منو

مهدی یادگاری نامزد انتخابات مجلس در گفت و گو با ایستار: کمک به اقتصاد کشور، حرکتی جهادی است

۲۵ بهمن ۱۳۹۸

سرویس سیاسی ایستار، منیژه نوروزی:  نمای نزدیک عنوان سلسله مصاحبه های انتخاباتی ایستار است که با وارد شدن به مهلت قانونی تبلیغات انتخابات بر آن شدیم تا میهمانان خود را نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دهیم به همین منظور میهمان نهمین گفت و گوی نمای نزدیک ایستار مهدی یادگاری است. وی که به صورت مستقل وارد کارزار انتخابات شده است محور اصلی گفته های وی اهمیت ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی است.  مشروح این مصاحبه را در ادامه بخوانید

حضور شما در انتخابات قطعا دارای پیام است. پیامی چون ناکارآمدی وضع موجود و ناتوانی های موجود برای اصلاح. این وضعیت را چگونه ارزیابی می کنید. در واقع چه عواملی باعث حضور شما شده است؟

سنت الهی این است که مادامی که حکومت ها و تمدن ها از درون محکم و منسجم هستند قویترین نیروهای خارجی و سهمگین ترین هجمه های بیرونی قادر به تسلیم و شکست دادن آن ها نیست و راه محکم بودن درون کشور هم حضور مردم است و حضور مردم نیز در پیرو اعتماد و همراهی مسئولین و دولت مردان است و همین همدلی بود که در دوران دفاع مقدس با یک اشاره امام راحل و مردم غیور جبهه های نبرد را پر می کردند و از بذل جان خود و جگر گوشه های خویش دریغ نداشتند. همه میدانیم دشمن با همه قوا بی امان و خستگی ناپذیر بر ضد ایران اسلامی شیطنت می کند و در این راه از هر ابزاری و تاکتیک و حربه ای که بتواند دریغ نمی ورزد. و اخیرا دشمن در کنار همه حربه ها، به جنگ اقتصادی علیه ما رو آورده است. و امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک کند یک حرکت جهادی انجام داده . البته این جهاد شیوه مخصوص خود را دارد  و همه باید این جهاد را با تدبیر مخصوص خود و سلاح مخصوص خود انجام بدهند. و اعتقاد من این است که در این برهه از زمان انتظار مردم این است که از یک اقتصاد شکوفا و رفاه عمومی برخوردار باشند  و طیف ضعیف جامعه از این وضعیت غیر قابل قبول خارج شوند و از مشکلات نجات پیدا کنند.

در شرایط فعلی کشور باید بیشتر از هر زمان به فکر مردم بود مردم که گناه نکرده اند، مردم شریف و بزرگوار ما برای خدا انقلاب کرده اند نباید مشکلات را به دوش بکشند. مردم مطالبات به حقی دارند از جمله اشتغال، معیشت و انتظاری که خانواده های گرامی و متدین از یک نماینده دارند پیدا کردن شغلی برای فرزندانشان است آسیب های اجتماعی که امروز در کشور متاسفانه زیاد شده است ریشه در اقتصاد دارند از جلمه گرانی، مسکن کالاها، بیکاری و عدم اشتغال و توسعه پایدار که در این فرصت کوتاه نمی توان به جزییات اشاره کرد. امروز جنگ اقتصادی دشمن علیه ما به نهایت رسیده و بایستی با انجام کار محاسبه اقتصادی برای حل مشکلات قیام و جهاد نمود. همانطور که در جنگ تحمیلی با مردمی شدن جنگ و دفاع پیروز شدیم امروز هم با دفاع مردمی و با اتکا به درون می توان پیروز معرکه اقتصادی شد و تحریم ها، مشکلات و تهدیدها باید تبدیل به فرصت شود باید با عنایت الهی و همت مردم از مشکلات عبور کرد وقتی هم مشکلات داریم و کار به سختی انجام میدهیم طبیعتا ثواب الهی بیشتر است و هدایت الهی هم وعده داده شده است و الذین جاهدو فینما …بینهم سبلنا یعنی هر وقت مجاهدت کردید خدای متعال هدایت می کند و راه درست را به شما نشان میدهد.

راستش را بخواهید یک روز صبح به اتفاق دوستانم بعد از نماز صبح برای ورزش صبحگاهی به پارک جوان رفتم صحنه ای دیدم که متاثر شدم و به دو نفر از همراهانم هم گفتم دیدم خانمی در تاریکی نیم ساعت بعد از اذان صبح با لباس مردانه برای اینکه شناخته نشود و کسی معترض او نشود از درون سطل آشغال مواد بازیافتی و قابل فروش را جمع آوری می کند با خودم گفتم اگر این خانم با غیرت و زحمت کش رو به من کند و بگوید بعد از  سی سال خدمت در سپاه و چهل سال از انقلاب گذشته باید وضع ما اینگونه باشد و این زمانی بود 2 ماه قبل از آن عده ای از دانشجویان درس دفاع مقدس به بنده پیشنهاد نام نویسی در انتخابات را داده بودند لذا مرا به فکر فرو برد و مصصم شدم که همانند جهاد و دفاع مقدس که با لطف خدا و رهبری امام راحل و همت مردم پیروز شدیم در کسوت نمایندگی مجلس وارد شوم و بخشی از نارسایی هایی که امروز در کشور وجود دارد و به دلیل نوع نظارت مجلس بر امور است و اگر لازم به وضع قانونی است با قانون گذاری حل شود و عنصری باشم در مجلسی که تراز انقلاب اسلامی باشد.

سوابق اجرایی و مدیریتی شما و توانندی شما برای حل مسائل چیست؟

مدت 30 سال در سپاه خدمت کردم که در جایگاه های مدیر و فرمانده بوده ام از جمله معاونت عملیات سپاه در زمان بازنشستگی 2 سال مسئول دفتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران شهرستان رفسنجان بودم که با کمک تعدادی از وکلا برای جامعه ایثارگر خدمات وکالتی و مشاوره رایگان ارائه نمودم و در کنار آن سه سال است که وکیل پایه یک دادگستری شده ام و طی 17 سال راوی دفاع مقدس یودم و 7 سال در دانشگاه های رفسنجان و کرمان تدریس دارم و مسئولیت های زیادی دارم که انشالله در رزومه کاری تقدیم مردم خواهد شد.

مهمترین چالش رفسنجان از نظر شما چیست؟

گرانی کالا و خدمات، بیکاری و معیشت، آینده خطرناک آب کشاورزی و شرب هزینه بالای تولید محصول پسته، عدم ثبات پسته، عدم ساماندهی اتباع بیگانه، افزایش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، عدم اطمینان به مراکز درمانی به نظرم از مهمترین چالش های رفسنجان است.

نظر و تحلیلتان از ساز و کار شورای ائتلاف اصولگرایان چیست؟ ایا شما در این ساز و کار بودید؟

این موضوع به اصول گرایان شهرستان مربوط است و ارائه پاسخ توسط آنان ارجح است منتها طبیعی است هر حزب و گروهی برای پیروزی در انتخابات حداکثر تلاش خود را می کند که این حزب سیاسی در رفسنجان نیز با ائتلاف کاندیداها سعی در پیروز  شدن دارد و از اینجانب نیز دعوت به عمل آمده بود که با بحث و تبادل نظر در جلسات متعدد به اجماع شکننده ای رسیدیم و ادامه روند شورای ائتلاف با خواسته گروهی از ما انقلابیون مستقل متفاوت از پیشنهاد ما بود که مجبور به ترک ائتلاف شدیم و نکته حائز اهمیت که پیشنهاد ما انقلابیون مستقل این بود که ما اصرار داشتیم برای مطرح شدن چهره های جدید و توانمند در روز چهارم تبلیغات نظر سنجی  در مورد کاندیداها صورت گیرد و هر کس گرایش بیشتر باشد همان  به عنوان کاندید اصلی معرفی شود که آنها قبل از شروع تبلیغات نامزد خود را معرفی کردند.

الزامات جبهه انقلابی برای دوره جدید نمایندگی چیست؟

وحدت اقشار مردم و قوی نمودن کشور در برابر تهاجم اقتصادی دشمن است  و راه رسیدن به به هدف هم رونق تولید با ساز و کار اقتصاد مقاومتی جهاد اقتصادی مردمی است و بهترین راه حل بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و کارشناسان اقتصادی اسلامی برای برون رفت از وضعیت نابسامان اقتصادی است با اتکا به درون کشور است.

میزان کیفیت و کمیت حضور مردم در انتخابات را چگونه پیش بینی می کنید؟

با درک شرایط فعلی کشور از طرف مردم فهیم و بصیر کشور خصوصا با تحول صورت گرفته در پی شهادت سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی مردم احساس تکلیف بیشتری کرده اند و انشاا… با حضور حماسی و پر شور خود در تعیین سرنوشت خود در کشور و مشارکت بالایی خواهند داشت وانشاا…اگر گفته شده وضع اقتصادی پیش آمده مانع حضور مردم خواهد شد ولی همین مردم پی برده اند برای برون رفت از معضل به وجود آمده  انتخاب کاندیداهایی برای مجلس در تراز انقلاب است.

آیا از شخصیت ها و نهادهای سیاسی رفسنجان در روز انتخابات گلایه دارید؟

الحمدالله نهادهای سیاسی شهرستان تلاشی در جهت برگزاری انتخابات جامعه رفسنجان دارند که جای تقدیر و تشکر دارد خصوصا فرماندار محترم و عوامل اجرایی شان.

زمینه اصلی شکل گیری فساد مالی را چه چیزی می دانید؟برای کنترل آن نیازی به نظارت مردمی هست؟با چه ساختاری؟

زمینه اصلی شکل گیری فساد عدم نظارت دستگاه های نظارتی است.  و نظارت مردمی بسیار کار گشا است از طریق نماینده مجلس و رسانه ها و اخذ توضیح از مسئولین.

با وجود برخورد با اعتراض ها و مطالبه گری های مسئله کارگران معلمان، کامیون داران  مردم چگونه می توانند در ذیل اصل 27 قانون ساسی مطالبات و اعتراضات خود را به سیاست ها و عملکرد مسئولین نشان دهند

طبیعی است باید از ظرفیت و ابزار قوانین عادی استفاده کرد و ضوابطی را برای اعمال و نحوه استفاده حقوق شهروندان بدون آسیب به اصل حقوقی که برای آنها به رسمیت شناخته شده است تعیین کرد تا هم صاحبان حقوق از نحوه اعمال حق خود مطلع شوند و هم دولت نتواند به بهانه نظام بند کردن شیوه های اجرای اصل 27 استیفای حقوق شهروندان را در این زمینه مقید به شرایط صعب و ایجاد محدودیت هایی کند که اصل اعمال حق را تحت الشعاع قرار دهد

مهمترین برنامه شما در سطح کلان چیست؟

فعال نمودن وابسته اقتصادی در سفارت خانه های کشور های همسایه و تبادل اخبار و اطلاعات اقتصادی در راستای گسترش صادرات .

روند ارتباط مردم با شما و پاسخ گویی با مردم به چه صورت خواهد بود؟

باز بودن دفتر ارتباطات مردمی بر روی تمامی مردم حوزه انتخابی اخذ نظرات و مکاتبات. ارتباط تلفنی در ساعات غیر کاری با شماره ای که اعلام خواهم کرد.حضور در یکی از مکان های از قبل تعیین شده برای ارئه گزارش هر دو ماه یک بار و همچنین وسایل ارتباط جمعی

در صورت انتخاب شدن به عنوان نماینده مجلس چه برنامه های نظارتی بر قوه قضاییه، صدا و سیما و دولت دارید؟

در کنار قانون گذاری وظیفه خطیر نظارت را اعمال خواهم کرد. از ابزارهایی چون تحقیق و تفحص سوال استیضاح و… استفاده خواهم کرد.اینجانب مطمئنم به عنوان نهاد ناظر با کنترل قوی و حاکم سعی در حفظ حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی افراد جامعه داشته باشم و از تعدی سایر قوا نسبت به حقوق مردم جلوگیری نمایم.

مصادیق برنامه های نظارتی من عبارتند از: تحقیق و تفحص، سوال از وزیر و رئیس جمهور در مجلس، استیضاح وزیر و هیئت وزیران و استیضاح رئیس جمهور


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.