منو

واکنش امام جمعه رفسنجان به موضوع برکناری فرماندار سابق این شهرستان

امام جمعه رفسنجان به اتفاقات اخیر این شهرستان که به برکناری سرپرست فرمانداری با دستور وزیر کشور انجامید واکنش نشان داد و گفت: نقد مخرب به همراه ریختن آبروی کسی که موجبات کندکردن روند توسعه را فراهم کند شرعا و عقلا جایز نیست.

۰۶ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش ایستار حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته در واکنش به اتفاقات اخیر در رفسنجان از روی دلسوزی در مورد مسائل شهرستان نه از روی قضاوت و داوری و نه جناحی و سیاسی تاکید کرد و گفت: در گفتن، نوشتن و تصمیم گیری خدا را در نظر بگیریم.

وی اظهار کرد: یک یک سو دشمنان داخلی و خارجی داریم و معاندین در کمین هستند تا از هر فرصتی علیه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

عسکری افزود: نباید آب به آسیاب دشمن ریخت، نباید پازل دشمن را تکمیل کرد و نباید در میدان دشمن قرار گرفت و علیه وطن اسلامی جنگید بلکه باید مشکلات را با همدلی، وحدت حل کرد.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: ۴۰ هزار خانوار در رفسنجان در قالب بیش از ۲۰۰ هزار نفر از راه کشاورزی و محصول پسته ارتزاق می کنند، تهدیدات طبیعی مانند کم آبی، افت آب های زیرزمینی، کاهش کیفیت آب، سرمازدگی، گرمازدگی و غیره حوزه کشاورزی رفسنجان را به چالش کشیده است و شهرستان باید به سمت صنعتی شدن و کشف معادن و اشتغالزایی پیش برود تا مردم و شهرستان رشد و توسعه را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: باید در جهت امنیت و آرامش سیاسی، همدلی و وحدت و اقتدار حرکت کنیم تا مسایل و مشکلات شهرستان حل شود، اگر اقدامی صورت می گیرد باید همراه با تدبیر، تعقل و آنچه مصلحت اقتضا می کند باشد، لذا نقد منصفانه و خیرخواهانه باید وجود داشته باشد و در کنار آن اگر خطایی صورت می گیرد پذیرش خطا هم باشد.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: نقد مخرب و تخریب کننده، اینکه آبروی کسی را از بین ببریم تا روند رشد و توسعه کُند شود شرعاً و عقلاً جایز و به صلاح جامعه نیست.

وی گفت: اگر دوستدار شهرستان هستید باید با همفکری کارها را پیش برد.

امام جمعه رفسنجان افزود: در قرآن آمده روز قیامت بر زبان ها و دهان ها مُهر زده می شود و آنچه انسان در دنیا انجام داده است در نامه اعمال وی نوشته و به دست او می دهند تا با وجدان خویش خود را قضاوت کند؛ آن روز قلم ها و رسانه ها شهادت می دهند، فضای مجازی و آنچه که منتشر شده شهادت می دهند، دست ها و چشم ها شهادت می دهند که انسان چه عملی را انجام داده است پس باید در آخر هر روز حساب اعمال خود را داشته باشیم و اگر خطایی کردیم استغفار کنیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.