستان که خود را پدرخوانده محسوب می کنند و عادت کرده اند بجای مردم تصمیم بگیرند، این روزها با یکی از نامزدها همراهی آشکاری دارند و در پروژه های مختلف در کنارش هستند. چنین رویکردی موجب تاثیر منفی بر افکار عمومی خواهد شد لذا از مردم می خواهم آگاهانه انتخاب کنند و تحت تاثیر پدرخوانده ها نامزد خود را انتخاب نکنند. اصراری هم ندارم حتما به بنده رای بدهند به هرکدام از نامزدها  که علاقمند هستند رای بدهند اما مراقب باشند پدرخوانده ها با حربه های تبلیغاتی و روانی و با پر کردن شهر از پوسترها  و بنرهای رنگارنگ روی نظر آنها تاثیر نگذارند. آنها باید بدانند در شرایط فعلی و برای برون رفت از فضای بسته چاره ای نداریم جز اینکه به جریان سومی فارغ از جریان های مرسوم هم بیاندیشیم.

به صورت کوتاه برنامه های خود را اعلام فرمایید.

بنده برای حضور در انتخابات تصمیمی به استفاده از تبلیغات فیزیکی مثل پوستر و بنر ندارم و تصمیم دارم برای ارتقاء آگاهی بخشی جامعه از تبلیغات چهره به چهره و سخنرانی و فضای مجازی و کانال های خبری مستقل برای معرفی برنامه ها استفاده کنم. برنامه بنده یک برنامه چند وجهی است و به چالشهای مختلفی در آن پرداخته شده و در سطوح شهرستانی، ملی و بین الملل تدوین شده است که طرح آن به صورت کوتاه امکان پذیر نیست فقط همین را بگویم که در آن به موضوعات فرهنگی ، علمی و پژوهشی، اشتغال، اقتصاد و آسیب های اجتماعی و … به صورت مجزا پرداخته شده است که علاقمندان می توانند در روزهای آینده به مرور بخشهایی از آن را از کانالهای بنده در فضای مجازی دریافت و مطالعه نمایند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهارده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.