منو

فرماندار رفسنجان بیان کرد:چهره تاریخی بازار رفسنجان باید حفظ شود

فرماندار رفسنجان صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بازار رفسنجان گفت: چهره تاریخی بازار رفسنجان باید حفظ شود.

۲۵ دی ۱۴۰۰

به گزارش ایستار، علی اکبر پورمحمدی افزود: بازار رفسنجان یکی از بناهای قدیمی و ماندگار شهرستان است که متاسفانه با دست کاری در دیوار های داخل و بیرونی آن ، در حال از بین رفتن است.

وی در ادامه از کسبه و بازاریان ساکن در بازار خواست ، در حفظ و نگهداری فضای تاریخی بازار همکاری کنند و از میراث فرهنگی و گردشگری نیز خواست ، مانع دستکاری ، تخریب و برهم زدن بنای فعلی بازار شود.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه فضای تاریخی بازار باید حفظ شود ، اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد مشکلات بازار اعم از ( کف سازی ، بهسازی سقف ها و دیواره ها ) تا ۴۰ روز آینده بررسی و با کمک بازاریان ، میراث فرهنگی و گردشگری، ادارات آب و برق و مخابرات تا ۳ ماه آینده برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملل، شهر رفسنجان را شهر گردشگری معرفی نموده است ، افزود: رونق بازار به دست خود بازاریان است و آنها باید با همفکری و تلاش مضاعف در حفظ این میراث ماندگار کوشا باشند.

در این جلسه همچنین شهردار رفسنجان به بهسازی و طراحی خیابان انقلاب اشاره کرد و گفت: از فروردین ۱۴۰۱ عملیات بهسازی این خیابان با طراحی جدید آغاز خواهد شد.

مجید کهنوجی افزود: ۱۰۰ درصد عملیات کف سازی بازار رفسنجان ، ۵۰ درصد دیواره ها و سقف توسط شهرداری و با همکاری کسبه بازار انجام خواهد.

وی ترمیم و فضای تاریخی بازار را از اولویت های شهرداری بیان و خاطرنشان کرد: شهرداری برنامه های بسیار خوبی برای خود بازار و خیابان های اطراف آن در دستور کار قرار داده است.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.