منو

امور نوآوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با پارک علم و فناوری یزد تفاهم‌نامه امضا کرد

تفاهم‌نامه همکاری بین امور نوآوری و کسب‌وکار نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و پارک علم و فناوری استان یزد به امضا رسید.

۲۲ دی ۱۴۰۰

 

به گزارش ایستار ، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین امور نوآوری و کسب‌وکار نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و پارک علم و فناوری استان یزد، سه‌شنبه 21 دی‌ماه در محل مرکز نوآوری شهید ستاری برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه، گفت: یکی از خدمات مهم پارک‌های علم و فناوری، شبکه‌سازی و ارتباط با سایر حوزه‌های علم و فناوری در استان و کشور و تشکيل میز ارتباط با صنایع بزرگ کشور است.

دکتر محمدمهدی لطفی ادامه داد: صنایع بزرگ کشور به قطعات و خدماتی نیاز دارند که البته در شرایط تحریم، واردات قطعات موردنیاز با مشکل مواجه است؛ بنابراین، برای این‌که این قطعات در داخل به تولید برسد و از بیگانگان بی‌نیاز شویم، بايد بخش‌های فکری و ایده‌پردازي را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان به‌کار گرفت تا گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

لطفی افزود: بر همین اساس، طی دوماه گذشته در بازدیدهای متقابل مجموعه پارک علم و فناوری یزد و مجتمع مس سرچشمه، برآن شدیم تا يک تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف اعم از کشاورزی، معدن، انرژی و آب منعقد شود.

وی ادامه داد: بازدید از معادن مس، برگزاري رویدادها، اعلام نیازهای فناورانه حوزه مس و شرکت‌های مختلف پارک علم‌ و فناوری یزد و نیز پذیرش تیم‌‌ها به صورت‌ مشترک‌، از زمینه‌های این توافق است.

لطفی بیان کرد: یک‌سری از تیم‌ها در یزد نیاز دارند تا با استفاده از ظرفیت‌‌های رفسنجان‌ حمایت شوند، و همچنين برای رفع برخي مشکلات در رفسنحان، نیاز است‌ از ظرفيت پارک علم‌ و فناوری یزد استفاده شود؛ که شورای راهبردی با حضور نمایندگان‌ دوطرف تشکیل و درباره نحوه‌ و زمینه همکاری‌های لازم‌، تصمیمات‌ موثری گرفته خواهد شد.

مدیر امور نوآوری و کسب‌وکار نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: طي بازديدي که از پارک علم و فناوری استان يزد داشتيم، پيشنهاد داديم مسئولان این پارک از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بازدید کنند.

دکتر سیدمحمدرضا جندقی ادامه داد: امروز این بازدید انجام شد و رئیس پارک علم و فناوری استان یزد و تیم همراه از معدن سرچشمه، تعمیرگاه معدن، تغلیظ، آسیاب‌ها، پروژه فلوتاسیون، امور ذوب و تکنولوژی فلش، امور پالایشگاه و همچنین امور آموزش بازدید کردند.

وی بيان کرد: در همين راستا، تصمیم گرفتیم تفاهم‌نامه‌ای نوشته شود تا براساس آن، برخي چالش‌های صنعت مس، مشکلات کم‌آبی در منطقه رفسنجان و چالش‌های بخش کشاورزی و… به‌عنوان زمینه‌های همکاری دوطرفه تعريف شود.

مدیر امور نوآوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه، همکاری تنگاتنگی در زمينه تبادل اطلاعات و فناوری با استان یزد داشته باشیم.

جندقی افزود: تصمیم داریم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف، ازجمله در بحث هوشمندسازی معدن استفاده کرده و آنچه را که در اين زمينه لیاقت مس سرچشمه است، محقق کنیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.