منو

روان آب های رفسنجان و بی توجهی شهرداری به طرح اساتید دانشگاه ولیعصر(عج)

باید گفت در سال گذشته طرحی برای مدیریت روان اب شهری با دیدگاه توسعه پایدار از طرف جمعی از اساتید دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان به شهردار رفسنجان و شورای شهر پیشنهاد گردید. ظاهرا علی رغم حضور پیشنهاد دهندگان طرح در شورای شهر و توضیحات کامل در مورد این طرح، مخالفت برخی از اعضاء شورا باعث خارج شدن طرح از دستور کار می شود

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹


سرویس اجتماعی ایستار: از لوازم اصلی مدیریت شهری نگاه تخصصی به مسائل و استفاده از کارشناسان خبره در آن زمینه است. بدیهی است عملکردهای مبتنی بر نگاه غیر تخصصی حتی اگر در کوتاه مدت جوابگو باشد در دراز مدت آثار و پیامدهای خود را در پی خواهد داشت.
از مواردی که در سال های اخیر همواره در شهرستان رفسنجان به عنوان معضل مطرح بوده است مدیریت رواناب های ناشی از بارش است. نمونه های بارزی از این معضل در سال های اخیر در اذهان عمومی مانده است که به عنوان نمونه می توان به آب گرفتگی زیرگذر میدان شهید سلیمانی اشاره کرد که حتی در رسانه های خارج از کشور انعکاس داشت.
نمونه ملموس و عینی این معضل نیز مربوط به بارش روز پنج شنبه (11/2/99) است که خیابان های شهر مملواز آب و در برخی خیابان ها مکان مناسبی برای قایق سواری شده بود. مشکل کجاست؟ جواب واضح است. عدم وجود دیدگاه تخصصی در مجموعه شهرداری و شورای شهر.
باید گفت در سال گذشته طرحی برای مدیریت رواناب شهری با دیدگاه توسعه پایدار از طرف جمعی از اساتید دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان به شهردار رفسنجان و شورای شهر پیشنهاد گردید. ظاهرا علی رغم حضور پیشنهاد دهندگان طرح در شورای شهر و توضیحات کامل در مورد این طرح، مخالفت برخی از اعضاء شورا باعث خارج شدن طرح از دستور کار می شود.
آیا لازم نیست به طرح های اینچنینی به دید مثبتی نگریسته شود تا شاهد این معضلات نباشیم؟
شاید اگر هزینه تعویض چند تیر برق به این طرح اختصاص داده شده بود اکنون شاهد تکرار این مشکلات که باعث رنج شهروندان گرامی می گردد نبودیم.
در پایان لازم است مسئولان مدیریت شهری به این سوال پاسخ دهند که تا چه زمانی مردم باید هزینه نگاه های یر تخصصی آنها را بپردازند؟


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پنج =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.