منو

استاندار کرمان: دستگاه‌ها برای نظارت فراگیر پای کار بیایند

استاندار کرمان گفت: هیچ کالایی در استان نباید کمیاب باشد، پیش‌بینی‌های لازم دیده و ذخایر استان تقویت شود، فراگیری در نظارت بر بازار همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

۱۰ آبان ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ، علی زینی‌وند صبح امروز در کارگروه تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای جبران کمبود مرغ در استان اظهار داشت: پشتیبانی امور دام و سازمان‌های جهاد‌ کشاورزی شمال و جنوب برای تامین مرغ منجمد مکاتبه داشته باشند.

وی با اشاره بیان اینکه در دیگر کالاهای اساسی از جمله برنج نیز تامین ذخایر استان پیگیری شود گفت: مصرف برنج خارجی بالا رفته و براساس سرانه مصرف جدید باید تقاضای کالا داده شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه درخواست تقاضای یارانه برای میوه شب عید شمال و جنوب استان داده شود افزود: هیچ کالایی در استان نباید کمیاب باشد، پیش‌بینی‌های لازم دیده و ذخایر استان تقویت شود، فراگیری در نظارت بر بازار همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

وی با اشاره به سامانه جامع تجارت به منظور رفع بسیاری از مسائل در حوزه تنظیم بازار گفت: توزیع کالاها باید براساس سرانه جمعیت بوده و فرمانداران کارگروه‌های شهرستانی را به صورت هفتگی تشکیل دهند.

زینی‌وند با بیان اینکه باید در کل استان شبکه گسترده تنظیم بازار اعمال شود و بعد از کرونا، مسائله‌ای مهمتر از تنظیم بازار و نظارت بر اقلام ضروری مردم نداریم افزود: تیم‌های نظارتی و تعزیراتی در بازار باید فعال باشند و نظارت‌های فیزیکی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه با ابلاغیه جدید، سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر کارگروه تنظیم بازار تعیین شده اظهار داشت: سازمان‌های جهاد کشاورزی شمال و جنوب و صنعت، معدن و تجارت جنوب استان تمام مسائل و پیشنهادات خود را در این قالب پیگیری و دنبال کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه به منظور هماهنگی بیشتر، کارگروه تنظیم بازار استان کرمان مشترک و یکپارچه است گفت: جلسات هفتگی تنظیم بازار استان هر 15 روز به مدیریت معاونت اقتصادی استانداری با حضور کلیه دستگاه‌ها و به ریاست استاندار تشکیل شود.

وی افزود: برای تقویت کارگروه و نقش جهاد کشاورزی در تنظیم کالاهای اساسی، شرکت بازرگانی دولتی، دامپزشکی، پشتیبانی امور دام، راهداری و دیگر دستگاه‌های ضروری به عنوان عضو مدعو در جلسه دعوت باشند.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به تاثیرگذاری حمل و نقل بر قیمت تمام شده کالاها اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار کشوری عموماً قیمت ثابتی را برای کالاها در سطح کشور تعیین می‌کنند در حالی که در استان گسترده‌ای مانند کرمان و فاصله زیاد بین شهرستان‌ها، حمل و نقل در قیمت تمام شده تاثیر زیادی دارد.

وی ادامه داد: پیشنهادی برای ستاد کشوری به منظور امکان کارگروه تنظیم بازار استان در افزایش و یا کاهش 15 درصدی قیمت‌ تعیین شده کالاها داریم.

عباس سعیدی مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه متوسط روزانه ورود مرغ به استان 27 تن و 300 کیلوگرم است گفت: در مجموع 100 روز گذشته 273 تن گوشت مرغ وارد استان کرمان شده است.

وی متوسط روزانه تولید مرغ استان را 103 تن و 350 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: در مجموع روزانه 130 تن و 650 کیلوگرم مرغ در شمال استان توزیع شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان از توزیع 350 تن مرغ منجمد طی 10 روز گذشته به دلیل تولید پایین استان خبر داد و افزود: از 15 آبان ماه مجدداً کاهش تولید مرغ را به دلیل حذف گله‌های مرغ مادر در سطح کشور و استان خواهیم داشت و حتما باید روزانه 50 تن مرغ منجمد توزیع کنیم.

وی حذف مرغداری‌های غیرمجاز را از دلایل کاهش تولید مرغ در کشور دانست و گفت: با توجه به کمبود به وجود آمده مجوز جوجه‌ریزی گونه مشخصی به این مرغداری‌ها داده شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در ارتباط با تامین میوه شب عید گفت: درخواست 700 تن سیب درختی و 1300 تن پرتقال برای شمال استان تنظیم شده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − شش =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.