منو

رسانه‌ها و دستگاه قضایی باید رابطه‌ای متقابل و سازنده داشته باشند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در مجموعه دادگستری کل استان کرمان اعتقاد بر این است که رسانه‌ها و دستگاه قضایی باید رابطه‌ای متقابل، سازنده و مفید داشته باشند زیرا قوه قضاییه ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه رسانه‌ای دارد.

۲۶ مهر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار به نقل ازفارس ، یدالله موحد در نشست مشترک با مشاوران رسانه‌ای دستگاه قضایی استان کرمان با موضوع سومین جشنواره رسانه و عدالت اظهار داشت: در مجموعه دادگستری کل استان کرمان اعتقاد بر این است که رسانه‌ها و دستگاه قضایی باید رابطه‌ای متقابل، سازنده و مفید داشته باشند زیرا قوه قضاییه ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه رسانه‌ای دارد و قوه قضاییه نیز در مسیر نیل به اهداف خود نیاز به همکاری و توسعه تعاملات رسانه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه دادگستری کل استان کرمان در حد مقدورات خود نسبت به تامین زیرساخت‌ها و راهبردهای سومین دوره جشنواره قلم و عدالت اقدام می‌کند، گفت: دادگستری در برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای ملاحظات بسیار مهمی را مد نظر قرار می‌دهد و در این راستا تلاش می‌شود از منابع داخلی درون دستگاه قضایی استفاده شود.

وی گفت: هدف اصلی این است که رابطه مردم با دستگاه قضایی محکم و سازنده باشد و رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان در این زمینه نقش اساسی دارند زیرا رسانه‌ها بر مبنای وظایف ذاتی خود، ضمن انعکاس خدمات و تلاش‌های انجام شده، مشکلات و درخواست‌های مردم را به مسئولان می‌رسانند و در جهت آگاهی بخشی عمومی و ارتقای سطح آگاهی عمومی تلاش می‌کنند.

موحد تاکید کرد: به هر میزان که تمرکز بیشتری بر فعالیت‌های حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در جامعه صورت گیرد، ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کاهش می‌یابد.

وی بر همکاری رسانه‌ها به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده در قوه قضاییه از جمله در پیشگیری از وقوع جرم، کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها و کاهش جرائم تاکید کرد و ادامه داد: قوه قضاییه بر مبنای اهداف سند تحول و تعالی قضایی نیاز به برنامه‌های هنرمندانه و هوشمندانه رسانه‌ها دارد و بر این مبنا دادگستری کل استان کرمان تلاش می‌کند از ظرفیت‌ رسانه‌های استانی و ملی بهره‌گیری کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اقدام ابتکاری دستگاه قضایی استان کرمان در برگزاری جشنواره رسانه و عدالت تاکید کرد: این جشنواره به الگویی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای در حوزه عدالت در سطح کشور شده است که از این منظر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

موحد تاکید کرد: تلاش می‌شود که جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان در هر دوره نسبت به دوره قبل از نظر کمیت و کیفیت با غنی بیشتری برگزار شود


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 18 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.