منو

جامعه نیازمند نیروی تحول آفرین است

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تاکید:یکی از وظایف دانشگاه تربیت نیروی عاقله تحول آفرین است که با تزریق نیروی تحول آفرین به جامعه، جامعه متحول خواهد شد.

۰۵ آبان ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ، صبح امروز رضا رنجبر کریمی در آیین معارفه خود به عنوان رئیس دانشگاه ولی عصر رفسنجان با اشاره به اینکه یکی از وظایف دانشگاه  تربیت نیروی عاقله تحول آفرین است بیان کرد:همه ی مدیرانی که امروز و در آینده میبینیم در دانشگاه ها پرورش یافتند که اگر دانشگاه  بتواند نیروی تحول آفرین به جامعه تزریق کند جامعه متحول خواهد شد .

وی با توجه اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانشگاه را مبدا تحولات معرفی کرده است،اظهار کرد:اساتید دانشگاه در خط مقدم و کارکنان دانشگاه در پشت صحنه این راه قرار دارند .

رنجبر کریمی با توجه به اینکه یک استاد فقط یک معلم نیست بلکه یک مربی است تاکید کرد:اساتید بسیار تاثیر گذار هستند که اگر یک استاد سرشار از غرور ملی ، امید به آینده ،روحیه انقلابی باشد خروجی های دانشگاه برای جامعه موثر ترخواهند بود .

رضا رنجبر کریمی افزود:اگر یک استاد بخواهد به جایگاه واقعی خود را بیاندیشد هم نیاز به حمایت مادی و هم نیاز به حمایت معنوی دارد.آیا واقعا به همان اندازه که به هنر مندان و ورزشکاران بها میدهیم به دانشمندان بها میدهیم؟ بودجه دانشگاه ها یک معضل بسیار مهم است.

وی ادامه داد:آینده ی کشور را به دست اساتیدی میسپاریم که نمیتوانند هزینه های زندگیشان را تامین کنند وزارت علوم باید نگاه ویژه ای به این معضل داشته باشد .

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج)با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۰هزار سند علمی به نام جمهوری اسلامی ثبت شده است ،اظهار کرد:جای خوشحالی دارد که نام دانشمندان ایرانی در لیست دانشمندان برتر دنیا قرار دارد .

در آخر با توجه به اینکه هدفمند کردن تحقیقات بسیار مهم است،گفت:دانشگاه باید براساس یک برنامه مشخص کند که مشکلات جامعه را رفع کند .


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.