منو

عمان شریک تجاری خوبی برای کرمان است/ ظرفیت بالای استان در حوزه توریسم گردشگری و درمانی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: عمان دارای اقتصاد با ثبات است و استان البریمی می‌تواند شریک تجاری خوبی برای استان کرمان باشد.

۰۲ دی ۱۴۰۰

به گزارش ایستار به نقل از فارس ، پیش از ظهر امروز همایش توسعه روابط تجاری استان کرمان و عمان در حالی در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد که مسؤولان ایرانی و عمانی بر افزایش روابط بین دو کشور و استان‌های کرمان و البریمی تاکید کردند.

البریمی عمان شریک تجاری خوبی برای کرمان است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در سخنانی اظهار داشت: کرمان سرزمین شگفتی‌ها در بخش‌های مختلف است و در راستای توسعه بازار و برون‌گرا کردن بازار نیاز به بازارهای بزرگ دارد.

سیدمهدی طبیب‌زاده ادامه داد: استراتژی اتاق بازرگانی استان کرمان این است از طریق کشورهایی که روابط تجاری خوبی با دیگر کشورها دارند وارد عرصه تجارت شود.

وی بیان داشت: عمان سال‌های سال است که رابطه خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد و به همین دلیل برای انجام کارهای تجاری انتخاب شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اضافه کرد: عمان دارای اقتصاد با ثبات است و می‌تواند شریک تجاری خوبی برای استان کرمان باشد.

طبیب‌زاده یادآور شد: استان البریمی عمان نیز شرایط خاص و ویژه‌ای را برای ورود استان کرمان به آفریقا دارد و این استان در نزدیکی بنادر مهم امارات، ارمنستان و کشورهای آفریقایی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه البریمی یک استان در حال توسعه است و می‌توانیم فعالیت های مشترک فراوانی با این استان داشته باشیم، ابراز داشت: صادرات کالاهای تولیدی کرمان به البریمی یکی از اهداف ماست.

طبیب‌زاده ادامه داد: نیاز داریم زنجیره تولید با ارزش افزوده در کشورهای هدف ایجاد کنیم و با توجه به اینکه مرکز بزرگ فرآوری موادغذایی در استان البریمی احداث می‌شود، استان کرمان می‌تواند در این پروژه برای سرمایه‌گذاری مشترک حضور داشته باشد.

چاره‌ای به‌غیر از تکیه بر تجارت نداریم

وی با اشاره به اینکه البریمی می‌تواند مرکز فرآوری موادمعدنی و سنگ‌های تزیینی باشد، تصریح کرد: کرمان به دلیل تنوع معادن سنگ‌های تزیینی می‌تواند یک پایه اساسی برای مشارکت در فرآوری سنگ‌های تزیینی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: زنجیره معدن در استان کرمان ایجاد شده است و عمان نیز اخیرا به معدن توجه کرده است و می‌تواند روی همکاری کرمان در این بخش حساب کند و بخش معدن می‌تواند زمینه همکاری خوبی را داشته باشد.

طبیب‌زاده عنوان کرد: ظرفیت‌های فراوان توریسم درمانی در استان کرمان با وجود بیمارستان‌های مجهز و کادر درمان عالی می‌تواند زمینه را برای حضور عمانی‌ها در این خطه فراهم کند.

وی متذکر شد: چاره‌ای به‌غیر از تکیه بر تجارت نداریم و اگر اقتصاد ما صادرات‌محور شد، می‌توانیم، ادعا کنیم از نعمت‌های خدادادی به‌درستی استفاده می‌کنیم.

برای تحکیم روابط ایران و عمان به کرمان سفر کردیم

در همین حال رئیس اتاق بازرگانی استان البریمی عمان در سخنانی اظهار داشت: سفر هیئت تجاری عمان به کرمان برای تحکیم روابط بین دو کشور ایران و عمان و تبادل‌نظر در زمینه‌های تجاری و اقتصادی در امور مختلف صنعت، توریستی، اداری و تجاری است.

ظاهر الکعبی ادامه داد: معتقدیم شباهت‌های زیادی بین استان البریمی و استان کرمان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به ظرفیت‌های توریستی و کشاورزی اشاره کرد.

وی یادآور شد: کشاورزی در البریمی از مهمترین فعالیت‌ها در این استان است و استان البریمی در نزدیکی دو بندر بزرگ خاورمیانه قرار دارد و می‌توانیم این وجه تمایز را برای صادرات تولیدات استان کرمان بعد از ارزش افزوده داشته باشیم.

الکعبی عنوان کرد: ایرانی‌ها می‌توانند محصولات خود را در منطقه البریمی بیاورند و این تولیدات با عنوان تولیدات عمانی باشد و ما هر کاری برای آسان‌سازی کارها و حمایت از تجار و راه‌اندازی تولید در عمان انجام می‌دهیم و از اتاق بازرگانی و سرمایه‌گذاری در امور اقتصادی و توریستی عمان دعوت می‌کنیم.

عمانی‌ها می‌توانند در کرمان از توریسم گردشگری و توریسم درمانی بهره ببرند

استاندار کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: عمان برای ایران یک کشور دوست و برادر با علایق مشترک عمیق تاریخی در دوره‌های مختلف بوده است.

علی زینی‌وند ادامه داد: محصولات خاص و خارج از فصل و مورد علاقه کشورهای مختلف دنیا در استان کرمان داریم و معادن و فرآوری محصولات معدنی از دیگر ظرفیت‌های استان کرمان برای همکاری مشترک با عمان است.

وی اضافه کرد: دانش معدنی بسیار خوبی در استان کرمان داریم بنابراین آمادگی برای حضور سرمایه‌گذاران عمانی در کرمان و همچنین انتقال دانش و توانمندی خود به عمان را داریم.

استاندار کرمان با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی در این خطه ابراز داشت: آمادگی داریم، کشاورزی قراردادی با کشورهای عمان و یا بازارهای مرتبط با این کشور را انجام دهیم.

زینی‌وند افزود: توریسم گردشگری و توریسم درمانی از دیگر ظرفیت‌های استان کرمان است و قدرت پزشکی بالایی داریم و می‌توانیم شهرهای پزشکی مجهز و پیشرفته را ایجاد کنیم.

وی از اتاق بازرگانی استان کرمان به عنوان یکی از اتاق‌های برجسته کشور نام برد و تصریح کرد: هر توافقی با اتاق کرمان انجام شود مورد قبول و حمایت دولت است.

زینی‌وند بیان داشت: ما همچنین می‌توانیم بعضی از محصولات مورد نیاز عمان را توسط استان کرمان در عمان تولید کنیم تا آنها را به بازارهای هدف صادر کنند.

 


برچسب ها:

یک پاسخ به “عمان شریک تجاری خوبی برای کرمان است/ ظرفیت بالای استان در حوزه توریسم گردشگری و درمانی”

  1. علیرضا م گفت:

    یعنی کی دیگه میاد کرمان برای درمان پزشکی خدا داند خود کرمانی ها میروند یزد و تهران و مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − ده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.