منو

امام جمعه رفسنجان: مقاوم سازی در ساخت و ساز ابنیه مد نظر قرار گیرد

امام جمعه رفسنجان با اشاره به وقوع زلزله بم در سال ۱۳۸۲ که ۳۰ درصد از مردم این شهر به دلیل ایمن نبودن ساختمان ها جان خود را از دست دادند توصیه کرد: مردم در ساخت ابنیه، مقاوم سازی را یک اصل بدانند تا در برابر حوادث طبیعی در امان باشند.

۰۳ دی ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ،حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه امروز رفسنجان بیان کرد: پنجم دی سالروز زلزله بم در سال ۱۳۸۲ بود و روز  ایمنی و کاهش اثرات و بلایای طبیعی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار دلها ادامه داد: ایمان به خدا و به امامین، تقوا، اعتقاد و نماز، روزه موجب بزرگ شدن سپهبد شهید سلیمانی شد و در کنار آن یکی از جلوه های جمیل رفتاری، گفتاری و کرداری سردار، مسئله مردم و دفاع از آنها بود.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: سپهبد شهید سلیمانی همواره می گفت ما باید بر دست و پای ملّت ایران که در دوران دفاع مقدس برای نابودی توطئه های دشمن سربازان را یاری کردند بوسه بزنیم؛ زیرا این ملت سرفراز است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وجه های همت شهید سلیمانی توجه به مردم بود و مردم هم در جریان شهادت وی سنگ تمام گذاشتند و در تشییع پیکرش قیامت به پا کردند.

امام جمعه رفسنجان ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) بیان کرد: ۱۲۴ هزار پیغمبر داریم و حضرت عیسی (ع) پیامبری است که ولادت و تکلمش اعجاز و ادامه زندگی اش معجزه بود و وصایا و عقایدش را حول محور هدایت بشریت به سمت خدا اعلام می کرد.

وی گفت: مسیحی ها عملکرد خود را با آئین حضرت مسیح مقایسه کنند آیا در آئین این پیامبر ترور، محاصره اقتصادی، لشکرکشی به کشورها و ایجاد تنگناهای اقتصادی برای مردم و غیره وجود دارد؟

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: رزمایش پیامبر (ص) در مناطق جنوبی کشور برای آمادگی و تمرین های نیروهای نظامی در حال اجرا و ابراز قدرتی برای اسرائیل است که اگر دست از پا خطا کند نابود خواهد شد.

امام جمعه رفسنجان افزود: اخیرا وزیر امورخارجه به عربستان سفر کرده بود و ولیعهد عربستان به وی گفته بود که به ایران حمله کن و ما همه هزینه ها را متقبل می شویم در جواب شنیده بود که چرا احمقانه فکر می کنید و ما نتوانستیم علیرغم تجهیزات و نیرو نظامی بر یمن پیروز شویم.

وی به سالروز ۹ دی اشاره و بیان کرد: مردم در ۹ دی یوم الله و حماسه بزرگی را آفریدند روز تجلی وحدت ملّت ایران حول محور ولایت در تاریخ ایران ثبت شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.