منو

۳۰۰۰ برنامه هفته بسیج در استان کرمان اجرا می‌شود

فرمانده سپاه استان کرمان گفت: حدود سه هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان کرمان اجرا می‌شود که از این تعداد ۷۶ برنامه محوری و شاخص است.

۲۵ آبان ۱۴۰۰

 به گزارش ایستار به نقل از تسنیم، سردار حسین معروفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به مناسبت هفته بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: بنیانگذار واقعی بسیج، پیامبر(ص) در مدینه النبی بود و توسط مولا علی(ع) توسعه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امروز در عصر احیای اسلام ناب هستیم و امام خمینی(ره) به خوبی بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد گفت: پایه بسیج مکتبی، انقلابی ولایی و عاشورایی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه بسیج یک نیروی نظامی نیست و یک تفکر و منطق عاشورایی است افزود: بسیج بن بست‌شکن است، انقلابی بوده و نگاه جامع الاطراف دارد؛ بسیج سیاسی است اما سیاسی‌کار نیست و سیاست بسیج بر پایه اصول نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه بسیج ولایت باور است و با میل ولی خود کار می‌کند گفت: بسیج ذوب در ولایت است و با معرفت به فرامین امام خود عمل می‌کند و خروجی بسیج، شهید سپهبد قاسم سلیمانی است که با میل امام خود کار می‌کرد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه بسیج صاحب اندیشه است و حاج قاسم به واسطه اندیشه‌اش زیبا شد بیان کرد: بسیج به واسطه زیبا دیدنش سد بلای مردم می‌شود، بسیج محاسبه‌گر نیست و محاسبه‌گری بر خلاف رویه بسیج است.

وی با بیان اینکه بسیج به منافع خود نگاه نمی‌کند و به منافع دین و مردم نگاه دارد افزود: بسیج فرصت طلب و جاه طلب نیست، نوکری مردم را فلسفه وجودی خود می‌داند و برای خدمت به دین و مردم مکان، زمان و لباس نمی‌شناسد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه بسیج در بحران‌ها در کنار مردم است و در سیل و زلزله و کرونا نمونه آن را دیدیم که چگونه بسیجیان از مردم دستگیری کردند گفت: تفکر بسیج سلاح دفاعی ما است و باعث شده دشمنان قسم خورده، جرات تجاوز به خاک ما را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه درب بسیج بر روی همه عاشقان انقلاب و عاشقان ایران اسلامی باز بوده و متعلق به همه مردم است ادامه داد: ما خروجی بسیج را معراج می‌دانیم نه ورودی آن را، زیرا بسیج کارخانه انسان‌سازی است و هر که در آن ورود کند حججی، جمالی، بادپا، الله‌دادی و حاج قاسم می‌شود؛ شهید می‌شود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه اقداماتی که در استان کرمان توسط بسیج انجام شده را رسالت خود می‌بینیم چرا که نمی‌توانیم از کنار مشکلات مردم بگذریم افزود: به صراحت می‌گوییم هر مسئول و فرمانده‌ای که از کنار مشکلات مردم به سادگی بگذرد انقلابی نیست، شعار ندهید.

وی با بیان اینکه اولویت اول بسیج در استان کرمان آبرسانی شرب و در مرحله بعد آب کشاورزی به مناطقی است که مشکل دارند گفت: خیرین و سپاه پای کار آمدند و تاکنون آبرسانی به حدود 300 روستا در برنامه است که 36 روستا در سال گذشته آبرسانی شده است و در هفته بسیج امسال 63 روستا، در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم 63 روستا و در روز پاسدار نیز 63 روستا به تعداد سال‌های عمر بابرکت شهید سلیمانی آبرسانی خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه آبرسانی به مردم این مناطق با روحیه جهادی انجام می‌شود اما بعضی‌ها مشکل آفرینی می‌کنند بیان کرد: بارها گفته‌ایم به دنبال جاه‌طلبی و وکیل شدن مردم نیستیم و فقط خدمت به مردم را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت دوم ما در بسیج، مسائل بهداشتی است و اشتغال اولویت سوم ما در بسیج است گفت: اشتغال خرد و خانگی را با جدیت در استان پیگیری می‌کنیم و ساخت مسکن برای محرومان اولویت چهارم بسیج در استان کرمان است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه به فرماندهان اعلام شده نیازمندترین افراد را در دورترین نقاط استان پیدا کرده و به او کمک کنید عنوان کرد: خدمات اجتماعی اولویت پنجم بسیج است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 مرکز واکسیناسیون کرونا در سطح استان راه‌اندازی شده و 520 هزار بسته کمک مؤمنانه و توزیع بسته معیشتی در استان انجام شده است گفت: آزادی زندانیان، ترک اعتیاد معتادان و به‌کارگیری آنها از خدمات اجتماعی بسیج است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی اولویت بسیج در استان کرمان است بیان کرد: مکتب حاج قاسم انسان‌ساز بوده و این مکتب مصونیت‌آور است.

وی با بیان اینکه سه هزار و 200 گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ساماندهی شده و هزار گروه جهادی ثبت و دارای شناسنامه هستند افزود: در یکسال گذشته 39 تعاونی اشتغالزا در استان کرمان توسط بسیج تاسیس شده و مردم مشارکت دارند.

سردار معروفی با عنوان اینکه 520 هزار بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شده و هزار و 800 باب واحد مسکونی ساخت، تکمیل و بازسازی شده است ادامه داد: 197 روستا تا پایان سالگرد حاج قاسم آبرسانی شده و 142 مدرسه در استان احیا و بازسازی شده است.

وی به ساخت 28 خانه عالم و 12 سوله ورزشی در استان اشاره کرد و افزود: 5 هزار و 560 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در مجموع در یک‌سال گذشته ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه 2 هزار و 800 سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد بین زوج‌های جوان نیازمند توزیع شده است گفت: امسال حدود سه هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در سطح استان کرمان اجرا می‌شود که از این تعداد 76 برنامه محوری و شاخص است.

وی با اشاره به اینکه 63 پروژه آبرسانی در هفته بسیج امسال افتتاح می‌شود افزود: حدود 70 نفر زندانی جرایم غیرعمد به‌مناسبت هفته بسیج از مرقد مطهر شهید سلیمانی آزاد شده و در هفته بسیج میز خدمت در روستاها و محلات شهر برگزار می‌شود تا مشکلات مردم احصا و پیگیری شود.

سردار معروفی با بیان اینکه طرح هر مسجد یک مشاوره در هفته بسیج در استان کرمان اجرایی می‌شود گفت: مشاوره ازدواج و زندگی زناشویی و مشاوره خانواده در مساجد باید به مردم داده شود تا از طلاق که آسیب‌های اجتماعی بزرگی دارد، جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 60 هزار بسیجی جبهه رفته داریم که در هفته بسیج از تعدادی از آنها سرکشی خواهد شد و از سال گذشته این برنامه آغاز شده است افزود: یادواره شهدای استان از جمله یادواره شهدای تیپ فاطمیون در اقصی نقاط استان به مناسبت هفته بسیج برگزار می‌شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هفت =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.