منو

نخستین گروه گردشگران خارجی بعد از شیوع کرونا به کرمان آمدند

نخستین گروه گردشگران خارجی از کشور روسیه برای بازدید از جاذبه های گردشگری کرمان پس از شیوع کرونا وارد استان شدند.

۱۵ آبان ۱۴۰۰

به گزارش ایستار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان،فریدون فعالی با اشاره به اینکه نخستین گروه گردشگران خارجی از کشور روسیه برای بازدید از جاذبه های گردشگری کرمان پس از شیوع کرونا وارد این استان شدند،اذعان کرد:این گروه که شامل تورگردانان روس است از خردادماه در پی تفاهم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با آژانس فدرال گردشگری روسیه آماده سفر به کشورمان بودند و با لغو ممنوعیت صدور روادید شب پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تصریح کرد: گردشگران کشور روسیه برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و توریستی کرمان و با هدف تعمیق روابط فرهنگی و گردشگری میان دو کشور، کرمان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت: این گروه گردشگری در ابتدای ورود از باغ تاریخی شاهزاده ماهان بازدید کردند و امروز صبح بعد مشاهده طلوع خورشید از منطقه شهداد در اکوکمپ لوت مستقر شدند و بازدید از کلوت‌ها، نبکاها و آب انبار تاریخی حاج محمدتقی و همچنین برنامه موتوسواری سافاری را در برنامه سفر خود دارند.

وی با بیان اینکه حامی این فم‌تور، شرکت هواپیمایی ماهان است تاکید کرد: گروه گردشگری روس یک هفته در ایران اقامت دارند و  روز یکشنبه کرمان را به مقصد شیراز و اصفهان ترک کنند.

استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی را در بین استان های کشور دارد؛ ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چند هزار سال قدمت، باغ زیبای شاهزاده با ویژگی های منحصر به فرد معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم به ثبت جهانی رسیده است.

آثار طبیعی در شمال، جنوب و شرق استان کرمان بنا به جغرافیا و ویژگی های اقلیمی این مناطق هر کدام جذابیت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که می تواند هدف گردشگران داخلی و خارجی باشد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 3 =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.