منو

هویت سه شهید گمنام در استان کرمان و یک شهید کرمانی در شهرکرد شناسایی شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان از شناسایی هویت ۳۰ شهید گمنام در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد سه شهید گمنام مدفون در استان کرمان متعلق به اصفهان، کاشان و دزفول و یک شهید در اردل شهرکرد متعلق به استان کرمان و اعزامی از ارتش است.

۲۳ آبان ۱۴۰۰

به گزارش ایستار، سرهنگ محمود مهدوی فرد در نشست خبری با موضوع شناسایی هویت چهار شهید گمنام اظهار کرد: هویت های شناسایی شده مربوط به سه شهید از استان های دیگر و یک شهید از استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی شهدای گمنام از سال ۸۰ به بعد روند متفاوتی پیدا کرد و تشییع، تدفین و شناسایی سازماندهی و هماهنگی ها بیشتر شده، افزود: پس از تفحص شهید، قطعه ای از پیکر که در آزمایش دی ان ای بیشتر مورد استفاده است، در بانک اطلاعاتی ستاد معراج تهران نگهداری و از والدین شهدا هم بانک خونی دریافت می شود و آزمایش ها را مطابقت می دهند و اگر شهید گمنام شناسایی شد، از آن به بعد امور مربوطه در مجموعه بنیاد شهید دنبال می شود. اگر نه، در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

مهدوی فرد تصریح کرد: به تازگی هویت۳۰ شهید گمنام در سراسر کشور شناسایی شده که از این تعداد سه شهید گمنام مدفون در کرمان متعلق به اصفهان، کاشان و دزفول و یک شهید گمنام مدفون در اردل شهرکرد متعلق به استان کرمان و اعزامی از ارتش است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان درباره هویت سه شهید گمنام مدفون در استان کرمان گفت: سه شهید گمنام سال ۸۷ در دانشگاه ولی عصر رفسنجان تدفین شد که هویت شهید ” مهدی تحویلیان” فرزند غلامرضا و متولد سال ۴۲ در اصفهان شناسایی شده که نیروی ارتش بوده و در تک دشمن در سال ۶۷ و در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیده است.

وی گفت: شهید “محمد بدیعی” فرزند حبیب الله، متولد سال ۵۰ از کاشان که در سن ۱۷ سالگی در تک دشمن به شهادت رسیده، دیگر شهیدی است که سال ۹۵ به عنوان شهید گمنام در کنار یک شهید گمنام دیگر در زهکلوت از توابع رودبار جنوب دفن شده است.

مهدوی فرد بیان کرد: شهید سوم “عبدالکریم عبدال زاده” از دزفول است که سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه شرهانی در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسید و در سال ۹۵ در هنزا از توابع رابر در کنار یک شهید دیگر تدفین شد.

وی تصریح کرد: استقبال از خانواده این شهدا در مرکز استان کرمان و شهرهای محل تدفین شهید طی روزهای آینده انجام می شود و خانواده ها پس از سال ها فراق به فرزندشان می رسند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: اطلاع رسانی به خانواده شهیدِ کرمانی مدفون در شهرکرد که اعزامی از ارتش بوده نیز به زودی انجام می شود.

وی اعلام کرد: اسامی همه خانواده های شهدای جاویدالاثر استان برای دریافت بانک خون ایشان دریافت شده که این بانک اطلاعاتی تا پایان سال جاری در استان کامل و جهت شناسایی شهید، با آنچه از شهدای گمنام در بانک اطلاعاتی ستاد معراج است تطابق داده خواهد شد.

مهدوی فرد در پایان از تشییع پیکرهای تعدادی از شهدای گمنام تازه تفحص در هشت نقطه از استان کرمان همزمان با ایام فاطمیه و در روزهای نزدیک به دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و افزود: جزییات این مراسم در نشست دیگری اطلاع رسانی خواهد شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + پانزده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.