منو

احمد حسنی نامزد انتخابات مجلس در گفت و گو با ایستار: باید به پادشاهی ظالمانه لیبرالیسم در رفسنجان پایان داد

۲۶ بهمن ۱۳۹۸

سرویس سیاسی ایستار، منیژه نوروزی:  نمای نزدیک عنوان سلسله مصاحبه های انتخاباتی ایستار است که با وارد شدن به مهلت قانونی تبلیغات انتخابات بر آن شدیم تا میهمانان خود را نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دهیم به همین منظور میهمان دهمین گفت و گوی نمای نزدیک ایستار احمد حسنی است. وی خود را انقلابی مستقل معرفی می کند که  وارد کارزار انتخابات شده است و از جریان لبرالیسم در رفسنجان انتقاد کرده است. مشروح این مصاحبه کوتاه را در ادامه بخوانید: 

حضور شما در انتخایات قطعا دارای پیام است. پیامی چون ناکارآمدی وضع موجود و ناتوانی های موجود برای اصلاح. این وضعیت را چگونه ارزیابی می کنید. در واقع چه عواملی باعث حضور شما شده است؟

اول اگر بخواهم از وضعیت موجود بگویم، فقط یک جمله کافیست. «ازماست که بر ماست». وضعیت کنونی همانند بیماری می ماند که نیاز به جراحی دارد. در این وضعیت سه حالت وجود دارد. بیمار به پزشک متخصص مراجعه می کند، با امید به خدا و پزشک درمان را شروع می کند. دوم به بیماری اهمیت نمی دهد و می گوید دنیا دوروزاست.مرگ دیرو زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد وبه قولی به وضع موجود راضیست.  و سوم افرادی که از بیماری شوکه می شوند و از ترس به بیماری کمک می کنند و یا به قولی از ترس مرگ،خود کشی میکنند. همه چیز به دست مردم است.اگر به وضع جاری راضی باشند، هیچ کس نمی تواند کاری برایشان بکند.اگر ناراضی باشند، تنها راه این است که یک جراحی انجام شود. قدر مسلم جراحی خونریزی و درد دارد. هزینه دارد. ولی آنچه مسلم تر است این است که چاره ای جز جراحی نیست. نکته مهم دیگر این است که گاهی  منشا درد جایی غیر از موضع درد است. مثلا دست چپ درد می کند ولی پزشک می گوید مشکل از قلب است.تشخیص صحیح منشا درد بسیار مهم تر از درمان است. در این مورد ، تشخیص وضع بد موجود از دوصورت خارج نیست. یا مشکل و درد را نزد متخصص نبرده ایم. یا اینکه  متخصص هست، تشخیص هم داده است، اما به دلیل منافعی دیگر سعی در درمان نمیکند. جا دارد در این خصوص حکایتی نقل کنم. تکه استخوانی در چشم قصاب رفت. با یک کیلو گوشت نزد طبیب رفت. طبیب پس از معاینه با روغن چشمش را چرب کرد و گفت برو و فردا هم بیا . قصاب که چشمش بهتر شده بود رفت و بعد از تمام شدن روغن دوباره چشمش درد آمد و به نزد طبیب رفت. دوباره همان تکرار شد. روز بعد که قصاب نزد طبیب رفت، طبیب نبود.شاگردش او را معاینه کرد و با ذره بین استخوان را دید و آن را برداشت.قصاب راحت شد و تشکر کرد و رفت.طبیب که آمد، شاگرد با خوشحالی گفت قصاب را مداوا کردم.ای طبیب چطور آن استخوان را در چشمش ندیدی. طبیب بر سر شاگردش زد و گفت: تو فقط آن تکه استخوان را دیدی ولی من این یک کیلو گوشت را هم می دیدم. 

در خصوص مواردی که عرض کردید توانمندی شما برای حل آنها چیست؟

دلیل حضور حقیر در این  انتخابات این است که جرات و جسارت انجام چنین جراحی را دارم. بر خلاف اعتقاد برخی که می گویند نباید از هاشمی ها انتقاد کنید که رایتان خراب می شود، باید واقعیت را به مردم گفت.رای دادن یا ندادن اصلا ملاک نیست.

الزامات جبهه انقلاب برای دوره جدید نمایندگی چیست؟

 یکی از شاخصه های انقلابی این است که ناشناس است و در خفا خدمت می کند. مثل حاج قاسم سلیمانی که نه به مدرکش و نه به پست و مقامش بالید و انچنان کار های بزرگی کرد. پس من که الان از خودم تعریف می کنم اولا این شاخصه انقلابی را از دست دادم. ولی این فداکاری را می کنم و برای معرفی  انقلابی که چهل سال است مظلوم نگه داشته شده ، از خودم می گذرم. ولی بعد از انتخابات هر اتفاقی که بیفتد، دوباره به دنبال خدمت صادقانه و در خفای خود ادامه می دهم.

مهمترین چالش رفسنجان از نظر شما چیست؟

مهمترین چالش رفسنجان ، فقر فرهنگیست که به تبع آن مشکلات اقتصادی و اجتماعی پدیدار می شود. متاسفانه به دلیل وجود این هژمونی لیبرالیسم در رفسنجان و سیطره بر منابع اقتصادی وبا استفاده از ثروت خود ، بر فرهنگ تمام منطقه تاثیر می گذارد.درمان آن را هم گفتم.پایان دادن به این پادشاهی ظالمانه.

متاسفانه هم  اصلاحطلبان و هم  اصولگرایان ، با سوء استفاده از فرصتی که امام خامنه ای برای جوانان انقلابی ایجاد کردند، در این جریان نفوذ کرده اند و با این اسم،  باز هم در پی به کنار زدن این گروه  انقلابی هستند. از اینکه انقلابیها بالاخره با روحیه از خود گذشتگی ،کنار می روند تا بدتر جایگزین بد نشود، خوب استفاده می کنند. وظیفه سنگین جبهه انقلابی این است که باز هم ثابت کنند که انقلابی هنوز هم برای انقلاب ،خود را فدا می کند.هر چند که باز هم بین بد و بدتر، بد انتخاب شود.

میزان کیفیت و کمیت حضور مردم در انتخابات پیش رو چیست؟

  اولین و مهمترین اصل، حضور پرشور مردم در انتخابات است. محکم کردن پایه های انقلاب از انتخاب شخص یا حزب مهمتر است. یکی از دلایل حضور انقلابی در این میدان، ایجاد شور و امید است.چه اگر فقط دو جناح همیشگی اصولگرا و اصلاح طلب بود، درصدی هر چند ناچیز از مردم به دلایلی پای صندوق رای نمی آمدند.

ایا از شخصیت ها ونهادها سیاسی رفسنجان در روند انتخابات گلایه ای دارید و یا کم کاری ای مشاهده کرده اید؟

روند انتخابات خوب است. ولی مشکلاتی در روز انتخابات وجود دارد که چون در این مقال نمی گنجد،طی یک جلسه سخنرانی به تمام آنها اشاره می کنم.

شما ابتدا جز شورای ائتلاف اصولگرایان یودید اما اکنون مستقل وارد شدید. ایا ساز و کار و عملکرد شورا منجر به این تصمیم شد یا دلایلی دیگر داشت؟

 بنده به هیچ وجه عضو شورای ائتلاف اصولگرایان نبودم. ایشان با استفاده از اسم جبهه انقلابی از ما دعوت کردند.این حقیر با خوشحالی و هزار امید به جلساتشان رفتم ولی بعد که فهمیدم که اینچنین است، به عنوان عضو جبهه انقلابی مستقل ادامه خواهم داد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.