منو

آیین پایانی بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان برگزارشد

آیین پایانی بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال استان در سالن سینما آزادی شهر سرچشمه برگزار و از 30اثر برگزیده تقدیر شد .

۰۴ آذر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ،صبح امروز آیین پایانی بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان در سالن سینما آزادی شهر سرچشمه با حضور علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مهدوی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از مسئولین شهرستان رفسنجان برگزار شد .


روح الله ابوالهادی مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در آیین پایانی بیست یکمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان بیان کرد:نسل من نسلی بود که کتاب را به عنوان یار مهربان شناخت و دانش آموزان در انشاء ها علم را بهتر از ثروت میدانستند و کتاب در همه جا با  آنهاهمراه بود.

وی ادامه داد:اخیرا در شهر سرچشمه به این شعار رسیدیم که «کتاب سرچشمه دانایی»است.

روح الله ابوالهادی با توجه به اینکه در حاضر ناشران مطرح و معروف بخاطر شرایط اقتصادی هر نوع کتابی را چاپ میکنند ،اذعان کرد: تشخیص کتاب خوب و بد با چاپ کتاب های زیاد در عناوین مختلف برای علاقه مندان کتاب بسیار سخت شده است که در این شرایط برگزاری چنین رویدادی میتواند ارزیابی خوبی برای کتاب خوب و بد باشد.

مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تاکید کرد:استفاده از کتاب به عنوان یک سناریو برای ساخت پادکست و کلیپ هویت مستقل و تاثیر گذاری کتاب را ازبین میبرد که این کار پسندیده نیست .

وی افزود: با وجود اتکای افراد جامعه به فضای مجازی چگونه یک کتاب خوب با هویت مستقل باید دیده شود؟ نمیدانم این فرصت جدید یک تهدید یا یک فرصت است .


در ادامه آیین محمد رضا علیزاده ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به شعار هفته کتاب و کتابخوانی «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» اظهار کرد:یکی از رویداد هایی که میتوانند به صورت تخصصی کتاب خوب را معرفی کند  رویداد جایزه کتاب سال استان کرمان است .خداوند را شاکریم در شرایط درگیری با ویروس کرونا شاهد برگزاری این رویداد فاخر فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی با همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هستیم .

علیزاده با اشاره به اینکه رویدادجایزه کتاب سال استان کرمان با اهداف مختلفی از سال ۱۳۷۳با ارسال ۲۲کتاب به دبیرخانه جایزه کتاب سال آغاز شد ،بیان کرد:در دوره بیست و یکم جایزه کتاب سال ۷۰۰کتاب به دبیر خانه ارسال شد که در نهایت با داوری متخصصان حوزه کتاب  از۳۰ کتاب برگزیده تقدیر  خواهد شد.

وی گفت:یکی از اهداف رویداد جایزه کتاب سال توسعه فرهنگ مکتوب و ارتقاء کیفی و کمی چاپی همه کسانی که در حوزه کتاب متعهدانه در تلاش هستند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با توجه به اینکه یکی دیگر از اهداف این رویداد ارزیابی فرهنگ مکتوب استان کرمان است بیان کرد: در بیست و یکمین رویداد جایزه کتاب سال استان کرمان کتاب های چاپ سال ۱۳۹۶و ۱۳۹۷ ارزیابی شدند که استان کرمان در این رویداد در سطح کشور پیشرو است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان جز ۱۰ استان اول کشور در صدور مجوز و چاپ کتاب جز پنج استان برتر در حوزه ارزیابی کتاب است،تصریح کرد: با گسترش برگزاری برنامه هایی از جمله نمایشگاه های کتاب، جشنواره های روستایی و عشایری حوزه کتاب، باشگاه ها کتابخوانی، پایتختی کتاب و جایزه کتاب سال عموم مردم و برخی از فرهیختگان حوزه کتاب و نشر از این برنامه ها بهره مند می شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه رفسنجان شهر خلاق در حوزه کتاب و کتابخوانی است، تاکید کرد: رفسنجان از میان 192 شهر شرکت کننده در انتخاب کتاب سال جزو پنج شهر برتر قرار گرفته است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شش =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.