منو

تأمین بیش از ۵۰ درصد قطعات موردنیاز معدنی از خارج استان کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه ظرفیت خوبی در حوزه قطعه سازی ماشین آلات معدنی در استان کرمان وجود دارد، اظهار کرد: با همه این وجود اما بیش از ۵۰ درصد از قطعات مورد نیاز بخش معدن این استان از خارج از کرمان تأمین می شود.

۱۸ مهر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار، «حسین مهرابی» شامگاه ۱۷ مهرماه در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی در محل نمایشگاه جنوب شرق از برگزارکنندگان این نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: نمایشگاه ها پل ارتباطی بسیار خوبی بین کارگزاران اقتصادی و بازارهایی که در دنیا وجود دارد، هستند و به همین دلیل تلاش ما بر این است که این نمایشگاه ها به بهترین شکل ممکن و در شرایط فنی و ایده آل خوبی برگزار شوند.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته بسیاری از نمایشگاه ها را لغو کرد، افزود: آثار برگزار نشدن این نمایشگاه ها تا چند سال آینده ادامه خواهد داشت چرا که در ارتباط بین کارگزاران و شرایط بازار وقفه ای طولانی افتاد.

وی خاطرنشان کرد: بدنه بنگاه های کوچک معمولاً بار اشتغال را به دوش می کشد و می تواند توسعه دهنده بخش خدمات باشد. در کشورهای توسعه یافته رشد اقتصادی مرکب از دو بخش منابع و بهره وری و دانش است. در استان کرمان نیز سهم بخش منابعی اقتصاد بیشتر از بخش خدماتی اقتصاد است و باید به سمت افزایش بهروری از طریق شرکت های دانش بنیان برویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: ظرفیت خوب ساخت و تأمین قطعات مورد نیاز ماشین آلات بخش معدنی در استان کرمان وجود دارد این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد این قطعات از خارج از استان تأمین می شود که جا دارد در راستای تولید و اشتغال این بخش تقویت شود.

مهرابی ادامه داد: باید از شرکت های دانش بنیان برای توسعه اقتصادی کمک گرفت چرا که از آنجایی‌ که این شرکت ها قدرت مالی برای مانور ندارند بهتر است منابع مالی شرکت های دانش بنیان توسط شرکت های بزرگ و متوسط تامین شود. در دنیا هم ثابت شده این حرکت به سمت شرکت های دانش بنیان می تواند منجر به رشد اقتصادی بیشتر و  موجب رشد بلند مدت تر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان لزوم رفتن به سمت تکمیل زنجیره های با ارزش افزوده بالاتر را مورد تاکید قرار داد و گفت: زمانی ما سنگ آهن را از معادن برداشت و به صورت خام می فروختیم، که بعداً به طور تدریجی از همین ماده اولیه معدنی، گندله، شمش فولادی و در حال حاضر میلگرد تولید می شود.

مهرابی عنوان کرد: اگر چشم انداز ۳۰ ساله ای داشته باشیم در برخی صنایع ممکن است بازار جذاب ایجاد شود مانند صنایع مس و صنایع جانبی آن، حتما بازار رو به توسعه ای خواهند داشت پس نگاه بلند مدت تر به این قضیه می تواند پایداری بیشتری را برای معادن استان رقم بزند و اقتصاد استان را به سمت خدمات با ارزش افزوده بالاتر ببرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.