منو

مرقد شهیدسلیمانی در کرمان و ضرورت ایجاد مرکز فرهنگی بین‌المللی

استاندار کرمان تاکید کرد: شهردار جدید کرمان علاوه بر تلاش برای زیباسازی و توسعه شهرسازی باید در حوزه گلزار شهدای این شهر به واسطه مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اقدام به تاسیس یک مرکز بزرگ بین المللی مبتنی بر فرهنگ کند.

۰۸ آبان ۱۴۰۰

به گزارش ایستار به نقل از ایرنا، علی زینی‌وند صبح شنبه در آیین معارفه شهردار کرمان گفت: شهر کرمان با ذهن جهانیان از پایتخت مقاومت خیلی فاصله دارد لذا شورای اسلامی و شهردار جدید کار سختی در پیش دارند و باید در این راستا تلاش شود.

وی اظهارداشت: امروزه کرمان به واسطه مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی محل توجه دنیاست و آزادگان از سراسر دنیا به این شهر می آیند و می خواهند ببینند شهری که سردار سلیمانی در آن پرورش یافته چگونه است، شهید سلیمانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و دارای مکتب است از کجا پرورش یافته و کرمان باید در این چارچوب و قامت باشد.

استاندار کرمان گفت: تاسیس مرکز بزرگ فرهنگی بین المللی کار شهرداری است که باید در سطح ملی پیگیری شود؛ البته در این زمینه طراحی اولیه شکل گرفته و در حال انجام است نت در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در اطراف کرمان مرکز بین المللی فرهنگی اسلامی در دل پایتخت اسلامی شکل گیرد.

وی عنوان کرد: کرمان برای همه ساکنان آن باید شهری آرام باشد، به همین دلیل است که مقام معظم رهبری دستور فرمودند سیاست های کلی هویتی در راستای سه مولفه اسلامی، ایرانی و انقلابی تدوین شود زیرا به این معنی است که چتر جمهوری اسلامی بر سر همه مردم است.

استاندار کرمان با بیان اینکه حاکمیت سیاست های خود را با کارگزارانش اعمال می کند تصریح کرد: تمامی رفتارها باید ذیل منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلان کشور باشد.

شهر را باید با همه سلایق بسازیم

وی یادآور شد: باید شهر کرمان را با همه سلایق و گروه ها بسازیم که احساس تعلق برای همه ایجاد شود؛ نمادهای تمدنی آن بازسازی شود تا شهری زیبا داشته باشیم.همچنین ساخت و سازها و فعالیت های عمرانی باید کوتاه، قطعه قطعه و آن را در سطح جهانی سازی کرمان شروع کنیم و در این خصوص نباید مشکلی برای مردم پیش آید.

زینی وند در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ۷۰۰ کیلومتر لوله گذاری پروژه فاضلاب کرمان، ۵۰۰ لیتر آب را استحصال و بخشی از نیاز آب صنایع استان را رفع خواهد کرد؛ شرکت میدکو باید اجرای این پروژه را باتوجه به فصل سرما با مجوز محدود سرعت ببخشد که به نفع شورای اسلامی، شهرداری و وظیفه همه ماست که کار را سریعتر پیش ببریم.

وی ادامه داد: در این دوره باید با تعامل سازنده بین تمامی ارکان حاکمیتی ذیل رهنمودهای ولایت فقیه فعالیت کنیم که در این عرصه استانداری تمایل به همکاری دارد تا خلل و وقفه‌ای برای امور مردم ایجاد نشود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.