منو

تلاش نماینده و مرحمتی مس

۳۰میلیارد تومانی که مجتمع سرچشمه رفسنجان به پروژه جاده نوق داده است هزینه ۶کیلومتر آسفالت این محور می شود و تا تکمیل آن 320 میلیارد تومان دیگر نیازمند اعتبار است.

۱۱ آذر ۱۴۰۰

 

تارنمای خبری ایستار/ یگانه شجاعی: با گذشت بیست سال از شروع پروژه دو بانده شدن محور رفسنجان _نوق این پروژه به خاطر کمبود بودجه بلاتکلیف است و در سطح استان از این جاده به عنوان جاده مرگ بار یاد میکنند که در این محور تصادفات مرگبار بسیاری رخ می دهد و بسیاری از خانواده های این مناطق را سیاه پوش میکند.

دو هفته گذشته بود که با درگذشت یک سرباز نیروی انتظامی در محور نوق، این تعیین تکلیف این جاده مجددا سر زبان ها افتاد. و مسئولین از کمبود اعتبار برای تکمیل این جاده سخن به میان آوردند. رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان بیان کرد:اعتبارات توسعه راه های کویری محدود هستند و کفاف هزینه های آسفالت محور رفسنجان_نوق را نمیدهند نماینده فعلی رفسنجان پی گیری هایی در زمینه این محور انجام داده اما تاکنون هیچ اقدامی عملی نشده است. وی اظهار کرده است در شرایط فعلی هزینه های روسازی و زیر سازی هر کیلومتر آسفالت نزدیک به پنج میلیارد تومان است که مقدار گزافی است که با اعتبارات کنونی فکر این را نمیتوانیم بکنیم که این محور به این زودی ها تمام شود. این در حالی است که هفتاد کیلومتر از آسفالت محور رفسنجان نوق باقی مانده است که حدودا ۳۵۰میلیارد تومان بودجه نیاز دارد تا این پروژه بعد گذشت دو دهه به سرانجام برسد.

اما حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته رفسنجان با یادآوری مسئله جاده نوق از پای کار آمدن مجموعه مس برای روند اجرایی این جاده خبر داد و اظهار کرد با پیگیری هایی که توسط فرماندار و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی انجام شد، مجتمع مس سرچشمه رفسنجان درجهت دوبانده شدن محور رفسنجان به نوق به عنوان دومین محور حادثه خیز استان کرمان ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده و قرار است ۱۵ کیلومتر از این جاده در راستای کاهش حوادث ترافیکی و تلفات ناشی از تصادفات دو بانده شود.

طبق گفته ی رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان هزینه زیر سازی و روسازی هر کیلومتر آسفالت نزدیک به ۵میلیارد تومان است که ۳۰میلیارد تومانی که مجتمع سرچشمه رفسنجان به این جاده اختصاص داده است هزینه ۶کیلومتر آسفالت این محور می شود و تا تکمیل آن 320 میلیارد تومان دیگر نیازمند اعتبار است و در واقع تلاش بالای نماینده مردم در مجلس و مبلغ مرحمتی مس تنها رفع تکلیف و سوژه ای تبلیغاتی است.

این در حالی است که با پی گیری های نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، شرکت ملی صنایع مس ایران ۶۰۰میلیارد تومان برای جاده رابر_کرمان اختصاص داده است، اما برای دومین جاده مرگبار استان که در حوزه شهرستانی است و بیشترین آلایندگی و مضرات زیست محیطی نصیب مردم رفسنجان می شود، حتی به میزان نصف اعتبار جاده رابر اختصاص داده نمی شود. از نماینده مردم رفسنجان، فرمانداری و شرکت مس باید پرسید: 600 میلیارد کجا و 30 میلیارد کجا؟

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.