منو

مکتب «حاج‌قاسم» دل مددجویان زندانی را هم تسخیر کرده است/تولید 2800 اثر هنری در زندان‌های کشور

برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج‌قاسم توانسته است دل مدجویان را هم تسخیر کند و تاثیر مکتب حاج‌قاسم موجب بازسازی و اصلاح رفتار زندانیان شده و این برای ما افتخار است.

۲۸ مهر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار به نقل از فارس ، آیین اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج‌قاسم «لبخند ماه» در حالی پیش از ظهر امروز به کار خود پایان داد که بنا به گفته سیدمجتبی حسینی مدیرکل زندان‌های استان کرمان برگزاری این جشنواره موجب پیاده‌سازی مکتب حاج‌قاسم در زندان‌ها و بازسازی و اصلاح رفتار مددجویان شده است.

مکتب حاج‌قاسم موجب اصلاح رفتار زندانیان شده است

سیدمجتبی حسینی مدیرکل زندان‌های استان کرمان در این آیین با اشاره به اینکه مکتب حاج‌قاسم همیشگی بوده و هست، اظهار داشت: در این راستا یکی از عمیق‌ترین و تاثیرگذارترین برنامه‌های فرهنگی ما پیاده‌سازی مکتب حاج‌قاسم در زندان‌های سراسر کشور بود و کرمان میزبان نخستین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج‌قاسم است.

وی بیان کرد: نمایشگاه آثار هنری زندانیان در قالب هنرهای نمایشی، ادبی و تجسمی در قالب نقاشی، خطاطی، صنایع‌ دستی، موسیقی و دل‌نوشته در معرض نمایش گذاشته شد و این بخش کوچکی از آثار ارزشمندی‌ست که توسط زندانیان، کارکنان زندان‌ها و سربازان تولید شد تا ارادت خود به شهید سلیمانی را اعلام کنند.

حسینی تصریح کرد: شاهد این هستیم که در زندان‌های کشور فکر، مرام، نام و مکتب حاج‌قاسم در بین زندانیان تاثیر گذاشته است و همه شیفته حاج‌قاسم شده‌اند، حاج‌قاسم توانست دل مدجویان را هم تسخیر کند و تاثیر مکتب حاج‌قاسم موجب بازسازی و اصلاح رفتار زندانیان شده و این برای ما افتخار است.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۸۳۱ اثر هنری تولید شد و هرچند تمام آثار قابل تقدیر و تحسین است، اما هیأت داوران برگزیدگان را انتخاب و معرفی کردند.

حاج‌قاسم حیات جاودانه پیدا کرد

در همین حال رئیس کل دادگستری استان کرمان در سخنانی ابراز داشت: دلدادگی که جهان اسلام به حاج‌قاسم، این سردار سرافراز اسلام داشت، موجب شد عشق و محبت این ملت شعله‌ور شود و حاج‌قاسم حیات جاودانه پیدا کرد.

یدالله موحد ادامه داد: مکتب یک منظومه فکری، سیره عملی و آموزه متعالی برای سوق‌دادن انسان و جامعه انسانی به سوی کمال، سعادت و قرب الهی است و حاج‌قاسم تربیت یافته مکتب امام و رهبری‌ست و مکتب حاج‌قاسم «جامع» است، بهترین الگوی مدیریتی و وحدت جهان اسلامی در مکتب و شخصیت شهید سلیمانی متبلور است و حاج‌قاسم امت‌گرا و دلسوز جهان اسلام و مردم‌دار بود و خود را سرباز ولایت می‌دانست.

وی اضافه کرد: وفاداری به آرمان‌ها، اهداف نظام و راه امام (ره) از خصایص بارز مکتب حاج‌قاسم سلیمانی است و مکتب حاج‌قاسم، مکتب اصلاح و تربیت است.

حاج‌قاسم «مرد میدان» بود

امام جمعه موقت کرمان هم در این آیین بیان داشت: قرآن از مردان و زنانی که برای آرمان، عقیده و فکرشان فداکاری، ایستادگی و مقاومت کرده‌اند، نام برده است و بعضی از آنها را تعریف و تمجید کرده است؛ مانند همسر فرعون و یا مردی از قوم موسی (ع) که برای آرمان خود ایستادگی کرده‌اند، تعریف کرده است.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ادامه داد: شهید سلیمانی همگان را به اطاعات از رهبری دعوت کرد، اما این دعوت با دعوت دیگران تفاوت داشت، زیرا سردار سلیمانی خود نیز مرد میدان و الگو شد و این الگوشدن برای او یک منظومه در عمل و فکر ایجاد کرد که برگرفته از تبعیت از اسلام، پیامبران و ائمه اطهار (ع) است.

وی بیان داشت: حاج‌قاسم تلاش‌های فرهنگی بسیاری را انجام داد و این فعالیت‌ها زبان‌زد است و در عرصه‌های دینی، اجتماعی، دینی و فرهنگی فعال بود.

برگزاری آیین تشییع شهید گمنام در زندان‌ها

حمیدرضا عزیزیان مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور اظهار داشت: شهادت حاج‌قاسم در عرصه نسل سوم و چهارم انقلاب معجزه شهادت را به ما نشان داد.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور بیان داشت: همه خوبی‌ها در سفره‌ای وجود دارد که حاج‌قاسم پهن کرده است و شهید سلیمانی جلوتر از ما که مدعی کار فرهنگی هستیم در قلب‌ها نفوذ کرده است و اتفاقات بسیار خوبی در نخستین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج‌قاسم افتاد که بیش از سه هزار اثر به دست ما رسید.

عزیزیان از رابطه دلی زندانیان با حاج‌قاسم سخن به‌میان آورد و افزود: یک زندانی در دلنوشته خود نوشته بود «دنیا به من یاد داد وحشی باشم، اما حاج‌قاسم به من یاد داد مَشتی باشم».

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل زندان‌ها به مراکز آموزش نیکی، ابراز داشت: ما مدتی‌ست تشییع شهید گمنام را در زندان‌ها داریم که آثار بسیار خوبی بر زندانیان دارد و باید پیوست فرهنگی را هم همراه با این آیین داشته باشیم تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دوازده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.