منو

راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری رفسنجان

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان گفت:در جهت مبارزه با فساد تا پایان سال جاری سامانه شفافیت شهرداری رفسنجان راه اندازی خواهد شد.

۱۴ آذر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار،مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بیان کرد:رسانه ها چشم و گوش مردم هستند که از آنها در خواست دارم در زمینه مطالبه گری و دفاع از حق مردم به شهرداری رفسنجان کمک کنند.

وی با تاکید بر اجرای معماری و شهر سازی ایرانی و اسلامی در جهت آرامش شهروندان افزود:باید سرانه محلات رفسنجان را به خوبی درجهت ایجاد اماکن ورزشی ،آموزشی ،مذهبی ،درمانی و رفاهی مدیریت کنیم زیرا مدیریت سرانه های محلات در آرامش شهروندان تاثیر گذار خواهد بود .

شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه اقدامات لازم درجهت راه اندازی سامانه شفافیت تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام شده است ،تاکید کرد:یکی از اقدامات مهم در جهت مبارزه با فساد الکترونیکی کردن خدمات شهرداری از جمله؛صدور پروانه است .

وی افزود:۶۰درصد املاک در سامانه شفافیت ثبت شدند که در کمترین زمان به شهروندان خدمات ارائه شود و همچنین در ماه های آینده املاک اداره اوقاف هم به سامانه افزوده خواهد شد که پاسکاری بین ادارات حذف شود.

مجید کهنوجی با اشاره به اینکه شورای پنجم شهرداری را با ۸۹میلیارد تومان به شورای ششم تحویل دادند، تصریح کرد:شهردار و شورای پنجم در ابتدای سال ۶۳پروژه با اعتبار ۱۶۰میلیارد تومان را برای سال ۱۴۰۰برنامه ریزی کردند  البته اگر من بودم بیشتر بر روی محلات اطراف شهر و محروم کار میکردم و با توجه به این وضعیت تا پایان سال ۱۴۰۰منفی هستیم.

وی با اشاره به اینکه شورای پنجم  در ۲۰روز پایانی با پیمانکارها قرارداد بستن که شهردار جدید با پروژه های جدید وارد میدان شود ،تاکید کرد:پروژه صد چشمه بخاطر نداشتن مجوز از اداره آب منقطه ای برای ساماندهی رودخانه متوقف شده است که اگر انجام میشد دادستانی جلوی پروژه را میگرفت .

وی ادامه داد داد:پروژه خیابان انقلاب هم به علت نداشتن محاسبات لازم برای بودجه و مجوز از اداره برق انجام نشد که در حال حاضر پیگیر اخذ مجوز برای این دو پروژه  هستیم .

شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه طبق قانون باید سهم شهرداری از زمین های تفکیک شده به مزایده گذاشته شود و سپس به فروش برسد ،اذعان کرد:در دوره ی قبل  ۱۳هزار و ۳۰۰ قصب زمین تفکیک شده به صورت پنهانی با قیمت گذاری واحد املاک شهرداری به فروش رفته است.

وی گفت: در جهت مبارزه با فساد تفکیک زمین از طریق سامانه الکترونیک انجام خواهد شد و از طریق همان سامانه زمین های تفکیک شده به مزایده گذاشته خواهد شد .

کهنوجی ادامه داد: ما زیر بار تفکیک زمین به صورت ریالی نخواهیم رفت و به جرئت میگویم در ۷۰درصد موارد دست دلالان از شهرداری قطع شده است.

وی تاکید کرد:در دوره قبل تغییر کاربری زمین باغات بدون توجه به کمیسیون ماده ۵انجام میشد که من در حال حاضر سرگرم جمع آوری تخلفات گروه قبلی هستم چرا کسی جوابگو تخلفات نیست؟چرا از مردم تعهد گرفتید حق اعتراض ندارند؟

شهردار رفسنجان تاکید کرد:از سازمان بازرسی میخواهم برای ایجاد امید بین مردم با متخلفان برخورد کنند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.