منو

فاجعه سونگون

صحبت های بدور از ادب و زیاده خواهانه مسعود پزشکیان نماینده تبریز اما پرده از سناریوی گستاخانه ای برداشت که گواهی میداد ،مسئولان آذربایجان می خواهند با سهم اندک معدن سونگون در سبد در آمدی شرکت مس،آش را با جاش تصاحب کنند.

۱۵ آذر ۱۴۰۰

 

تارنمای خبری ایستار/ ماجرای های فاجعه بار مجتمع مس سونگون ،حواشی و زیاده خواهی مسئولین آذربایجان شرقی انگار تمامی ندارد. معدن و مجتمع مس سونگون،که بر اساس گزارشات متعدد ذخیره قابل استحصال و درآمد زایی بسیار کمتری در مقایسه با سایر حوزه‌های در حال بهره برداری شرکت مس دارد، امروز اما با طمع ورزی و زیاده خواهی گروهی در منطقه آذربایجان شرقی در حال تبدیل شدن به چاه ویلی است که دیر نباشد که شرکت مس را ببلعد.

سرمایه گذاری عجیب و قریب چند هزار میلیاردی در سونگون در حالیکه که به گفته همه صاحب نظران مستقل حوزه معدن، با توجه به ذخیره و عیار واقعه‌ای معدن سونگون آن را توجیه ناپذیر می دانند و به واقع آتش زدن سرمایه شرکت مس و ایجاد تعهد استخدامی ۳۰ ساله برای کارکنانی است که هیچ آورده اقتصادی برای صنعت مس نخواهند داشت.

صحبت های بدور از ادب و زیاده خواهانه مسعود پزشکیان نماینده تبریز اما پرده از سناریوی گستاخانه برداشت که گواهی میداد ،مسعولان آذربایجان می خواهد با سهم اندک معدن سونگون در سبد در آمدی شرکت مس،آش را با جاش تصاحب کنند. یعنی با سهم درآمدی ۱۰ درصد مدعی ۱۰۰ درصدی باشد.

همه این فجایع در حالی اتفاق می افتد که در استان کرمان به عنوان خانه حقیقی صنعت مس، مابین مسئولین به ویژه نمایندگان آن رقابت و لجاجتی سوال برانگیز بر قرار است. این رقابت پر ضرر در کنار کم تجربگی و حاشیه سازی روزانه برخی از نمایندگان میدان صنعت مس را چنان در اختیار مدعیان آذری قرارداده که در اقدامی شوکه کننده بدنبال حمایت مالی شرکت مس از تیمی چون تراکتورسازی تبریز هستند.

این رویه خطرناک بدون تردید اگر با اقدامی عاجل هماهنگ و دندان شکن از سمت مسئولین استان کرمان همراه نشود تا حذف کامل حق استان کرمان از حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی صنعت مس ادامه خواهد داشت.

نصیحت ما به مسئولین استان و علی الخصوص نماینده مردم رفسنجان و انار این است که، به جای حاشیه آفرینی های روزانه و جدل های بی حاصل در برابر این نیات شوم و زیاده خواهانه به ایستید که دیر نباشد که مهمان سفره را از زیر پایه صاحب خانه در آورد.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.