منو

رویداد استارت آپ دی برگزار میشود

رویداد استارت آپ دی  بهینه سازی و هوشمندسازی مصرف آب کشاورزی و شرب در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی و عموم از اول بهمن تا سی ام بهمن ماه برگزار خواهد شد .

۱۳ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش ایستار، صبح امروز سرهنگ پساوند فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رفسنجان در نشست خبری رویداد استارت آپ دی  بهینه سازی و هوشمندسازی مصرف آب کشاورزی و شرب اذعان کرد:بر اساس هفت محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هسته علمی در پایگاه های بسیج شهرستان ها تشکیل شد که مخترعین و چالش های آن منطقه را شناسایی کنند که مخترعین را به نهاد ها و دستگاه های حمایتی معرفی کنند و در‌صدد رفع چالش ها تهمیدات لازم را بیاندیشند .

سرهنگ پساوند ادامه داد:شهرستان رفسنجان با وجود بزرگترین جنگل مصنوعی پسته دنیا به دلیل تغییر اقلیم ، خشک‌سالی و کاهش بارنگی با چالش آب مواجه شده است که درجهت استفاده از ایده های برتر برای رفع چالش کم آبی رویداد استارت آپ دی بهینه سازی و هوشمند سازی مصرف آب کشاورزی و شرب برگزار خواهد شد .

وی اظهار داشت :این رویداد در دو بخش ؛دانشجویی و عموم با محوریت مدیریت هدر رفت شبکه های انتقال و توزیع آب،مدیریت جمع آوری پساب ها و روان آب ها ،تکنولوژی های نوین دز تصفیه آب و بهینه سازی و ارتقای فرهنگ الگوی مصرف آب در جامعه و دانش آموزی با محوریت ارائه مقالات علمی ،دست سازه ها ،نرم افزار های کاربردی و ایده پردازی خلاقانه برگزار خواهد شد.

سرهنگ پساوند افزود:ایده پردازان میتوانند از اول بهمن تا سی ام بهمن ماه ایده های خود را به نشانی http://rafsanjan.iau.ir/fa/form/2/regidea   ارسال نمایند.

رفسنجان در یک قدمی فلج اقتصادی

در ادامه علی احمدپور مدیر امور منابع آب شهرستان رفسنجان اظهار کرد:در دشت رفسنجان و انار به دلیل برداشت بی رویه ، کاهش بارندگی و تغییر اقلیم سطح آب زیر زمینی ۶۴سانتی متر کاهش یافته است .

احمدپور افزود:کیفیت و کمیت آب شرب و کشاورزی در شهرستان کاهش یافته است که راندمان برداشت محصول پسته به شدت کاهش داده و در هرهکتار نزدیک به ۴۰۰کیلو گرم پسته برداشت میشود و همچنین منابع آب شرب استاندار در رفسنجان وجود ندارد .

مدیر امور منابع آب شهرستان رفسنجان تاکید کرد:باید برای رفع چالش کم آبی بین منابع آبی و مصارفمان تعادل برقرارکنیم زیرا اقتصاد و ثروت رفسنجان در گرو محصول پسته است که اگر این چالش رفع نشود اقتصاد رفسنجان فلج خواهد شد .

وی عنوان کرد:مدیریت مصرف بدون همکاری افراد جامعه امکان پذیر نخواهد بود باید دست به دست هم بدهیم که اقتصاد رفسنجان سر پا بماند .

در آخر گفت:رویداد استارت آپ دی بهینه سازی و هوشمندسازی مصرف آب کشاورزی و شرب یک رویداد بسیار مهم خواهد بود و میتوانند شروع راهی جدید برای رفع چالش کم آبی در شهرستان باشد .

 

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.