منو

در حاشیه معرفی فرماندار جدید رفسنجان: بی توجهی به نظر نخبگان و دلسوزان شهرستان/ مُشکی بر بوی نارضایتی مردم رفسنجان

معاون سیاسی استاندار، ادعا کرده که با نماینده مردم و همچنین امام جمعه شهرستان در این خصوص مشورت شده است در حالی که حجت الاسلام عسکری بیان داشته که شب قبل از معارفه، آقای جلالی معاون استاندار، با من تماس گرفتند و خبر از برگزاری جلسه معارفه دادند و من به ایشان گفتم این کار را نکنید چرا که به مصلحت شهر ستان نیست که متاسفانه ترتیب اثری داده نشد! همچنین آقای جلالی نماینده مردم هم اظهار داشته که با من تماس گرفته شده اما من به ایشان گفتم این کار را نکنید چرا که نه به مصلحت شهرستان است و نه به مصلحت دولت آقای رئیسی که متاسفانه ترتیب اثری داده نشد.

۱۷ اسفند ۱۴۰۰

تارنمای خبری ایستار: یادداشت وارده/ سرپرست فرمانداری رفسنجان معرفی شد؛ بعد از غائله ای که ایجاد شد‌ و به عبارتی ایجاد کردند. یکی از مسوولین محترمی که بالا ترین سابقه کار اجرایی او فرمانداری نرماشیر بوده به عنوان سرپرست جدید معرفی شده است. نرماشیر؛ یکی از شهرهای شرقی کشور که در حد یکی از بخش های رفسنجان است اما این مهم نیست و نرماشیر و نرماشیریان هم در جای خود محترم. حرمتشان را پاس می داریم و عزتشان را می ستاییم اما این که سکان اجرایی شهری مثل رفسنجان را که اصلا در هیچ حوزه ای قابل مقایسه با نرماشیر نیست را این گونه دست به دست نمایند مهم است. آن هم فردی غیر بومی که اولا کمترین آشنایی را با اولویت های کاری و موانع موجود و ظرفیت های شهرستان و مسائل کوچک و بزرگ آن دارد و در وهله دوم، به لحاظ گرایش های سیاسی، کمترین سنخیت را با مجموعه دولت سیزدهم دارد. انگار اصلا چیزی که به آن توجهی نشده رصد افکار عمومی، نظر نخبگان سیاسی و بهره گیری از خرد جمعی و از همه مهم تر، مشاوره با مسوولان و دلسوزان شهرستان بوده است البته معاون محترم سیاسی استاندار، ادعا کرده که با نماینده مردم و همچنین امام جمعه شهرستان در این خصوص مشورت شده است در حالی که حجت الاسلام عسکری بیان داشته که شب قبل از معارفه، آقای جلالی معاون استاندار، با من تماس گرفتند و خبر از برگزاری جلسه معارفه دادند و من به ایشان گفتم این کار را نکنید چرا که به مصلحت شهر ستان نیست که متاسفانه ترتیب اثری داده نشد! همچنین آقای جلالی نماینده مردم هم اظهار داشته که با من تماس گرفته شده اما من به ایشان گفتم این کار را نکنید چرا که نه به مصلحت شهرستان است و نه به مصلحت دولت آقای رئیسی که متاسفانه ترتیب اثری داده نشد.

عجبا ! در زمانی که برخی پیراهن عثمان را بر سر نیزه کرده و فریاد « واخبرنگارا» و «واغوثاه» سر می دادند و خود را سپر کردند تا مبادا کسی در این میان، تو دهنی بخورد، تو دهنی آن را مردم رفسنجان از دستانی پشت پرده خوردند و مدیری توانمند و با برنامه، آشنا به مسائل حوزه کاری و باتجربه را کنار رفته و کنارگذاشته دیدند و متعاقب آن، انتصابی تعجب آمیز و شگفت آور! و سوالی همیشگی که ذهن آنها را به خود مشغول ساخت. « مگر قحط الرجال است»؟

چاره ای نیست باید صبر کنیم تا فرماندار جدید کارش را شروع کند. با رفسنجان و نوق و کشکوییه و سرچشمه و غیره و غیره آشنا شود. باید مشکلاتش را بشناسد، معضل بی آبی اش را ، هوای آلوده اش را، کشاورزی زهوار درفته بدون آبش را، پسته بی رمق و بی ارج و قرب و قیمتش را، خیل عظیم بیکارانش را… آب شور و نمکین نوق را… و در کنار آن، توانمندی های بالقوه اش را… مردمان صبور و نجیبش را… اینجا را… آنجا را و بعد از آن تازه دست به کار شود و همه اینها یعنی عقب ماندن از قافله توسعه و پیشرفت شهرستان، یعنی فرصت سوزی، هرچند اگر مدت فرمانداری ایشان کم هم باشد.

و در آخر باید گفت همین که سرپرست محترم جدید فرمانداری چنین تدبیری!! به خرج داده و با علم به حساسیت های موجود، به خود این اجازه را داده که سکان فرمانداری رفسنجان را به بپذیرد . باید آخر قصه را خودمان حدس بزنیم که چه خواهد شد.

 

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.