منو

معاون پارلمانی رئیس جمهور :برای اتمام پروژه های نیمه تمام کشور به سوی خیرین دست دراز میکنیم

سید محمد حسینی با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه های گذشته با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد رها شده‌اند و در شهر کرمان مجموعه ای از تالار های فرهنگی که در دولت قبلی امکان تکمیل و افتتاح آن بوده است تکمیل نشده اند، تاکید کرد: هم اکنون شرایط دولت بسیار سخت است دست به سوی خیرین دراز میکنیم که به میدان بیایند و یک گوشه از کار را بدست بگیرند و پروژه های نیمه تمام کامل و سرمایه های کشور به نتیجه برسند .

۱۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش ایستار، حجت الاسلام رضا حدادی نماینده اداره اوقاف شهرستان رفسنجان در آیین تجلیل از واقفان و خیرین شهرستان در دانشگاه ازاد اسلامی بیان کرد:۸۰در صد از اراضی شهرستان رفسنجان وقف هستند که ۸۵درصد از اراضی وقف شده وقف سید الشهدا هستند .

وی ادامه داد:از ۲۱۸امامزاده موجود در استان کرمان هشت امام زاده در شهرستان رفسنجان واقع شده است که حقیقتا مورد توجه مردم رفسنجان قرار گرفته اند .

حجت الاسلام حدادی بیان کرد:در حوزه شهرستان رفسنجان ۴۰۰موقوفه در آمد زا داریم که در آمد آن به نفع مردم تمام میشود که این موقوفات بیشتر باغات پسته هستند که گریبان گیر خشک سالی و کم آبی شدند از مسئولین خواهش میکنم شرایط انتقال آب خلیج به رفسنجان را فراهم کنند که موقوفات رفسنجان آسیب نبینند .

نماینده اداره اوقاف رفسنجان اظهار کرد:خانه حاج آقا علی یکی دیگر از موقوفات شهرستان رفسنجان است که راه های مواصلاتی که به این خانه ختم شود وجود ندارد . در دولت های گذشته به حوزه علمیه تاج آباد رفسنجان رسیدگی های لازم انجام نشده که این مکان تاریخی به خرابه تبدیل شده است در خواست میکنم که توجه ویژه ای به این مکان تاریخی شود .

در ادامه این آیین سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد:مردم کشور ایران از گذشته روحیه ی کمک کردن را داشته اند که در شهرستان رفسنجان هم افراد متعهد کار های عام منفعه ای در حوزه های در مانی ،آموزشی و بهداشتی انجام داده اند .

وی افزود :افرادی در دنیا و آخرت سعادتمند هستند که اهل فضل و بخشش باشند و انسان های دیگر را بر خود مقدم بدانند .

حسینی بیان کرد:رفسنجانی ها از ایام قدیم احساس مسئولیت و تعهد داشتند و در تمام نقاطی که سیل و زلزله رخ میداد حضور پیدا میکردند  . در دوران دفاع مقدس حمایت های گسترده ای انجام میدادند و همچنین کامیون کامیون وسایل به جبهه ها ارسال میکردند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه های گذشته با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد رها شده‌اند و در شهر کرمان مجموعه ای از تالار های فرهنگی که در دولت قبلی امکان تکمیل و افتتاح آن بوده است تکمیل نشده اند، تاکید کرد: هم اکنون شرایط دولت بسیار سخت است دست به سوی خیرین دراز میکنیم که به میدان بیایند و یک گوشه از کار را بدست بگیرند و پروژه های نیمه تمام کامل و سرمایه های کشور به نتیجه برسند .

حسینی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت اعضای دولت در زمینه پرداخت حقوق پرسنل با مشکل مواجه بودند ، گفت : در حال حاضر دولت هر ماه ۱۰هزار میلیارد تومان سر رسید بدهی ها و اوراق مشارکت( اصل و سود) را میپردازد و همچنین تعهدات دقیقه نود دولت قبل را بر دوش میکشد .

وی افزود: در چند ماه اخیر در حوزه سلامت رئیس جمهور با فعال کردن وزارت خارجه و تماس با رئیس جمهور های کشورهای مختلف واردات واکسن را انجام داد.در اسفند ماه امسال فروش نفت به میزان قبل از تحریم ها خواهد رسید و کارهای کشور در حال رونق گرفتن‌ هستند.

مرتضی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:در کشور ایران کمک های خیرین شهرستان رفسنجان بی سابقه است که این گویا داشتن مردمی خاص ،بخشنده ومذهبی است .

وی در آخر با اشاره به اینکه خلوص در انجام کار خیر مهم است ، ادامه داد:کار خیر خوب است اما کاری که ماندگار باشد  بهتراست .

در پایان این آیین از مرکز مطالعات راهبردی امور خیریه و وقف رونمایی شد.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.