منو

حاشیه نگاری یک معارفه ؛از غیبت جلالی تا جاماندن مدیرکل معاونت پارلمانی ریاست جمهوری از پرواز

مراسم معارفه مجید کهنوجی شهردار جدید رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر با حضور شخصیت های کشوری و استانی برگزار شد و کهنوجی رسما سکان هدایت شهرداری رفسنجان را بر عهده گرفت. اما در کنار اخبار متعددی که از این مراسم در رسانه ها منتشر شد، اما این مراسم خالی از حاشیه نیز نبود.

۱۷ مهر ۱۴۰۰

صبح امروز مراسم معارفه مجید کهنوجی شهردار جدید رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر با حضور شخصیت های کشوری و استانی برگزار شد و کهنوجی رسما سکان هدایت شهرداری رفسنجان را بر عهده گرفت. اما در کنار اخبار متعددی که از این مراسم در رسانه ها منتشر شد، اما این مراسم خالی از حاشیه نیز نبود. حاشیه نگاری خبرنگار ایستار از این مراسم را در ادامه بخوانید:

1 در یک سنت شکنی، حکم شهرداری کهنوجی را نه مقامات بلکه فرزند شهید جمالی نخستین شهید مدافع حرم استان کرمان به وی اعطا کرد

2 عدم حضور حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شواری اسلامی در این مراسم قابل توجه بود. نه تنها جلالی در این جلسه حضور نداشت حتی از دفتر وی یا به نمایندگی از او نیز کسی در جلسه نبود. این در حالی است که محمدی انارکی نماینده سابق رفسنجان در جلسه معارفه شهردار جدید حاضر بود. هفته گذشته نیز و در دیدار وزیر ورزش از پروژه های رفسنجان، حسین جلالی نیز حضور نداشت.

3علاوه بر جلالی، فتحیان و ارجمند دو تن از اعضای شواری شهر ششم رفسنجان نیز در این مراسم حضور نداشتند.

4 همچنین باید از حضور لحظه آخری علی هاشمیان رئیس سابق شورای شهر رفسنجان به مراسم اشاره کرد که با حضور او در سالن مجری ختم جلسه را اعلام کرد.

5 از دیگر حاشیه های جالب این مراسم نوع اظهارات و توصیه های مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان به شهردار جدید بود. توصیه هایی که دستمایه طنز و شوخی قرار گرفت و صحبت های در گوشی اشاره به این داشت که علی شهسواری خودش نیز به این ها عمل نمی کند

6 علی اسماعیلی مدیر کل معاونت پارلمانی ریاست جمهوری نیز که در این مراسم حاضر بود از شورای شهر ششم به خاظر شجاعت در انتخاب یک جوان برای تصدی شهرداری رفسنجان تقدیر ویژه کرد

7اما یکی از حاشیه های این مراسم که در همه مراسم ها نیز شاهد آن هستیم تعدد سخنرانان و طولانی شدن صحبت های آنان بود به نحوی که در نهایت مدیر کل معاونت پارلمانی ریاست جمهوری از پرواز جا ماند و نتوانست به تهران برود.

8اما گذشته از این حواشی برخی سخنان گفته شده در این مراسم نیز قابل توجه بود از جمله آنها اظهارات رحیمی رئیس شورای شهر مبنی بر میراث شورای پنجم شامل تراز منفی 35 میلیاردی، خالی بودن خزانه، چک های برگشتی و اتمام زمین های شهرداری بود.

9 همچنین اظهارات شهردار جدید رفسنجان مبنی بر افزایش بودجه شهرداری به 1000 میلیارد تومان و اشتغالزایی از مواردی بود که تعجب بسیاری را در بر داشت که از این صحبت ها استقبال قابل توجه شد.

10شاید یکی از مهمترین حاشیه های امروز، درس همدلی بود که شورای ششم آن را تدریس کرد. در حالی که در مراسم معارفه شهردار شورای پنجم نه تنها از شهردار قبل از آن دعوت نکردند بلکه از اعضای شورای چهارم نیز دعوتی به عمل نیامد در حالی که امروز هم از خدمات شهردار سابق قدردانی شد و هم اعضای شواری پنجم به دعوت شورای ششم در جلسه حاضر بودند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 6 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.